Nu är TLR ´n bänkad...

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Först av allt, den röda TLR du såg var inte min, den jag har är blå-vit. Hur som helst så har jag precis kommit hem från Schneiders MC. Och brevid datorn står en nyupptappad starköl, ca 4 grader kall. För här ska nämligen firas!! Killen som körde hojen och Peter Sköld minsann var båda lika imponerade: 126,7bhp och 103nm! och jag frågade just om skillnaderna mellan olika bänkar. De sa att skillnader fanns men att det inte rörde sig mer än 3-5 hp bänkarna emellan. Deras erfarenhet var att den bromsbänk de använde sig av var "snål" och absolut ingen glädjebänk. En CBR 600 som gett 110 hästar i en annan bänk (Claessons om jag inte hörde fel) gav hos dem 99 hästar. Skölds 999 hade precis körts innan min TLR och den gav åtminstone i mina öron smått otroliga 180bhp! Men roligast av allt var ändå när jag demonstrerade min elektriskt uppfällbara reg-skylt. Att se Skölds ögon lysa som ett barn på julafton var obetalbart!
Vill passa på att ge beröm till Schneiders MC för ett mycket proffsigt bemötande. Tack från MR Z.
 
MR Z skrev:
Först av allt, den röda TLR du såg var inte min, den jag har är blå-vit. Hur som helst så har jag precis kommit hem från Schneiders MC. Och brevid datorn står en nyupptappad starköl, ca 4 grader kall. För här ska nämligen firas!! Killen som körde hojen och Peter Sköld minsann var båda lika imponerade: 126,7bhp och 103nm! och jag frågade just om skillnaderna mellan olika bänkar. De sa att skillnader fanns men att det inte rörde sig mer än 3-5 hp bänkarna emellan. Deras erfarenhet var att den bromsbänk de använde sig av var "snål" och absolut ingen glädjebänk. En CBR 600 som gett 110 hästar i en annan bänk (Claessons om jag inte hörde fel) gav hos dem 99 hästar. Skölds 999 hade precis körts innan min TLR och den gav åtminstone i mina öron smått otroliga 180bhp! Men roligast av allt var ändå när jag demonstrerade min elektriskt uppfällbara reg-skylt. Att se Skölds ögon lysa som ett barn på julafton var obetalbart!
Vill passa på att ge beröm till Schneiders MC för ett mycket proffsigt bemötande. Tack från MR Z.
Kul med bra effekt.Jag åker förvisso TLS säg till om du vill mullra runt lite.Pm:ar mitt nr
 
hade lite över 100 i vrid på min och 122,7bkh på min tls :yoparty :yoparty :yoparty (helsystem, kn, powwerc)
fy faen vad skön den va :)
 
Ville bara säga att bänken på Claessons inte är någon glädjebänk. Den är jämförd med ett antal olika och då bland annat med en känd motortrimmare i Holland som trimmar mycket VM hojar. Då skilde det mindre än en häst.. Sen beror det ju på när man jämför bänkarna. Om du t ex rullar in o kör en hoj mitt i vintern o har hela dynorummet fyllt med syre eller mitt i sommaren, 30 grader varmare direkt efter du har mappat en hoj och har hälften av avgaserna kvar i rummet..
Däremot är Claessons bänk jämförd mot en i Olofström samma dag med i stort sett identiska lufttemperaturer och atmosfärstryck. Den bänken visade sig isåfall vara en "glädjebänk".
 
MR Z skrev:
...Men roligast av allt var ändå när jag demonstrerade min elektriskt uppfällbara reg-skylt...

Later kul. Har du nagra bilder pa den?
 
Jo det stämmer

J-Bone skrev:
Imponerande siffror. Är det du som brukar åka med Benkar och Rapido?
Jo jag brukar åka med Bengan, han kan många härliga vägar runt Stockholm.
 
Tyvärr inga bilder

Lugn skrev:
Later kul. Har du nagra bilder pa den?
Tyvärr har jag inte tagit några bilder ännu. Det blir nog så småningom under sommaren.
 
103nM i en 1000cc twin - det tycker jag är rätt kasst.

Jaja, hojen är fin iaf....
 
Mavve skrev:
103nM i en 1000cc twin - det tycker jag är rätt kasst.

Jaja, hojen är fin iaf....

Vänta nu.. hmm du kanske skulle kolla vid viket varv vridet kommer..
Det är det som är twinens fördel... Den kommer tidigt..
Min hade 87 nm vid 3500 rpm... för att sedan hamna på 98 vid maxvrid... Korrigerat.. Dvs snabbt upp och sedan plant... Ingen rad 4 som fixar det.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top