Att smita från polisen!

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Eftersom min kära sambo "alltid" lånat mitt körkort för att hämta ut något paket på posten åt mig så använder jag mitt nationella id-kort för att identifiera mig i poliskontroller. Det kostar inget extra.

Skulle jag bli ombedd att skriva på något så är mantrat "rådrum....rådrum....rådrum...rådrum"

Körkortet måste man ju visas upp på diverse bandagar som redan är bokade å betalda, kan man inte handskas vårdslöst med så att man riskerar att tappa bort det!
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag brukar använda mig av ninjasmitningen. Den innebär att jag stannar och när poliserna sedan stormar ur bilen för att arrestera mig så kastar jag min medhavda rökbomb i backen. *puff* När rökmolnet sedan sakta blåser undan så är både MC och jag spårlöst försvunna för då har jag burit ut hojen i skogen och gömt oss i lingonriset. Jag har en teori om att detta alltid fungerar.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Du kör inte ifrån en helikopter, möjligtvis gömmer dig men inte kör ifrån

Eurocopter EC 135

Motor(er) 2 x Turbomeca Arrius 2B or Pratt & Whitney Canada PW206B turboshafts,
Effekt 2 x 473 / 498 kW (634 / 667 shp)
Maximal hastighet 254 km/h
Transporträckvidd 635 km
Maximal altitud 3 045 m
Stigförmåga 7,62 m/s

OK kanske inte lättaste att snitta över 250km/h (dessutom luftvägen räknat) men omöjligt är det inte, minns också jag sett nåt om det i nyheterna för ett tag sen nån som körde ifrån helikoptern utan att ens veta om det, testa hojen bara har jag för mig :D
 

jetson

Guest
På motorväg är det väl inge problem att snitta 300 med en busa (har man dessutom cruise control på den så är det lättare)
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
OK kanske inte lättaste att snitta över 250km/h (dessutom luftvägen räknat) men omöjligt är det inte, minns också jag sett nåt om det i nyheterna för ett tag sen nån som körde ifrån helikoptern utan att ens veta om det, testa hojen bara har jag för mig :D

aa det är den dom kör eurocopter ec135

never exceed speed (max hastigheten) kör dom inte i då det är en säkerhetsrisk.
utan det är cruise speed som gäller.
Omöjligt är det inte, men det lär ju vara en lång stor hyffsat rak väg då.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du kör inte ifrån en helikopter, möjligtvis gömmer dig men inte kör ifrån

Jag har en ryggsäck med miniatyr-scud som målsöker på helikoptrar. Funkar alltid! De är dock så små att det bara blir driftstörning i turbinen, men räcker gott och väl. Köpta på ebay från Pakistan.

Bi-turboaggregatet kommer annars väl till pass - med 300hk och specialdäck, är det bara att macka på fullt. Ingen som kommer ikapp där inte... Fast det gäller att ha skinnställ, så man inte skadar sig om man kasar omkull. Tänk på det.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Annars borde väl alla långa tunnlar i tokholm med multipla utgångar vara perfa att använda för att komma undan helikoptrar? typ länken och dom under stan.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Vadå inte svänga första höger? :va


Svänger man första höger, sen första höger igen och sen första höger och en sista gång till första höger så lär man ju komma ut bakom dom.

Med lite tur så kanske man möter dom i korsningen, finns inte en chans att dom tror att man är så dum att man ställer sig där och väntar på dom. Eller så dyker man upp bakom dom och dom tror att man är något spöke å åker hem istället :tomten
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
När jag har slut på fällor brukar jag gå över till att hälla ut olja bakom mig och ibland även spikar :yoparty I värsta fall tar jag mig till ett stup, kliver av hojen, polisen tvärnitar och riktar pistolen mot mig så säger jag: det är inte värt att leva längre, farväl grymma värld! så slänger jag mig ut för stupet och polisen rusar efter för att försöka ta tag i mig för att mötas av att jag blivit uppfångad av ett luftskepp så seglar vi iväg mot solnedgången :tummenupp

Magiskt bra! Den måste jag köra nästa gång! :tummenupp
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Utan att anklaga någon så noterade jag att "pizzabagarn" har lyst med sin frånvaro i denna tråd.
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
skulle vara kul att se en anonym poll:
Har du dragit från en blåvit gris på hoj:
Ja
Nej
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det enda jag funderar på är om det blir jobbigt i längden att hålla koll på flera profiler.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top