Nu är jag less på honom

John skrev:
...
Detta är förslaget jag skulle köra på. En pingstvän borde man kunna diskutera med.. även fast det finns undantag. :gnissla

Där e du ju!!! :)

Nä, allvarligt så har ni, för oss utomstående, två ganska tydliga grupperingar inom er rörelse. De konservativa, fördömande arslena som lever efter en moral som får mig att framstå som Guds bästa barn och sen de trevliga snälla människorna som faktiskt lever me en fantastiskt skön syn på sina medmänniskor.

Att diskutera med arslena är ingen större ide för de är så insoppade i sitt eget förhärligande av sin egen person.

Rätt eller fel så är det intrycket jag har fått. MEN jag är inte säker på vilken gruppering som är starkast.

Sen är det väl så att en dryg skit är en dryg skit, oavsett religion.

fille600 skrev:
Men sen då? Hur kommer han att reagera, vad säger arbetskamraterna etc.

Hmm ja jag har en arbetskamrat som sympatiserar i mina åsikter, dock är vi självklart en minoritet då vi är yngre och folk inte lyssnar på oss (typ).

Sen har vi en i 50 års åldern som inte riktigt tycker bra om honom, sen har jag en i 55 års åldern som pratar om att klippa till honom nästa gång han kör sitt spydiga rejs. Så visst har jag folk runt mig som tycker som jag.

Han har tagit nån roll som något slags helgon och att han är så skötsam bara för hans religösa ståndpunkt. Han är en sån som man vid första anblick tycker verka vara en hyvens kille som är trevlig. Men sen märker man att han dömer folk till höger och vänster lägger folk i olika fack och har förutfattade meningar.
Vid det här laget har jag börjat höra på hans tonläge när han äcklar sig och är allmänt tillgjord.

Det kan inte bara vara så att han är dum i huvudet och att råkar vara pingstvän,dom sakerna behöver ju inte gå hand i hand.

Jag hade konfronterat han och frågat varför han hatar dig så mycket,sen när du fått reda på det så kan du ju börja retas på allvar.

Last edited:
Ni som säger att jag ska tala ut med honom osv, jag har försökt sedan september 2003 och nu är vi här i februari 2006 (bra att jag berättar vilket datum det är va ?) nu är mitt tålamod slut. Men jag ska göra som Långa farbrorn sa, jag tänker heja på glatt nästa morgon han och jag möts vid stämpelklockan. Får jag samma blick av avsmak så ska jag konfrontera honom och fråga vad problemet är.

Twosaint skrev:
Ni som säger att jag ska tala ut med honom osv, jag har försökt sedan september 2003 och nu är vi här i februari 2006 (bra att jag berättar vilket datum det är va ?) nu är mitt tålamod slut. Men jag ska göra som Långa farbrorn sa, jag tänker heja på glatt nästa morgon han och jag möts vid stämpelklockan. Får jag samma blick av avsmak så ska jag konfrontera honom och fråga vad problemet är.
Tafsa på honom istället.

Twosaint skrev:

:tummenupp Go for it!

Twosaint skrev:
Berätta hur det gick sen.

Du har inte funderat på att hans ogillande mot dig kanske inte hänger ihop med hans religösa läggning? Alla människor går helt enkelt inte ihop. Du kan gott göra livet surt för honom, men du behöver inte göra det bara för att han är ûberreligös...

Dee_cati skrev:
Vad är det du sitter och säger!? Acceptera en pingstvän!? Det är ju som att säga att det är ok att tro på gud :kocko

Näe, upp med en massa propaganda på väggarna i fikarummet där du förkastar allt vad religion heter. Du ska inte nämna att det är du men du ska ge honom en hint om det. Men ha ryggen fri, du ska försöka få honom att få psykbryt före dig. När det inträffar så är han lika ömtålig som oss andra och då ska du ge honom dödsstöten!

Så med ditt resonemang ska vi alltså inte acceptera muslimer heller för då tror vi alltså på Allah? Korvis, kom & styr upp det här.

Valen skrev:
Så med ditt resonemang ska vi alltså inte acceptera muslimer heller för då tror vi alltså på Allah? Korvis, kom & styr upp det här.

Han före korvis...Fy fan för dessa j-ä religösa pådyvlare som inte kan låta bli icke troende....men räkenskapens timme kommer.... :tummenupp

Twosaint skrev:

Rätt fronta honom, hade själv en diskusion med ett par Jehovas, jösses vilka fulkomligt verklighetsfrånvarande individer...

