PixxarOne
Ny medlem
Hej på er !
Nu är jag så jävla tröt på min zx9r -98.
Jag har skruvat med dessa förgasare nu så många gånger så jag kan göra det i sömnen ...
Hur man en gör så går idiot motorn inte bra på låga varv ...
Ena stunden får den för mycket bensin och går skit på låg varv. Fixar till det genom att justera lågfarts munstycket under alla förgasarna så det blir bra.
Hojen går som en dröm och jag tror allt är frid o fröjd. Men NEJ andra dan går den skit igen och då kan den få för lite helt plötsligt ...
Och så här håller det på hela jävla tiden.
Hjälp snälla !!! Måste finnas massor med personer här som kört samma hoj och haft samma problem. Hur löste ni det ?
Läst om det på nätet och det verkar vara standard på zx9 att dom inte går rent på låg varv.
Och många säger att om man slänger i dynojet kit så är problemet löst ?
Är det enda utvägen att köpa nån form av Jet kit ?
// MvH

Nu är jag så jävla tröt på min zx9r -98.
Jag har skruvat med dessa förgasare nu så många gånger så jag kan göra det i sömnen ...
Hur man en gör så går idiot motorn inte bra på låga varv ...
Ena stunden får den för mycket bensin och går skit på låg varv. Fixar till det genom att justera lågfarts munstycket under alla förgasarna så det blir bra.
Hojen går som en dröm och jag tror allt är frid o fröjd. Men NEJ andra dan går den skit igen och då kan den få för lite helt plötsligt ...
Och så här håller det på hela jävla tiden.
Hjälp snälla !!! Måste finnas massor med personer här som kört samma hoj och haft samma problem. Hur löste ni det ?
Läst om det på nätet och det verkar vara standard på zx9 att dom inte går rent på låg varv.
Och många säger att om man slänger i dynojet kit så är problemet löst ?
Är det enda utvägen att köpa nån form av Jet kit ?
// MvH