Nu blir det fighter bygge för mig med.

Hojen blir nog grym. :tummenupp

Styren och styrhöjare finns här för den som letar förresten.
Bra service från pojkarna där uppe.

www.crossbolaget.se (Kolla under crossprodukter och styrfästen)

Gjorde en egen "bugscreen" ...

Det var det jag undrade i ett tidigare inlägg, vad du skulle ha för att "få ihop det" och dölja kablar och skit med...

Det som du gjort tycker jag är grymmt snyggt, och framförallt EGET :tummenupp

Jag skulle nog ha målat den grön och du nu planerar att ha hojen Kawwagrön alltså...

Jo kommer ihåg det, tänkte ta lampans egna frontkåpa och kapa till den till en buggscreen men kikade på det igår och det verkade inte bli bra så jag köpte mig lite material och byggde en egen.

Tackar, ändrade den lite nyss. lägger upp bild sen när jag lyckats med detta blinkers/relä h*lvete saken. blir så frustrerad när jag inte har kunskapen själv och bli beroende av andra.

Ska tänka på det, men det är inte bråttom så nåt fint blir det sen.

Så nu ändrade jag lite på formen på bugscreen:en. Vart lite för mycket kungakrona över den första. Sedan byte jag handtagen till ZX handtag :D

visabild.php

visabild.php

Är lite kluven, vet inte om jag ska göra buggscreen:en svart eller samma kawagrön?

Last edited:
kanske inte stripes, men svart med nåt kawagrönt skulle inte vara illa. en dekal/siffror eller liknande. :)

Det var precis ngt sådant som jag menade !! :tummenupp Ang. färgsättning av kåpan så kanske aluminiumfärgen är lite cool och udda att bryta av all färg med om man säger så, ja du kanske förstår vad jag menar. Men om du skall lacka den varför inte en svart bas med bokstäverna ZX i kawagrönt alternativt tvärtom?!! :va
Bara ett förslag.

Lycka till och mer bilder det gillar vi.

//RND

2 kassa snabba ps.ar

Kör med svart skärm.

Bifogat

• dsc00111_33grön (Medium).jpg
    dsc00111_33grön (Medium).jpg
    34.7 KB · Visningar: 116
  • dsc00111_33svart (Medium).jpg
    dsc00111_33svart (Medium).jpg
    33.6 KB · Visningar: 118
Håller med er grabbar, i silver är den läcker.....mycket snyggare i verkligheten. men svart är också fint. grönt är du uteslutet då Ricken var så snäll och photoshopade den lite snabbt så man fick se.

aja det är en bra tid kvar innan jag börjar färga så måste fundera vidare.

Så nu är det mesta på hojjen klar :) ska bara finlira det sista.
Kom gärna med kommentarer och skriv gärna om ni tycker jag ska ändra eller fixa nåt lite bättre. Det jag funderat på själv är att justera framlapans fäste så lampan kommer nån cm längre ner samt lite kortare så den inte är så långt fram. Och eventuellt lacka buggscreen:en men det är inte helt säkert på hur det blir med det då det ser lite coolt ut som den ser ut nu.

visabild.php

visabild.php

En annan sak jag undar hur jag ska göra med luftintagen för luftburken. Kan den vara så här eller kommer detta påverka luftintaget nåt?

Se på bilden vart jag menar
dsc00105_1.jpg

faaaan vad man längtar till våren :D

Inte så där super bra bilder, men utrymmet är inte så stort så jag kan ställa mig på avstånd och ta bättre bilder så det kommer senare på våren.

Last edited:
Hur ser ljus bilden ut just nu då?
Det ser ut som om den ligger högt va?

Det är ungefär så där min ska bli oxå, fast med annan lykta och kraschbur, tolvstag.

Du får nog provköra och se, men risken finns ju att hon kommer gå som en kratta om du inte justerar munstyckena.

grymm !!! å coolt att du ger dig fan på att fixa det mesta själv fast du inte e så kunnig....blir ju hur snyggt som helst !! cred till dig..... en liten R1-bak så e den vass ;)

Hur ser ljus bilden ut just nu då?
Det ser ut som om den ligger högt va?

Det är ungefär så där min ska bli oxå, fast med annan lykta och kraschbur, tolvstag.

Du får nog provköra och se, men risken finns ju att hon kommer gå som en kratta om du inte justerar munstyckena.

Ingen aning, tänkte att jag får fixa lite mer med justeringen med framlampan till våren. Polarn jobbar på en större verkstad så jag ska väl köra dit den så vi får ställa in ljuset rätt.

Åfan, tror inte det blir sådan skillnad eller? det jag tänkte mer på var vid högre farter, ifall luftintagen ligger dåligt till och hojjen inte får tillräckligt med luft.

grymm !!! å coolt att du ger dig fan på att fixa det mesta själv fast du inte e så kunnig....blir ju hur snyggt som helst !! cred till dig..... en liten R1-bak så e den vass ;)

Tack :) kunnig o kunnig, hantverkare är man så har man huvudet på rätt ställe och lite sundförnuft så går saker o ting super :)
Ja har funderat mycket på en snyggare bak men ekonomin säger ifrån samt lite resurser. Så jag tror jag åker med denna bakdel och lack denna sommar och har jag kvar den så snyggar jag till den ännu mer :)

Last edited:
Lekte lite i photoshop och kom fram till att den får bli buggscreen:en får bli svart :) svårt o få den mattsvart i photoshop men det är det jag ska färga den i.
dsc00117_11.jpg

Så nu har jag gjort det mesta som ska göras på hojen.
Vet inte om jag ska stanna där eller ska nåt mer ändras? Ser det bra ut som den gör nu eller ser nåt förjävligt ut. Behövs nåt tasbort, justeras, kapas o.s.v. ?

visabild.php

Grymt som grisen sa...
Nä då, det där ser förbannat bra ut. Går ju göra riktigt bra fighters av gammelninjor också. Ser riktigt bra ut med skärmen svart och den framlampan bra jobbat !!! Tycker att du har gjort ett kanonjobb :tummenupp :tummenupp !

Det enda som jag kan komma att tänka på är möjligen att få framskärmen att kännas lite "lättare", kanske med lite nätade hål eller helt enkelt lite nedkapad bara. Ninjor och dylika nittotalare har ju gemensamt att det är väldigt mycket plast i framskärmarna. Men känn på det över sommare först tycker jag.

//RND

tackar :)

snackar du om magkåpan eller buggscreen:en?

hade lite funderingar att lacka om hojjen sen insåg jag att jag inte kommer bli så glad om jag lägger den på backen. Detta är ju färgkombon som zx10r 2008 kör på kawan så jag behåller den nog denna sommar men lite skönhetsfel.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8