Har haft en pingstis som arbets kollega på förra jobbet...vilken hycklare...söp som fan och vänstrade jämt när vi var på jobb utanför stationeringsorten.
Hemma kröp han och var....skenhelig som fan..:kocko

Mäh

Ignorera honom
Fortsätter han jävlas be honom sluta
Slutar han inte så krossa honom

( kommer från en annan bibel )

Tråkigt att inte vuxna människor ska kunna hålla sams och framförallt inte kunna lösa en konflikt.
Båda två mår säkert dåligt men ingen vill ge sej.

Nä, det enda rätta ni ska göra speciellt idag på alla hjärtans dag är att krama om varandra och säga ett av orden som snart är bortglömt. Förlåt.
Ni behöver inte älska varandra,bara acceptera varandra.
:pannkyss

Valen skrev:

Det är ju humor, trots att du inte förstår det. :D

Mitt förslag är:

Betala med samma mynt, hälsa på andra men inte han, dissa han helt enkelt, det är väl knappast så att ni är fastkedjade vid varandra.

Bjud kollegorna på bullar till kaffet, men inte han.

Sådana typer är inte värda att lägga någon tankeverksamhet på. UNDVIK muppen.

Förresten: Hade han en dotter sa du? Jamen då vet du vad du ska göra... :banana

/T

Linusp3 skrev:
Du har inte funderat på att hans ogillande mot dig kanske inte hänger ihop med hans religösa läggning? Alla människor går helt enkelt inte ihop. Du kan gott göra livet surt för honom, men du behöver inte göra det bara för att han är ûberreligös...

Har du läst alla mina inlägg ? Jag har inget emot religösa och jag respekterar deras trolära. En av mina bästa kamrater på jobbet är ju med i tronssköld skrev jag ju oxå.
Men då han gör dagarna sura för mig på jobbet genom att baktala mig och hyckla för chefer då blir jag fan förbannad. Och att han sedan valt att ignorera mig på något olustigt sätt är upp till honom. Men hade han bara lämnat mig ifred så hade jag inte brytt mig men nu får man gliringar och kvädelser om vart annat.

Gabor: precis han är en hycklare, nu beter han sig inte på det sättet som du beskriver men han ger sken av att vara så skenhelig men då han gör sig lustig på min bekostnad och talar obefogad skit om mig bakom ryggen blir jag less det är något jag bara inte kan acceptera.

Edit: Anledningen till att jag ville tråka honom för att han var pingstvän är att det borde vara så lätt att göra det då han rättar folk som svär i hans närhet osv...

Last edited:
Interceptor skrev:
Tråkigt att inte vuxna människor ska kunna hålla sams och framförallt inte kunna lösa en konflikt.
Båda två mår säkert dåligt men ingen vill ge sej.

Nä, det enda rätta ni ska göra speciellt idag på alla hjärtans dag är att krama om varandra och säga ett av orden som snart är bortglömt. Förlåt.
Ni behöver inte älska varandra,bara acceptera varandra.
:pannkyss

patetiskt dravel ... :gnissla, krossa allt motstånd. :tummenupp

Twosaint skrev:
Har du läst alla mina inlägg ? Jag har inget emot religösa och jag respekterar deras trolära. En av mina bästa kamrater på jobbet är ju med i tronssköld skrev jag ju oxå.
Men då han gör dagarna sura för mig på jobbet genom att baktala mig och hyckla för chefer då blir jag fan förbannad. Och att han sedan valt att ignorera mig på något olustigt sätt är upp till honom. Men hade han bara lämnat mig ifred så hade jag inte brytt mig men nu får man gliringar och kvädelser om vart annat.

Gabor: precis han är en hycklare, nu beter han sig inte på det sättet som du beskriver men han ger sken av att vara så skenhelig men då han gör sig lustig på min bekostnad och talar obefogad skit om mig bakom ryggen blir jag less det är något jag bara inte kan acceptera.

Edit: Anledningen till att jag ville tråka honom för att han var pingstvän är att det borde vara så lätt att göra det då han rättar folk som svär i hans närhet osv...

Fronta honom, gärna med alla andra på jobbet närvarande, hällsa från mig om han klagar. Jag vet precis hur man tar såna dryga typer.

Gabor skrev:
patetiskt dravel ...
Fronta honom, gärna med alla andra på jobbet närvarande, hällsa från mig om han klagar. Jag vet precis hur man tar såna dryga typer.
På tal om patetiskt dravel. :lol

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...