Att smita från polisen!

balkan

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Stockholm
Om du redan har kört för fort eller begått något annat trafikbrott tjänar det inget till att stanna, här kommer därför lite tips på hur ni kommer undan polisen på enklaste vis. Har man inte gjort något ska man självklart stanna, varför ta risker i onödan liksom. Detta använder jag bara om jag känner att jag behöver behålla mitt körkort eller inte har råd med böterna som väntar. Självklart är även det här en risk, men chansen att jag åker dit är näst intill obefintlig med mina beräkningar.

Kolla flyktvägar! Du ska kunna din stad som din egen bakficka... bra flyktvägar är oftast där bara en motorcykel kan köra. Tänk er cykelvägar med betonggrisar, slänter där bilar skulle fastna, kanske en trappa. Det här beror lite på vad ni har för hoj! Ni måste lägga upp en customdesignad flyktväg efter era egna specifikationer. Att köra ned för en trappa med gixxer kanske inte är det roligaste, försök hitta någon trång passage istället som bara du kommer igenom.

Kör inte för fort i onödan! Med dessa planerade vägar kan du hålla laglig fart... låt inte ditt adrenalin sköta gasen. Du har en plan och vet vars du ska! Ta det lugnt. Ser du ett rödljus kan du t,ex sakta ned långt innan och få det grönt tills du är framme. Skulle du åka fast drar du inte på dig mer åtalspunkter än nödvändigt.

Jag har byggt en sån här i skogen för gånger då jag har en mc-polis efter mig. Nu pratar vi inte någon K1200, utan rena motarder. DR-Z400, FMX650 m,m är några av de hojar polisen använder på min ort och dessutom med fd. enduroåkare bakom styret. Jag vet vilka grabbarna är, dom kan köra hoj! Och dom vet förmodligen vem jag är... men du måste tas på bar gärning.

2ptudjl.png


Så, därför har jag byggt en fälla i skogen. Den är i slutet av en av mina flyktvägar, och går ut på att jag kör över en bäck på en utplacerad planka. Redan här är det svårt för enduropolisen att veta vad den ska göra! Men jag gör det svårare... efter jag har kört över plankan rycker jag i ett snöre i närmsta träd och planken dras ned i bäcken. Polisen har alltså inte en chans att följa efter, och jag kan lungt och säkert köra därifrån.

Kolla ALLTID, ALLTID upp i luften innan du bestämmer dig för att smita. Är det en helikopter ovanför dig försämras dina chanser enormt! Överväg om du ens ska försöka smita. Helikptern kommer ligga över dig som en hök! Känner du att du ändå vill ge det en chans så kan du alltid prova maxxa hojen efter valfri europaväg. Det var en snubbe förrförra sommarn som lyckades köra ifrån helikoptern på det viset någonstans mellan Skellefteå och Boden. Tror han försvann i Piteå.

Jag har dock en annan plan. Flygplatsen! Jag har bestämt för mig att polisen inte kan flyga hur dom vill på flygplatsen, så jag har lagt en av mina flyktvägar i stort sett rakt igenom landningsbanan. Flygplatsen är relativt stor där jag bor, så tiden du köper dig borde vara tillräckligt för att "försvinna". Jag åker där efter in i skogen och gömmer mig tills helikoptern är borta. Annars kan man ringa en vän och be om att få bli upplockad, så hämtar man hojen senare.

Har ni några egna tips? Slänga hjälmen körde man med som yngre grabb men tror inte det är speciellt smart... vi blev nog lika jagade för det.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Borde inte detta ligga i MC-tips tråden? :va
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
När jag har slut på fällor brukar jag gå över till att hälla ut olja bakom mig och ibland även spikar :yoparty I värsta fall tar jag mig till ett stup, kliver av hojen, polisen tvärnitar och riktar pistolen mot mig så säger jag: det är inte värt att leva längre, farväl grymma värld! så slänger jag mig ut för stupet och polisen rusar efter för att försöka ta tag i mig för att mötas av att jag blivit uppfångad av ett luftskepp så seglar vi iväg mot solnedgången :tummenupp
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Denna guide skrivs ut och sätts upp i garaget omgående!:yoparty
Snutfällan äger! Tänk att du t.o.m tänkte på helikopetern.... värsta worlds most wanted ju!:D
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Haha kul läsning. Sant på arlanda kan d ta ett tag innan dom får tillstånd, dock har dom två polishelikoptrar där. Men d e ju bara att parka i nån hörna.
Bil e ju enkelt, mc gris har jag ingen erfarenhet av :).
Haha snygg fälla du går in för d haha :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag vågar inte åka ifrån polisen längre :gråta

Visst det går bra fort i skogen med min... meeen, Det flyger helikoptrar här varje dag nu :mad:

En klassisk "Mc Gyver" spezial.. Men ärligt talat, en fälla?
:gnissla

Polisen brukar ju sätta upp fällor för oss. Någongång får vi ju ge tillbaka! :D


:hojcbr:fakta:7peta:notme
 
Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Får mig osökt att tänka på, ifall det borde vara en åldersgräns för att använda en dator!. Eller kanske ett I-test!.
//Micke
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
När jag läser första inlägget i denna tråd så kommer jag osökt att tänka på Shervin rrr.

Antingen så talar vi om ett mycket avancerat forumtroll eller så talar vi om någon som dras med ett mentalt funktionshinder.

(Den där idén med flygplats är ju dessutom snodd direkt ifrån Gone in 60 seconds.)
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top