Nu blir det fighter bygge för mig med.

Det går trögt nu men det är för jag letar och köper mig lite grejer.

Köpt en Lucas styre, rasiers, Suzuki gsxr 1000-05 framlyse, lämnat in styrkronan till brorsans jobb för att den ska förstärkas på de svagare delarna med alu-svets, köpt diodblinkers, nya tändstift, bromsbelägg runtom, olja+filter.
Kommer bilder i slutet av veckan.

Här är framlampan som ska byggas ändras lite. samt diodblinkers som jag inhandlat.

dsc00082_0.jpg

Sedan har jag förstärkt kronan (på undersidan), borrat hål för raisers, samt fixat fäste för hastighetsmätaren och allt.

dsc00080_0_copy1.jpg

Last edited:
Har du kollat så att alla kablar o h-mätarvajern grejar rotationen med styret?

Såhär såg mätarna ut innan.
2333983087_0.jpg

Jag borstade den med stålborste och slipade den.

Detta meckade jag med idag, alla kablar och sladdar räckte till förutom bromslangen som ska inhandlas inom kort.

dsc00082_0_copy1.jpg

Här har jag fäst mätarna, kanske inte syns så mycket men hjälper kanseke nån.

dsc00083_0.jpg

Last edited:
Ska väl försöka göra nåt av Suzuki gsxr 1000-05 framlyset som jag har hemma. blir det för stort och fult så får jag hitta på en annan lösning. har du några tips? mätarna klarar väl lite regn?

Hittade en bild på en streetfighter som har en framlampa som är super lik den jag har. inte exakt likadan, kanske från en annan suzuki gsxr modell :)

IMG_5821.jpg

Last edited:
Kan nog bli kanon det där.:tummenupp Gillar framlyset skarpt lite udda. Ska du göra något åt bakdelen eller ska du behålla det original?

Ja inte lär man se många med ett sådant lyse, vart förvånad när jag såg denna streetfighter med "just" detta lyse.

Vill så gärna hitta en snygg bakdel. Men tyvärr säger ekonomin ifrån samt känner jag inte nån som kan hjälpa mig svetsa en ny bakram för själv har man ingen svets. Bygger i lägenheten så jag är väldigt begränsad. Men får se hur det blir.

Där är det en TL1000s.
Bara för info, jag kan leta fram en byggtråd på den om du vill se?

Ja såg det, men tack i alla fall.

Nån som vet ifall jag måste skydda mätarna eller tål de regn? självklart tål de regn men hur pass mycket. räcker det ifall jag fixar ett skydd på undersidan så inte fukt kan skada nåt?

Så då har man kopplat och meckat till alla kablar så alla lampor fungerar, det enda som inte är fungerade är positionsljuset. stripade ihop framlampan bara för att se lite hur det ser ut.

dsc00088_99.jpg

dsc00089_99.jpg

dsc00090_99.jpg

dsc00091_99.jpg

Tjena!

Såg ju grymt bra ut med den lampan, lite personligt och inte alla förb****de alienlysen med bokhyllelampor i. Det enda som jag tycker behöver kompletteras med är ngn. "bugscreen" ovanför lampan som täcker baksidan av instrumenteringen, men det har du säkert redan tänkt på. Detta har potential att blir riktigt bra !!! :tummenupp :tummenupp

//RND

Kul att man får lite respons av bygget, att ta en massa kort och lägga upp här tar ju ändå lite tid, men när ingen uppmärksammar det så tänker man att det kanske inte är intressant och ger upp.

Jo da den framkåpan som du ser längre upp som är tagen med lampan när den inte är monterad ska skäras till och bli lite skydd för instrumenteringen.
Kul att du gillar framlyset, hade tur som kom över en sådan läcker framlyse.

Kul att man får lite respons av bygget, att ta en massa kort och lägga upp här tar ju ändå lite tid, men när ingen uppmärksammar det så tänker man att det kanske inte är intressant och ger upp.

Jo da den framkåpan som du ser längre upp som är tagen med lampan när den inte är monterad ska skäras till och bli lite skydd för instrumenteringen.
Kul att du gillar framlyset, hade tur som kom över en sådan läcker framlyse.

haha de var snarare tur att jag råkade ha en sådan lampa liggandes:) blev riktigt bra. lycka till

Ja precis, freestyle du är räddaren haha och en jävlig trevlig kille att ha o göra med. 100% ärlig.

Gjorde en egen "bugscreen" men är tveksam ifall jag ska göra den i mattsvart, samma kawagröna färg eller låta den vara som den är. Är lite fundersam också ifall jag ska kapa om formen lite :S det ser mycket bättre ut i verkligheten men här är en bild i alla fall. kom gärna med förslag. annars behåller jag den så här.

dsc00107_22.jpg

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien