Nu drar vi snuten eller gör vi det

GSXR1100R skrev:
Jag berättar inte hur dom ska göra, jag delger information baserat på tidigare observationer.

Man kan lära sig av sina egna misstag, men om man umgås med idioter så kan man lära sig av deras misstag åxå, det blir billigare och mera smärtfritt så att säga, därför gillar jag att umgås med dig.
Nu börjar det bli riktigt freudianskt :skrämd Jag lär mig av intelligenta människor. Brukar bli bättre så :D

Bingo skrev:
Nu börjar det bli riktigt freudianskt :skrämd Jag lär mig av intelligenta människor. Brukar bli bättre så :D
Jag gillar idioter & du gillar intelligenta människor, därför trivs du och jag med varandra :hej

GSXR1100R skrev:
Jag gillar idioter & du gillar intelligenta människor, därför trivs du och jag med varandra :hej
Ditt förra inlägg hade ett enormt förklaringsvärde. Du behöver inte förklara mer :D

TokJohan skrev:
Själv blev man stoppad av en civil trimmad S 60.
Kom åkandes i 250 km/h på en 90 väg och han låg i baken på mig när jag tittade i backspegeln... :eek:

Vet inte riktigt varför jag stannade men troligen berode det på att det är mitt första mc-år och man är inte någon Rossi.. :arsele

Men nu efteråt kan jag säga att jag är riktigt glad att jag stannade, för efter lite prat med farbror civil så log han mot mig å sa att jag skulle ta det lite lugnare i framtiden... :bow

Så jag kan bara säga att det finns riktigt bra poliser ! det kanske inte är värt att dra om man inte kan hantera sin cykel till 100% :rock

// TOK

Vanligt snuttrick.. Så gör dom varje gång dom inte lyckat få en mätning som håller i rätten.

Lurar dig att tro att dom är schyssta, vidrigt. Dom skulle sätta dit dig rejält om dom haft möjligheten.

För att mäta din hastighet med pilot behöver dom hålla jämn hastighet med dig. Vilket kan vara aningen svårt i 250...

GSXR1100R skrev:
...därför trivs du och jag med varandra :hej
Eh, håll mig utanför dina fantasier är du snäll.

Felix skrev:

Höjda försäkringpremier som fan på båge och bil vilket reulterade i många tusingar per år!!! Faaaaaaaaaan, hade man vetat det så borde man gasat!

Nu hittade jag ett bolag (aktsam) som kunde tänka sig att räkna på ursprungsdatumet. De andra bolagen vägrade vilket reulterade i över 7000 per år för trafik på en skente Audi 100 från -90!!!!

///Denna beräkningsformel som försäkringsbolagen använder sig av är numer borttagen (undantag finns alltid?). Försäkringsbolagen skall inte kunna se om Du varit av med KK. :tummenupp På de "nya" korten så står det datumet som Du fick KK första gången.

MVH
Andreé///

Nu är det två år sedan jag fick tillbaks mitt KK, jag ångrar fortfarande inte att jag stannade när polisen vinkade in mig, tiden läker alla sår och i år tänker jag ta det extra lugnt på vägarna.

Ni som fortfarande tänker dra snuten i sommar bör tänka på vilka risker ni utsätter er och andra trafikanter för, är det verkligen värt att behålla sitt KK till varje pris?

/M.Oralkärringen

3699 skrev:
För att mäta din hastighet med pilot behöver dom hålla jämn hastighet med dig. Vilket kan vara aningen svårt i 250...
Nu har du fel. Dom behöver se dej passera ett fast föremål, därefter startar dom klockan. Sedan stoppar dom klockan när du passerar nåt annat fast föremål, med polispiloten får dom då fram din medelhastighet.

Ju mer man skriver om hur snälla polisen var när dom begick tjänstefel, desto större är chansen att dom inte gör om det. För när folk har läst att det kanske går bra ändå, så kommer dom hävda att jamen jag läste om det på sporthoj osv. Har ni tur och råkar på en "snäll" polis. Var jätteglad men håll käft om det! :fatta!

För övrigt är det ingen bra ide att "dra snuten" Jävligt puckat. Varför? Fundera på det... :rolleyes:

Är man man nog att köra åt helvete för fort, kan man vara man nog att ta straffet också. :tummenupp

Hur kommer det sig att de är ju manligt att ta sitt straff?

Om en tjej som kört 200 för fort och stannar för blåljus, beter hon sig då manligt eller kvinnligt? Blir hon motsatsen till manlig, kvinnlig om hon inte stannar? mycket märkligt...

