...nu blåser vi snuten

Iceman

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Slätten
Hoj
Numera FD. Knutte
Hahaha......

Jag fick en fråga från en medlem som vill vara anonym men det är värt att kolla om fler tänker som han.

-Finns det någon kurs i Göteborg där man får lära sig köra ifrån polisen?

Svaret är både ja och nej.

Att köra ifrån konstapel batong? Det vette f*n om det finns någon som skulle kunna betala mig den timpengen för att lära ut detta. Övning ger färdighet som i allt annat men inte med mig som handledare.
 

Rompskagg

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jo för fan! Gör't! :tummenupp

Ni kanske får låna en polis att köra ifrån om ni frågar snällt.

Jag tror på ett trestegs upplägg. Första steget är teori i GTA eller någon annan verklighetssimulator. Steg två är rigorösare än taxiutbildningen där du får lära dig flyktvägar i Götet. Det sista steget är praktik där utövaren utrustas med en preppad hoj utan reflex bak. Det retar farbror blå från vettet och jakt garanteras.

Går det bra kan du utöka med steg 4 och 5 som kräver avklarad grundutbildning. Frågan är vad de skall innehålla.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Gå bandagar blir riktigt säker då kan du nog köra i från här polisman;)

Jag tror inte bankörning ger så bra träning. Man missar all adrenalin och hets som en biljakt ger.
Bättre att ragga på nån småbrud när hennes pappa ser på. Han kommer då kasta sig in i sin Mazda 323 -97 eller Hyundai Atos och jaga dig.
Detta ger en bra första övning för det går inte så fort.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Kruxet med att bli en bra brottsling är väl att inte få adrenalinrusher. Behålla kylan.
Men betänk att poliserna är inga duvungar. Mc-poliserna kan behandla sina "bumsar" mångt bättre än en stressad stekare.
Jag skulle aldrig i helvete tänka tanken att försöka gasa ifrån en piketbuss ens, då jag skulle skita på mig, och då ge dåligt fäste på bakan.
Många rymmningsförsök slutar tyvärr illa för nån människa. Man kan ju trots allt köra utan körkort.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag tror inte bankörning ger så bra träning. Man missar all adrenalin och hets som en biljakt ger.
Bättre att ragga på nån småbrud när hennes pappa ser på. Han kommer då kasta sig in i sin Mazda 323 -97 eller Hyundai Atos och jaga dig.
Detta ger en bra första övning för det går inte så fort.

:hihi

Har också hört att man kan tjöra och slira på gräsmattorna i Bräcke, då finns det långa farbröder som ger sig av med hyttande näve efter dig.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top