Nu blir det fighter bygge för mig med.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Köpte en Kawasaki ZX9R -96:a, då var det dags för mig att bygga en streetfighter :yoparty

visabild.php

Detta är mitt första fighterbygge så alla tips och råd är tacksamt. Vart man kan hitta snygga framlysen, styre och allt som behövs för att borra upp styrkronan osv. :D:D

MVH

Edit: när sporthoj uppdaterade sin sida så försvann alla bilder jag la upp. Jag har nu lagt upp de viktgaste men orkade inte lägga upp alla. Om ni undrar varför mina inlägg ser så konstiga ut är för de saknar bilder.

Last edited:
Kul med fler byggen:tummenupp

Det finns många kunning här så fråga på , och någon hjälper!

ska borra hål i styrkronan för att kunna ha ett cross styre, men vart får jag tag på dessa två saker som sätts fast på styrkronan som ska hålla i styret?

ska borra hål i styrkronan för att kunna ha ett cross styre, men vart får jag tag på dessa två saker som sätts fast på styrkronan som ska hålla i styret?
Risers, finns i en butik nära dej :)

Närmsta ställe där dom säljer crossprylar, där kan du köpa både styre och risers/styrhållare :tummenupp
kul med fighterbyggen :yoparty
Ska du vara med i SSOTYA -08?

Närmsta ställe där dom säljer crossprylar, där kan du köpa både styre och risers/styrhållare :tummenupp
kul med fighterbyggen :yoparty
Ska du vara med i SSOTYA -08?

Kalas då vet jag :)
ja det ska bli en mycket lärorik och rolig tid med detta bygge.
Ingen aning vad som krävs och när det är deadline, är det inte för avancerat så ställer jag gärna upp :)

Googlat som fan runt efter risers, inte många webbutiker som lägger upp risers på sina sidor. Så nu e det sent och jag är trött, ger upp för ikväll. Nån som vet nån bra mc butik i sthlm city eller den norra delen av sthlm där jag kan få tag på dessa. Jobbar mycket och sent, sen har ingen egen bil att åka runt och leta så det skulle vara guldvärt ifall nån gav mig nå tips på en bra ställe som säljer riser. kommer handla styre på samma gång.

längre kopplingsvajer antar jag att det behövs, många sidor till vänster har coola lampor osv. Sén tycker jag det är coolt om du har kvar magkåpan fast kortar ner den och även har skydd för kylaren,

Mcshopen i sollentuna
Googlat som fan runt efter risers, inte många webbutiker som lägger upp risers på sina sidor. Så nu e det sent och jag är trött, ger upp för ikväll. Nån som vet nån bra mc butik i sthlm city eller den norra delen av sthlm där jag kan få tag på dessa. Jobbar mycket och sent, sen har ingen egen bil att åka runt och leta så det skulle vara guldvärt ifall nån gav mig nå tips på en bra ställe som säljer riser. kommer handla styre på samma gång.

Tack har beställt ett hem ett par som är påväg till mig. duger inte de så kikar jag förbi där.

Så idag har man börjat lite smått.

Sen har jag en annan fråga, vart ska man placera krachpuckarna?
lägger upp två bilder så blir det lättare för er att visa vart, om ni har lust.

Igår svetsade brorsan växelpetaren som gick av när jag försökte böja tillbaks den. Förra ägaren hade vurpat och böjt tilld en. Inte visste jag att det var av aluminium, för då hade jag inte försökt böja tillbaks den. Hur som helst gjorde han ett så bra jobb att den vart som ny. Så nu funderar jag på att skruva loss kronan och be han förstärka den på jobbet på undersidan innan man borrar hål för risers.

Last edited:
Kolla i framkant på motorn, där sitter det 2 öglor, skaffa ett rör som passar in mellan dom och trä sen igenom en gängstång och skruva puckarna på den.

Så tänkte jag göra först, men det blir en bur istället.

Skulle vara tacksam ifall du målade en röd pil i paint där du menar. för jag hänger inte riktigt med vart du menar. Om det inte är en tillräkligt bra bild så säg till tar jag en ny bild från en ny vinkel efter ditt önskemål.

Där..

Bifogat

• kawasaki.jpg
    kawasaki.jpg
    20.4 KB · Visningar: 356
Riktigt schysst. guld värt :)

Har också funderat på bur, vad fick dig och välja bur före puckar? vad ligger en bur på?

Jag ska göra en stunhoj, jag har en annan hoj som jag åker på så därför gör jag en bur. Burarna är ju sällan lagliga.

En puck sliter du ju ner till slut, o en bur har du 3 fästpunkter som tar upp stötarna när du går ikull.

Fan får inte loss (vad den nu kallas) som sitter mitten på styrkronan.
några tips?

Idag har man fått bort mycket, ska försöka behålla hastighetsmätarn och allt. men den är så stor. men fästet måste vinklas o byggas om. risken är att den ändå är för stor. hoppas jag hittar en snygg lampa som döljer den så gott det går.

Gör buren själv tror jag, så då köper jag bara rören, men dom har jag inget pris på än.

Okej, det blir nog krachpuckar för mig ändå. För om det är olagligt och jag inte ska stunta (vad jag vet) så får det va så länge. men lägg gärna upp en bild senare så man får se :)

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...