Nu behöver ja hjälp.. hojen "skar"

Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u
 
ulf_lundin skrev:
Inte säker på vad folk ovan menat m vev o vevlager o vevsläng; ledsen om jag upprepar nåt.

1) se till att du får cyllen uppmätt innan honingen. Den kan vara/bli så stor att du behöver borra den. (ingen fjäderbelastad honing m borrmaskin; man vet aldrig vad det blir av den.)
2) kolla vevstakslagret i storänden noga. låt en verkstad kolla att vevaxeln inte är sned på nåt sätt. isf måste den riktas.
3) byt gärna ramlagerna när motorn ändå är isär
/u

1) uppmätt?? vad ska man hona med annars?? kan man sätta den i en pelar borr för att inte vingla??
2) om jag ska byta lagret i nerändan på vevstaken kan jag göra det själv eller måste en verkstad göra det?
3) om ramlagren är dom som sitter vid vevaxeln så har ja tänkt å byta dom.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top