Förstår inte alls den röda tråden med att stanna för Polismans tecken och just manlighet :va

Någon om kan förklara det för mig?

G.ämställdhetsministern

Last edited:
Mark skrev:
Hur kommer det sig att de är ju manligt att ta sitt straff?

Om en tjej som kört 200 för fort stannar för blåljus, beter hon sig då manligt eller kvinnligt?

Förstår inte alls den röda tråden med att stanna för Polismans tecken och just manlighet :va

Någon om kan förklara det för mig?

G.ämställdhetsministern

Fan också... :huvet
Tänkte jag inte på... Men om det är en Poliskvinna som vinkar in en tjej. Blir det syjunta då?

Bollox skrev:
Fan också... :huvet
Tänkte jag inte på... Men om det är en Poliskvinna som vinkar in en tjej. Blir det syjunta då?

Då är dom såklart flator!

- och - blir ju +. Det var så jag tänkte. :rolleyes:

Hur vreds diskussionen till "Det existerar inga snälla poliser" ?

Är väl inte så konstigt att det finns snälla poliser, och om en polis tycker att brottet inte var så farligt (typ 43km/h för mycket på 110-väg utan trafik osv) så är det väl inte så märkligt att han eller hon kan skriva ner det till 29km/h för att vara schysst om den personen som blir stoppad verkar ångerfull och cykeln är i vettigt skick ?

GlennB skrev:
Hur vreds diskussionen till "Det existerar inga snälla poliser" ?

Är väl inte så konstigt att det finns snälla poliser, och om en polis tycker att brottet inte var så farligt (typ 43km/h för mycket på 110-väg utan trafik osv) så är det väl inte så märkligt att han eller hon kan skriva ner det till 29km/h för att vara schysst om den personen som blir stoppad verkar ångerfull och cykeln är i vettigt skick ?

Nä, det finns det ju.
Problemet är att om jag som polis påstår att hastigheten var lägre än den uppmätta så är den lögnen lika stor som att påstå att hastigheten var högre än den uppmätta.

Hypotetiskt problem, ja kanske, men att inför rätten vittna om att något som egentligen inte har hänt - högre eller lägre hastighet, innebär tjänstefel som jag kan bli avskedad för.

Nr:18 skrev:
Nu har du fel. Dom behöver se dej passera ett fast föremål, därefter startar dom klockan. Sedan stoppar dom klockan när du passerar nåt annat fast föremål, med polispiloten får dom då fram din medelhastighet.

Är det inte även så att dom måste hålla synlig kontakt med förövaren fr.o.m dom börjar mätningen tills dom står och nyper en i örat.
Har för mig jag läste något om att det inte får finnas något tvivel om att det är rätt förare och fordon....
Frågan blir då genast hur länge måste man hålla sig utom synhåll för att det skall anses som rimligt att det inte var mig dom mätte?!? :va

GSXR1100R skrev:
Nu är det två år sedan jag fick tillbaks mitt KK, jag ångrar fortfarande inte att jag stannade när polisen vinkade in mig, tiden läker alla sår och i år tänker jag ta det extra lugnt på vägarna.

Ni som fortfarande tänker dra snuten i sommar bör tänka på vilka risker ni utsätter er och andra trafikanter för, är det verkligen värt att behålla sitt KK till varje pris?

/M.Oralkärringen

Mer intressant än hur du resonerar idag är om du någon gång under dina tidigare levnadsår valde att inte stanna för polisen? Och skulle du i så fall erkänna det i en tråd på SH?

Tror det är väldigt lätt att i en sådan här fråga säga en ska och göra en annan om man är av den kategori som inte behöver skryta med sina val.

/Olzki

Olzki skrev:
Mer intressant än hur du resonerar idag är om du någon gång under dina tidigare levnadsår valde att inte stanna för polisen? Och skulle du i så fall erkänna det i en tråd på SH?

Tror det är väldigt lätt att i en sådan här fråga säga en ska och göra en annan om man är av den kategori som inte behöver skryta med sina val.

/Olzki
Det har jag redan gjort i en annan tråd, jag drog polishelikoptern på E4:an i början av 90 talet, jag höll +270 och lyckade köra ifrån den tack vare att vägen va spikrak.

Efter ett par mil så svängde in bakom en mack och gömde mig .

Jag kommer fortfarande ihåg hur benen skakade och det tog flera timmar innan jag vågade köra igen.

Detta va nog en av dom dummaste saker som jag gjort och jag tänker inte göra om det.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP