MR Z
Med TL´n är man herre över åskan!
- Gick med
- 3 Sep 2004
- Hoj
- Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Först av allt, den röda TLR du såg var inte min, den jag har är blå-vit. Hur som helst så har jag precis kommit hem från Schneiders MC. Och brevid datorn står en nyupptappad starköl, ca 4 grader kall. För här ska nämligen firas!! Killen som körde hojen och Peter Sköld minsann var båda lika imponerade: 126,7bhp och 103nm! och jag frågade just om skillnaderna mellan olika bänkar. De sa att skillnader fanns men att det inte rörde sig mer än 3-5 hp bänkarna emellan. Deras erfarenhet var att den bromsbänk de använde sig av var "snål" och absolut ingen glädjebänk. En CBR 600 som gett 110 hästar i en annan bänk (Claessons om jag inte hörde fel) gav hos dem 99 hästar. Skölds 999 hade precis körts innan min TLR och den gav åtminstone i mina öron smått otroliga 180bhp! Men roligast av allt var ändå när jag demonstrerade min elektriskt uppfällbara reg-skylt. Att se Skölds ögon lysa som ett barn på julafton var obetalbart!
Vill passa på att ge beröm till Schneiders MC för ett mycket proffsigt bemötande. Tack från MR Z.
Vill passa på att ge beröm till Schneiders MC för ett mycket proffsigt bemötande. Tack från MR Z.