Nu e det dags för licens..!!

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki 1000
Tror minsann jag tänker race:a lite 600 nästa år... Har dock en hel del frågeteckan kvar att reda ut men det finns säkert en hel massa kunnigt folk här som vill hjälpa till!! :tummenupp

Tänkte först köra lite rookie 1000 nästa år men har nog tänkt om till 600 istället.. Vill nog helst köra 600std men som jag förstått så behövs det en A licens till det?! Har inte koll på vad jag får ta för licens o vad jag får köra på den nästa år...

Jag vill ta mig till 600std så snabbt som möjligt, kanske behöver åka rookie 600 först?! När o var går det lämpliga licenskurser?! O vad kostar en rr licens?!

Alla tips välkomnas... Även lämpliga hemsidor man kan kika igenom för att få mer klarhet i det hela!!

Jag vill ta mig till 600std så snabbt som möjligt, kanske behöver åka rookie 600 först?!

Du måste köra som B-förare och samla ihop uppklassnings poäng för att bli A-förare. Rookie 600 lär du få åka minst ett år...

Re: Re: Nu e det dags för licens..!!

Palte skrev:
Du måste köra som B-förare och samla ihop uppklassnings poäng för att bli A-förare. Rookie 600 lär du få åka minst ett år...

Jupp, misstänkte det. Var kan man läsa om uppklassningspoäng o vilka regler som gäller?!
Hur många tävlingstillfälle kan man få som B-åkare på en standard 600 under en säsong?! Vad e det mer för tävlingar förutom rookie 600 alltså!?

Re: Re: Re: Nu e det dags för licens..!!

alakhai skrev:
Jupp, misstänkte det. Var kan man läsa om uppklassningspoäng o vilka regler som gäller?!
Hur många tävlingstillfälle kan man få som B-åkare på en standard 600 under en säsong?! Vad e det mer för tävlingar förutom rookie 600 alltså!?
:hej håller på dej! :tummenupp

Nyheter
Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...