Nu e det krig..

Annars kan man helt sonika öppna personens motorhuv, dra loss alla tändkablar, knyta ihop dom och lägga dom i en söt rosett :yoparty på motorblocket..... väldigt uppskattat..

Annars kan man helt sonika öppna personens motorhuv, dra loss alla tändkablar, knyta ihop dom och lägga dom i en söt rosett :yoparty på motorblocket..... väldigt uppskattat..

jo det kan jag tänka mig att det uppskattas....:P
not
hahaha
nä håller mig till mildare saker:P

ska tejpa fast datormusen i morgon hihihihihihihih

Har du en Mobil med blåtand? I sånnafall så pluggar du i en blåtandssändare i hans dator och sen kör du remotedesktop eller vad det nu heter... svinlätt om du har en SonyEricsson lur iaf.

Sen sitter du bakom hörnet och styr hans mus med joysticken på din mobil.... Skitkul jag har provat då min sambo satt med sin dator... hon började härja om kapningar/virus............ :rofl

hahahha låter kul det oxå=)

Last edited:
Stjäl hans headset och tejpa ihop lursladden just där den går ut ur telefonen/in i luren (så den blir för kort) och ring till han.

Kollegan planterade sin telefon i pannan på sig själv :D

3001208 Oj oj...det här är min typ av tråd helt klart!

1. Köp mycket riktigt en surströmming eller annan typ av fisk och tejpa den på undersidan av chefens skrivbord. Det kommer ta ett bra tag innan han hittar vad det är som stinker. Vet en chef på Asea Skandia som höll på att bryta ihop totalt pga det här buset en gång i tiden. Han åkte till och med hem och bytte underkläder :D

2. Om du jobbar på kontor och två personer sitter med sina datorer nära varandra så kan man switcha skärmsladdarna på datorerna så person 1's skärm går till person 2's dator och vice versa. Snällt men kul.

3. Köp en rulle plastfolie och gå in på en av toaletterna. Lyft upp lock och ring och spänn på plastfoliet över toalettstolen. Lägg ner lock och ring och skruva sedan ur glödlampan. Great Success!

4. Baka hembakt med rikligt med laxermedel till fredagsfikat. Lås alla toalettdörrar utifrån med skruvmejsel medans kollegorna fikar. Party party!

5. Ring upp fröken UR på din telefon, sätt samtalet på "hold" ring sedan upp chefens nummer och koppla snabbt över ditt vilande samtal innan han hinner svara. Upprepa med jämna mellanrum under dagen.

6. Hämta ett par muggar med vatten från toaletten. Häll ut dom i chefens kontorsstol medans han är på möte eller lunch. Det är sällan nån reagerar på den mörkare nyansen i dynan innan de slår sig ned. Kostymbyxor blir så härliga i stjärten när de blir blöta :D

*funderar vidare*
Du är arbetslös nu va? :rolleyes:

om ni har ett gemensamt kylskåp där folk går och plockar lite som dom vill kan man rulla fiskbullar i kakao och kokos som man lägger på ett fat i kylen. Sen är det bara att vänta på att någon kommer och smakar lite.
Mmmm... chokladbollar

en annan kul grej, som dock tar lite tid, fyll chefens kontorsgolv med vattenfyllda plastmuggar.

tejpa över lasern i musen, musen går att röra men det händer inget

klistra post-it lappar på ALLA tillgängliga ytor på offrets kontor

ändra någons skärmsläckare så det poppar diverse spännande bilder

hysteriskt kul grej saxat från happymtb.org
Ett billigt enkelt överfalls larm kommer införskaffas fästas ordentligt i en plast pärm som i sin tur är ordentligt förseglad med bult så den inte går att få upp. Pärmen kommer att riggas i offrets personliga postfack som befinner sig i den gemensamma kontorslandskapet. Utlösnings linan kommer att fästas inne i postfacket så att larmet utlöses när personen tar pärmen. Pärmen kommer ha texten "Larmrapporter" skriven på sig........

:yoparty

Rulla in hans kontorsstol under skrivbordet & höj den så mycket som möjligt sen & se hur man sedan försöker att få bort stolen utan att behöva rensa/lyfta bordet:tummenupp

Byta ut tangenter är oxå en klassiker!

3. Köp en rulle plastfolie och gå in på en av toaletterna. Lyft upp lock och ring och spänn på plastfoliet över toalettstolen. Lägg ner lock och ring och skruva sedan ur glödlampan. Great Success!

:gnissla Hoppas att det är ni själva som städar dassen...............

Skämten går för långt när de drabbar städerskan :näsblod

Fräckare ljudeffekter

I Windows finns ett helt gäng förinställda ljudeffekter, som den klassiska trudelutten varje gång datorn startar eller plinget när du får ett nytt mejl i Outlook.

Dessa är lätta att mixtra med och kan bytas ut mot betydligt mer fantasifulla kompositioner. En kompis fixade sin flickväns dator så att varje gång hon gjorde en otillåten tangenttryckning skrek datorn:

– Nu gjorde du fel!

Han fick dyrt äta upp sitt skämt och tillbringade de följande nätterna på soffan.

