Nu bär det snart av mot Mantorp!!

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Och med oss denna tävling har vi RJ som ersätter en skadad Martin O.

Såå Håll nu tummarna för oss:)
Kan ju iof inte gå mkt sämre än förra gången.......:mad:

Ser ut som att det blir WET RACE enligt SMHI!

//Leffe
 
Ja då var det dags igen...foto och film får ni som vanligt sen :tummenupp
 
Nu ligger dom på en 15e plats och allt verkar flyta på :tummenupp

Inhopparen RJ kör tydligen som en demon :yoparty
 
Last edited:
Japp, var egentligen meningen att racet skulle gå på Sviestadbanan, men eftersom den banan anses behöva säkerhetsförbättringar (?) så blev det så att racet kördes på Mantorp idag. En liten nödlösning gissar jag.
 
Japp, var egentligen meningen att racet skulle gå på Sviestadbanan, men eftersom den banan anses behöva säkerhetsförbättringar (?) så blev det så att racet kördes på Mantorp idag. En liten nödlösning gissar jag.
Hemma igen! :tummenupp
Sitter och väntar på att familjen skall vakna...
Racet gick bra trots ny bana och ny hoj, depåstoppen gick superbra! :tummenupp
Tycker vi gjorde ett bra resultat med tanke på motståndet, inte varje dag man delar bana med Filip Backlund, craymike, Mårtensson, Alex Lundh, P Björk, Janne Hansson, listan på storfräsare kan göras lååång.
Racet skulle egentligen ha gått på Sturup inte Sviestad om jag förstod saken rätt. Mantorpbanan är iaf kanonbra, snabb, bred och bra asfalt! :tummenupp
På långa rakan som också är dragracingstrip hinner man läsa 299 km/h en stund innan det är dags att bromsa i nedförsbacke! :yoparty Det händer väldigt sällan, ja nästan aldrig att jag behöver läsa liknande siffror på min 600:a... :rolleyes:
Nu väntar vi bara på filmen! :)
 
Racet skulle egentligen ha gått på Sturup inte Sviestad om jag förstod saken rätt.
Sturup var det ja, låter ju nästan likadant :)

Så nu har du också fått känna på hur det är att köra en riktig hoj, hört att nya gixxer 600 ska vara fina :D
 
köra en riktig hoj
Nåja, lugn och fin nu! Det som kanske imponerade mest var bromsarna, bra bett och mycket bra känsla. Sedan fanns det ju andra saker som var mindre bra, behöva hålla in kopplingen när man skall starta lever vi inte på 2000-talet...
 
Sedan fanns det ju andra saker som var mindre bra, behöva hålla in kopplingen när man skall starta lever vi inte på 2000-talet...
När man har så mycket effekt att leka med så är det viktigt att man är väl förberedd när vidunret snurrar igång :tungan
 
Ja nu är jag hemma även jag efter avstickaren till Eskilstuna. Börjar med filmen imorn så får vi se när den blir klar. Roligare att klippa denna film iaf jämfört med förra misärrullen!
 
Race rapport färdig, väntar dock på lite bild mtrl :hej , annars blir det så tråkig läsning.

Tävlingen gick som sakt bra för första gången i år. I tabellen ligger vi sämre till men den placeringen kan förbättras om vi håller oss på hjulen dom återstående racen och inget annat oförutsett händer.
 
Jag var som bekant (?) kvar hela helgen i Eskilstuna...sen blev det en jäkla massa på jobbet för jag verkar vara den enda som inte har semester...sen har jag hunnit sälja bilen och vid sidan om klipper jag racefilm. har klippt ca 70% klart men nu är inspirationen slut för idag så filmen kommer imorn.

...nog gnällt från min sida...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top