Nu e det dags för licens..!!

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Tror minsann jag tänker race:a lite 600 nästa år... Har dock en hel del frågeteckan kvar att reda ut men det finns säkert en hel massa kunnigt folk här som vill hjälpa till!! :tummenupp

Tänkte först köra lite rookie 1000 nästa år men har nog tänkt om till 600 istället.. Vill nog helst köra 600std men som jag förstått så behövs det en A licens till det?! Har inte koll på vad jag får ta för licens o vad jag får köra på den nästa år...

Jag vill ta mig till 600std så snabbt som möjligt, kanske behöver åka rookie 600 först?! När o var går det lämpliga licenskurser?! O vad kostar en rr licens?!

Alla tips välkomnas... Även lämpliga hemsidor man kan kika igenom för att få mer klarhet i det hela!!
 

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljung
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Jag vill ta mig till 600std så snabbt som möjligt, kanske behöver åka rookie 600 först?!


Du måste köra som B-förare och samla ihop uppklassnings poäng för att bli A-förare. Rookie 600 lär du få åka minst ett år...
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Re: Re: Nu e det dags för licens..!!

Palte skrev:
Du måste köra som B-förare och samla ihop uppklassnings poäng för att bli A-förare. Rookie 600 lär du få åka minst ett år...

Jupp, misstänkte det. Var kan man läsa om uppklassningspoäng o vilka regler som gäller?!
Hur många tävlingstillfälle kan man få som B-åkare på en standard 600 under en säsong?! Vad e det mer för tävlingar förutom rookie 600 alltså!?
 

jönsson

Guest
Re: Re: Re: Nu e det dags för licens..!!

alakhai skrev:
Jupp, misstänkte det. Var kan man läsa om uppklassningspoäng o vilka regler som gäller?!
Hur många tävlingstillfälle kan man få som B-åkare på en standard 600 under en säsong?! Vad e det mer för tävlingar förutom rookie 600 alltså!?
:hej håller på dej! :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top