Nu blir det trängselskatt i Göteborg.

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Har faktiskt tänkt på det ett par gånger.. bara hyra några tunga lastbilar eller ta vanliga bilar o ställa dom på rad inne i tingstadstunneln vid 07:30 med handbromsen på, larmet på o fullt utslag på ratten o sen hoppa ur o dra iväg med en flyktbil.

Borde ju skicka någon form av signal? :P

2013 tidigast tror jag dom sagt..

blir till att köra mc,cykel,atv,gräsklippare,permobil mm så man slipper skiten...
ett annat knep som sthlm folket kom på va en typ keps ovanför regplåten på bilen framtill så att kameran inte fick någon bild på plåten...vips!!!ny lag som sa att man inte fick skymma sikten raktuppifrån på regplåten....denna j-vla skitregering och för att inte prata om den där j-vla pisstanten Maud som borde dränkas i säveån.

Nä lite j-vla revolt i samhället behövs nog.....lamslå alla leder och betydellsefulla sträckor med lastbilar i en vecka minst...så kanske dom börjar fatta att dom inte kan köra över folket hursomhelst i alla frågor...

Nja, jag vill inte börja diskutera politik men hade den rödgröna sörjan fått bestämma så hade bensinen kostat 15 spänn o de blir mer pengar än den tian du får lägga för o ta dig in till stan i längden.

Bortsett från defacto att du får betala mer på tappen så blir allt dyrare i längden med höga bränslekostnader för det alla transportbolag får lägga på deras diesel det läggs i förlängningen till på allt du konsumerar, hushållsprodukter, mat, dryck, möbler, ja allt som måste transporteras.

Tiv

Last edited:
2013 tidigast tror jag dom sagt..

blir till att köra mc,cykel,atv,gräsklippare,permobil mm så man slipper skiten...
ett annat knep som sthlm folket kom på va en typ keps ovanför regplåten på bilen framtill så att kameran inte fick någon bild på plåten...vips!!!ny lag som sa att man inte fick skymma sikten raktuppifrån på regplåten....denna j-vla skitregering och för att inte prata om den där j-vla pisstanten Maud som borde dränkas i säveån.

Nä lite j-vla revolt i samhället behövs nog.....lamslå alla leder och betydellsefulla sträckor med lastbilar i en vecka minst...så kanske dom börjar fatta att dom inte kan köra över folket hursomhelst i alla frågor...
Det är väl snarare Göteborgs kommun (som styrs av S) som beslutat om trängselskatten?!

edit: tilläggsinfo, http://www.socialdemokraterna.se/We...rikt/Goteborg/Press-och-media1/trangselskatt/

Last edited:
Hade vi haft en fungerande lokaltrafik så kunde det funnits någon rim och reson i det.

Sen har ju dom fixat så det är omöjligt att åka någonstans utan att betala,även om man inte ens tänker på att röra sig i centrum.

Jag kommer aldrig mer att klaga på Göteborgs lokaltrafik efter att ha flyttat till Gotland. här är den typ inte existerande. som bäst går bussen 1ggr i timmen och bara till 22 tror jag det är. vad lyxigt man tycker det är i Götet nu när man kommer hem ibland :)

trängselskatt sörjan verkar bre ut sig likt en bakis fis efter en "mixkväll " med whiskey,vin,öl och den obligatoriska fyllepizzan.

Blääää..tur man har tjänstebil...:tummenupp

Jag kommer aldrig mer att klaga på Göteborgs lokaltrafik efter att ha flyttat till Gotland. här är den typ inte existerande. som bäst går bussen 1ggr i timmen och bara till 22 tror jag det är. vad lyxigt man tycker det är i Götet nu när man kommer hem ibland :)

Å andra sidan har jag bott i Berlin,där går tunnelbanan med 3 minuters mellanrum överallt utom på nätterna då är det 10 minuter i mellan.

Likadant med spårvagnar och bussar ,överallt hela tiden är en rätt bra beskrivning.

Var i Milano i helgen,likadant där max 3 minuter väntan vart vi än skulle.

Det ENDA positiva med trängselskatten är att folk börjar samåka, vilket resulterar i mindre utsläpp och mindre köer.
resten är bara skit :/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...