Nu blir det fighter bygge för mig med.

Jo håller med om bakdelen, men tyvärr sätter ekonomin käppar i hjulet.

tackar :)

snackar du om magkåpan eller buggscreen:en?

hade lite funderingar att lacka om hojjen sen insåg jag att jag inte kommer bli så glad om jag lägger den på backen. Detta är ju färgkombon som zx10r 2008 kör på kawan så jag behåller den nog denna sommar men lite skönhetsfel.

Nej jag åsyfter framskärmen runt framhjulet. Den kan kännas lite "massiv" annars ser det skysst ut !! :yoparty

//RND

Aha iq fiskmåsvarning på mig. klart jag vet vad en framskärm är, jo kan hålla med, får nog ta och kapa lite på den. inget jätte projekt direkt.

Aha iq fiskmåsvarning på mig. klart jag vet vad en framskärm är, jo kan hålla med, får nog ta och kapa lite på den. inget jätte projekt direkt.

:såjaponken Ingen fara, ta det inte så hårt... :tummenupp Känn på det bara innan du börjar kapa i någonting, det brinner ju inte i knutarna direkt, vi är bara i slutet av januari jue... Tyvärr :mad:

//RND

Ne da, det kanske lätt som jag tog det hårdare än jag gjorde.
Tänkte på det en hel del tidigare men fick hela tiden annat för mig, sen lätt jag det bara va för jag inbildade mig att det bara var jag som tyckte så, men nu när jag fått det bekräftat så ska den fan fixas. har ju inget annat för mig så fixar det för det dyker väl upp nya saker hela tiden.

Nu måste jag bara hitta en bra lösning till att sätta fast tanken i främre fästet, innan våren är här och det är dags att rulla ut pärlan för en provkörning. Måste ju se ifall den spinner bra med luftburkarna öppna så där med enbart nät för.

Edit: Nån som vet vart man ska placera den röda reflexen som ska sitta nånstans bak på hojjen?

Provkörning

Då var min hoj klar för provkörning.

Köpte nyligen backspegel och blinkers från biltema och är supernöjd.
Nätet för luftburkarna gjorde också sitt så hojen gick att köra :D

Så här ser den ut idag :yoparty för att vara mitt första bygge och inte så mycket erfarenhet av hoj/streetfighter bygge tycker jag att jag lyckats bra:2cool :squid

visabild.php

visabild.php

visabild.php

visabild.php

visabild.php

visabild.php

visabild.php

Last edited:
Vill bygga om min lite och letar efter en snygg bakdel. Vill gärna köpa det komplet med baklyse och sadel o allt. Har gått igenom blocket men inte hittat nå bra. Några tips?

Jag tycker personligen Kawasakis Z1000/ZX6-R baken passar till alla hojar och är assnygg oavsett var den sitter.

Jo håller med :) kikat på den en hel del. Men vart kan man få tag i det så billigt som möjligt. Helt komplet med lysen o sadlar o allt. Orkar inte jaga eller köpa nytt från återförsäljare för det slutar oftast jätte dyrt. när jag letade efter framlampa till hojen så var jag inne på olika kawa återförsäljare o frågade prisuppgift på framlampan o allt, det skulle sluta runt 7000kr :va

Färg spelar ingen roll då jag ska lacka om den :D

Mkt snyggt bygge! Undrar bara om du var tvungen att höja tanken så mkt i framkant ?

Tackar :)
Höja? har inte höjt den utan bara fäst den som den ska sitta orginal typ. Eller missuppfattde vi varandra?

Last edited:
Kollar om jag hittar nåt på ebay.com vet nån vad jag ska söka då min engelska är kass.

Nån som har erfarenhet av att beställa dessa grejer från ebay?

Kollar om jag hittar nåt på ebay.com vet nån vad jag ska söka då min engelska är kass.

Nån som har erfarenhet av att beställa dessa grejer från ebay?
Det du skall söka på är:
fairing
fairings
plastics

Sen är det ju en viss risk med ebay. Det går inte att sticka under stolen med.
Kolla upp hans tidigare auktioner och vilket betyg personen/affären har. Det brukar ge en hint om hur seriös han är. Givetvis betalar man med paypal och inget annat.

Mjna..tyckte det såg ut att vara så stort tomrum mellan tanken i framkant och ram, tänkte att du kanske hade höjt den lite om du lagt emellan andra vajrar/kablar o dylikt, men det kanske är det avståndet original, har ja inte tänkt på...

Det du skall söka på är:
fairing
fairings
plastics

Sen är det ju en viss risk med ebay. Det går inte att sticka under stolen med.
Kolla upp hans tidigare auktioner och vilket betyg personen/affären har. Det brukar ge en hint om hur seriös han är. Givetvis betalar man med paypal och inget annat.

tackar :)

Mjna..tyckte det såg ut att vara så stort tomrum mellan tanken i framkant och ram, tänkte att du kanske hade höjt den lite om du lagt emellan andra vajrar/kablar o dylikt, men det kanske är det avståndet original, har ja inte tänkt på...

Okej fram ser de ut så för öppningen till luftburken sitter där.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...