Nu blir det trängselskatt i Göteborg.

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Vad tycks?
Kommer du som jag, att ställa klockan en halvtimme tidigare för att kunna slippa pröjsa skiten på morgnarna?
Här i 08-land åker folk runt-runt i rondellerna vid 18:30-tiden varenda kväll tills skylten slår om.
Åsikter?

Helt jävla skruvat är det!
Man kommer inte ens att kunna passera Göteborg utan att behöva betala :mad:

Hade vi haft en fungerande lokaltrafik så kunde det funnits någon rim och reson i det.

Sen har ju dom fixat så det är omöjligt att åka någonstans utan att betala,även om man inte ens tänker på att röra sig i centrum.

Blir pröjs för MC oxå eller? eller tar dom fotot framifrån? Blir till o sätta skylten på insidan av stänkskärmen bak helt enkelt isf.

Det o en egentillverkad James Bond skylt med kungens regnr på på bilen.

Tiv

Last edited:
Blir pröjs för MC oxå eller? eller tar dom fotot framifrån? Blir till o sätta skylten på insidan av stänkskärmen bak helt enkelt isf.

Det o en egentillverkad James Bond skylt med kungens regnr på.

Tiv

Mc är gratis, om ni inte hittar på egna regler.

MC ska bli gratis.

och presis som andra säger, det riktigt sjuka är att de ska beskatta lederna, E6 E20, va det även R40? minns inte om den va med ;)

för mig som bor i partille betyder det att jag endast kan åka österut, ska jag söderut eller norrut ska jag betala trängelavgift till gbg stad!, även om jag ska nån helt annan stans, fan helt sjukt...

Sen namnet, trängselskatt.. sånt BS!, jobbar skift så är ledig långa perioder, brukar vara inne i stan och handla och fixa ärenden mitt på dagarna, kan man fritt glida omkring ensam på 3filiga lederna, utom vid lunchrushen 12-13 och såklart efter 16 när folk ska hem, men undviker de tiderna, endå ska jag betala trängselskatt!?!? vilken trängsel då????

Brukar undvika att åka in till gbg på helger, för då e det alltid mycket trafik, söndagsbilister köer och skit, men då ska det minsann vara gratis, ingen trängselavgift.. men när gatorna är tomma under arbetstid vardagar då ska man minsann betala.

E förbannad på sånna jävla idioter som styr, roligt är också att de ska införas för att bekosta nån ny jävla tågtunnel?!?!?!?, men HALLÅ!?!?!? jag åker inte tåg, jag har BIL!, ska jag som kör BIL, som redan är statens absolut största inkomstkälla, ska jag med min bil, även betala för tågresenärerna nu??? (mer än vad vi redan gör i subventioner)
och dessutom räknar de med 10år innan tullstationerna betalat sigsjälva.

Altså ska intäkterna i 10år framöver gå för att betala tullarna, sen efter 10år ska de bekosta nåt jävla tåg.

blir ju förbannad

Kan man inte bygga en liten mekanisk grej som lyfter upp reg skylten så den blir upp o nervänd (bakåfram) strax innan man ska köra förbi kameran och låta den gå tillbaka när man åkt förbi. hehehehe :cdevil

EDIT: Hitta klockren :D
[YOUTUBE-ID]ZUp-Bg0BF-Y[/YOUTUBE-ID]

Kan man inte bygga en liten mekanisk grej som lyfter upp reg skylten så den blir upp o nervänd (bakåfram) strax innan man ska köra förbi kameran och låta den gå tillbaka när man åkt förbi. hehehehe :cdevil

Luska ut va idiotpolitikerna som hittat på dethär har för regnummer, och beställ en skylt med deras nummer och montera bakom din egen, sen kan du ju fixa din mekanik som lyfter upp orginalplåten :D:yoparty:yoparty

Luska ut va idiotpolitikerna som hittat på dethär har för regnummer, och beställ en skylt med deras nummer och montera bakom din egen, sen kan du ju fixa din mekanik som lyfter upp orginalplåten :D:yoparty:yoparty

Bra ide. Men antagligen slutar de meatt vifår betala de. Dom har väl inga egna bilar dom utnyttjar... Körs väl statligt bara...:mad:

Dom hade planerat en dispans om man passerade flera tullar inom kort tid, men det stred tydligen mot någon lag, så det utreds väl fortfarande. Så som dom drog gränserna var ju helt "fel" också om det nu skulle vara trängselavgift. Som sagts tidigare så ligger tullarna så att trafik som inte ens åker igenom staden, bara passerar på motorvägen utanför, också får betala.
Själv skulle man väl få passera 2-3 tullar enkel väg för att ta sig till jobbet, utan att ens passera centrala delarna.

MC ska bli gratis.

och presis som andra säger, det riktigt sjuka är att de ska beskatta lederna, E6 E20, va det även R40? minns inte om den va med ;)

för mig som bor i partille betyder det att jag endast kan åka österut, ska jag söderut eller norrut ska jag betala trängelavgift till gbg stad!, även om jag ska nån helt annan stans, fan helt sjukt...

Sen namnet, trängselskatt.. sånt BS!, jobbar skift så är ledig långa perioder, brukar vara inne i stan och handla och fixa ärenden mitt på dagarna, kan man fritt glida omkring ensam på 3filiga lederna, utom vid lunchrushen 12-13 och såklart efter 16 när folk ska hem, men undviker de tiderna, endå ska jag betala trängselskatt!?!? vilken trängsel då????

Brukar undvika att åka in till gbg på helger, för då e det alltid mycket trafik, söndagsbilister köer och skit, men då ska det minsann vara gratis, ingen trängselavgift.. men när gatorna är tomma under arbetstid vardagar då ska man minsann betala.

E förbannad på sånna jävla idioter som styr, roligt är också att de ska införas för att bekosta nån ny jävla tågtunnel?!?!?!?, men HALLÅ!?!?!? jag åker inte tåg, jag har BIL!, ska jag som kör BIL, som redan är statens absolut största inkomstkälla, ska jag med min bil, även betala för tågresenärerna nu??? (mer än vad vi redan gör i subventioner)
och dessutom räknar de med 10år innan tullstationerna betalat sigsjälva.

Altså ska intäkterna i 10år framöver gå för att betala tullarna, sen efter 10år ska de bekosta nåt jävla tåg.

blir ju förbannad

Har de ändrat reglerna då? Jag har för mig att det bara var avgift vardagar på morgon och eftermiddag.

Okej att det kanske behövs och fyller någon sorts funktion i Stockholm där det faktiskt bor folk men i lilla Göteborg??? Och att man ska betala trots att man inte ska in till centrum, att betala varje gång man skall till nån polare på Hisingen från Frölunda för att man kör över Älvsborgsbron...allt känns bara så himla ogenomtänkt...när skulle spektaklet vara igång?

2013 tidigast tror jag dom sagt..

blir till att köra mc,cykel,atv,gräsklippare,permobil mm så man slipper skiten...
ett annat knep som sthlm folket kom på va en typ keps ovanför regplåten på bilen framtill så att kameran inte fick någon bild på plåten...vips!!!ny lag som sa att man inte fick skymma sikten raktuppifrån på regplåten....denna j-vla skitregering och för att inte prata om den där j-vla pisstanten Maud som borde dränkas i säveån.

Nä lite j-vla revolt i samhället behövs nog.....lamslå alla leder och betydellsefulla sträckor med lastbilar i en vecka minst...så kanske dom börjar fatta att dom inte kan köra över folket hursomhelst i alla frågor...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT