Kawasaki/Nils
Gammal nybörjare
Historien är som följer:
Så här såg det ut förra sommaren.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86498
(en bit ner finns bilderna.)
Sedan dess har treans och fyrans cylinder ”honats” efter konstens alla regler.
Samtliga packningar är nya.
Ny (begagnad) original kolv och ringar monterats i trean. Allt ihop satt och motorn startade med en gång. Inga enligt, mina amatör öron, oljud och alla grenrören blir varma Svårt att uppskatta med bara handen om dom är lika varma med jag tror det.
Ingen rök, varken vit eller svart.
Nu till problemet:
Så här såg komptesten ut:
1:an 7,2 Bar
2:an 7,0 Bar
3:an 3,2 Bar
4:an 7,7 Bar
Värdet på trean är efter det att jag hällt i lite motorolja eftersom jag inte fick något värde vid första försöket.
Allt är gjort med en mätare från Biltema och vid båda mättillfällena hade jag kört motorn ordentligt varm i garaget.
Tändstiften var ordentligt sotiga på alla utom trean. Där ser stiftet nytt ut.(nästan).
Det är gnista på alla cylindrarna och inga ”knackningar”.
Hur ska jag få reda på om det är något fel och i så fall hur ska jag fixa det.
Jag är helt klart förbryllad….
Så här såg det ut förra sommaren.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86498
(en bit ner finns bilderna.)
Sedan dess har treans och fyrans cylinder ”honats” efter konstens alla regler.
Samtliga packningar är nya.
Ny (begagnad) original kolv och ringar monterats i trean. Allt ihop satt och motorn startade med en gång. Inga enligt, mina amatör öron, oljud och alla grenrören blir varma Svårt att uppskatta med bara handen om dom är lika varma med jag tror det.
Ingen rök, varken vit eller svart.
Nu till problemet:
Så här såg komptesten ut:
1:an 7,2 Bar
2:an 7,0 Bar
3:an 3,2 Bar
4:an 7,7 Bar
Värdet på trean är efter det att jag hällt i lite motorolja eftersom jag inte fick något värde vid första försöket.
Allt är gjort med en mätare från Biltema och vid båda mättillfällena hade jag kört motorn ordentligt varm i garaget.
Tändstiften var ordentligt sotiga på alla utom trean. Där ser stiftet nytt ut.(nästan).
Det är gnista på alla cylindrarna och inga ”knackningar”.
Hur ska jag få reda på om det är något fel och i så fall hur ska jag fixa det.
Jag är helt klart förbryllad….