Så här gör du: Börja med att välja ut några egna passande ljudsnuttar. Alla ljudeffekter finns som wav-filer i mappen Media som ligger under Windows i Utforskaren. För att de nya inte ska upptäckas döper du om dem till samma namn som de ljud de är tänkta att ersätta.

Byt sedan helt enkelt ut ljudfilerna i mappen mot dina egna och se till att effekterna är påslagna som default under ljudalternativet i Kontrollpanelen.

Sedan är det bara att sätta sig i närheten och vänta på att skådespelet ska börja.

Vänd på musknapparna

Inte rent fysiskt alltså. Gå in under Kontrollpanelen och alternativet för musen. Klicka sedan i rutan som gör höger knapp till vänster, och vice versa. Garanterat frustrerande innan man kommer på vad vart felet ligger.

I samma meny kan du lägga in till exempel en ny muspekare.

Trasig skärm

Ladda ned en bild på en trasig skärm från till exempel:
www.fontblog.de/C1413545161/E1863918477/index.html

Göm sedan alla ikoner på din bäste väns bärbara dator och lägg bilden som skrivbordsunderlägg. Låt tårarna rulla när du berättar för honom hur du råkade snubbla på mattkanten och tappa hans laptop rakt ned på stenkaklet.

Autokorrigera i Word

Det här buset har jag faktiskt, tro det eller ej, snappat upp från en kille som jobbar i domstol. Så fort han fick chansen brukade han ändra autokorrigeringen på sin kollegas dator, så att datorn automatiskt bytte ut vanliga juridiska termer mot nonsensord.

Gå in under Verktyg. Välj sedan Alternativ för Autokorrigering. I menyn för autokorrigering finns två rutor. I den första skriver du in ordet som du vill ha utbytt, till exempel offrets namn. I rutan bredvid skriver du det nya ordet, till exempel Trattskalle.

Nu kommer hans namn automatiskt att ändras till Trattskalle. Vill du vara riktigt lömsk byter du bara ut några rättstavade ord mot felstavade, till exempel: och – ock. Då är chansen stor att det tar lång tid innan offret upptäcker ditt lilla spratt.

Hittade lite kul bus på nätet, prova :)

ja jag håller med där.. det ska bara drabba offret inga andra...

Alla är vi offer...på ett eller annat sätt :pannkyss

Man kan ju inte dra ut i krig utan att förvänta sig förluster och oskyldigt lidande ;)

Last edited:
Köp en trådlös dörrklocka och göm dindongen i hans rum.
Tryck sen på knappen lite då och då så att det ringer eller låter.
Har du möjlighet så flytta dingdongen hela tiden så hanaldrig hittar den.

Garanterat enerverande efter några gånger.

Gå runt på kontoret lite oskyldigt och vidarekoppla alla telefoner du ser till hans nummer. Han kommer bli tokig i början när han försöker koppla ut samtalet till den det skulle till och upptäcker att det är upptaget varenda gång han försöker :D

Mer avancerat är att vidarekoppla telefon1 till telefon2, telefon2 till telefon3, telefon3 till telefon4 etc....och så telefon35 till chefens telefon. Kommer ta en bra stund att reda ut den röran :D

Kila ner till pressbyrån på fikat och tjacka en porrtidning (alternativt skriv ut från nätet). Klipp ut bögkontaktannonser eller annonser för bögporrhjälpmedel och smyg ner det i hans rockficka, byxficka eller lämpligt ställe. Frugan kommer bli skitglad när hon ska tvätta och hittar dom!

Ta en runda förbi konsum/ICA på hemvägen och sätt ut annonser typ:

Bortskänkes!: Gamla fina antika möbler, gökur, chiffonjéer, kaffeserviser, ekmöbler. Bortskänkes! Transport kan ordnas. Först till kvarn!
<chefens telefonnummer>

Starta prenumerationer på diverse tidningar, "Min svamp och min trädgård", "Vi husvagnsägare", "Min häst", "Gnutten" t.ex och ange chefen som prenumerant.

Last edited:
Om du kan hacka dig in i hans dator så skicka ett mail till helpdesk:
"JAG HAR SVÅRA PROBLEM MED MIN DATOR. DET BLIR BARA STORA BOKSTÄVER NÄR JAG SKRIVER NÅGOT. HAR PROVAT ATT STARTA OM MEN UTAN FÖRBÄTTRING. BEROR DETTA PÅ VIRUS?"
Om det är nån annan än just chefen det gäller så lägg till:
"JAG ÄR TYVÄRR PÅ TJÄNSTERESA UNDER RESTEN AV VECKAN, SÅ VÄNLIGEN SKICKA SVARET TILL MIN CHEF (namn+ mailadress)"

Leta reda på den tjockaste pärmen i personens bokhylla.
Öppna den och haka av alla papper från ringarna och lägg
alla papper lösa i pärmen. Ställ tillbaka pärmen i bokhyllan.
När personen tar ut pärmen ur bokhyllan nästa gång ramlar
alla papper ner på golvet i en stor hög.

Sätt fast något äckligt på personens telefonlur.

Skaffa en några decimeter lång bit av en cykelslang och
kräng på den på avgasröret på personens bil så att den
låter som en jättepruttkudde.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...