Nu är jag irriterad. Bilinbrott.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Mamma ringde precis och sa att vi haft inbrott i "vår" bil inatt. (Mamma äger bilen, jag äger dragkroken). Någon har krossat rutan för att ta... BILSTEREON! En gammal häck från 97.

Kan inte tjuvarna ge fan i "min" bil?
Eller allas bilar?
Eller kan dom åtminstone inte se till att vara lite mer kostnadseffektiva?

:6surkart

Stackars.. :pannkyss

Här får du en älgbild som kanske kan pigga upp lite!

lg%201.gif

Last edited:
Tack, det var snällt. Nu vart jag lite gladare. Jag ska genast vidarebefordra bilden till mamma också.

:)

Var med om samma sak i förra veckan.. dom stal en gammal jvla bilstereo ur våran Fiat Punto -00. Självrisken är på 2.000:-... Tack så hemskt mycket.... tänker fan lämna bilen olåst i framtiden. En ny stereo kostar ju inte många hundralappar...

Edit: Om det är ok, så tar jag också en kopia på älgen... :banana

Reb0

RebelZero skrev:
Var med om samma sak i förra veckan.. dom stal en gammal jvla bilstereo ur våran Fiat Punto -00. Självrisken är på 2.000:-... Tack så hemskt mycket.... tänker fan lämna bilen olåst i framtiden. En ny stereo kostar ju inte många hundralappar...

Edit: Om det är ok, så tar jag också en kopia på älgen... :banana

Reb0

Säkert samma arslen som snodde min stereo från 98. Ingen skadegörelse på min bil dock. Men en Peugeot från 88 går väl typ att öppna med en glasspinne gissar jag på.

:brinnerup

Pundare antagligen.

De kan få för sig att bryta en bil bara för att de ser lite parkeringspengar i askkoppen. :tomten

Esquire skrev:
Pundare antagligen.

De kan få för sig att bryta en bil bara för att de ser lite parkeringspengar i askkoppen. :tomten

Ge dom en överdos så blir vi av med packet...!!!

Åhh nej, vad säger jag... :huvet det är ju såklart jättesynd om dom.

Jo, för jag vet ju att nu kommer vissa att vrida sig i plågor över mitt brutala uttalande.

PS: Ironi blandat med åsikter. :näsblod

xfader skrev:
Säkert samma arslen som snodde min stereo från 98. Ingen skadegörelse på min bil dock. Men en Peugeot från 88 går väl typ att öppna med en glasspinne gissar jag på.

:brinnerup

Säkert, det var sammanlagt 6 bilinbrott i Skarpäng samma natt.

Säkert pundare (May they choke on their coke)... eller grannar från Öst.

Reb0

Jag hade inbrott i vinterbilen (900i -86) i helgen.
I baksätet låg MC-kåpor och på golvet två gamla bilstereos, men det enda de valde att ta var min äggklocka från ikea (19kr) som jag har för att mina mätare har lagt av :D

Som tur är så låser jag nästan aldrig bilen så de slapp iallafall slå sönder rutor mm. :D

Mr R skrev:
Har du en äggklocka som skall ersätta hastighetsmätaren, eller vad :va
Jepp, jag mäter sträckan medans jag kör och delar den med tiden ;)

Nej det var en vanlig digital klocka som liknade en äggtimer. Hastighetsmätaren fungerar men klockan har lagt av :)

Tríst som fan.
Dock får man väll säga som så att det var tur att de stal något. (om din försäkring ser ut som min gjorde)
För min del så krossade de bara rutan. Larmet gick igång och de snodde inget. Det klassades som skadegörelse och hade högre självrisk.

Detta visar ju på min syn på drogtester på jobbet http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109603

anja skrev:
Mamma ringde precis och sa att vi haft inbrott i "vår" bil inatt. (Mamma äger bilen, jag äger dragkroken). Någon har krossat rutan för att ta... BILSTEREON! En gammal häck från 97.

Kan inte tjuvarna ge fan i "min" bil?
Eller allas bilar?
Eller kan dom åtminstone inte se till att vara lite mer kostnadseffektiva?

:6surkart

Pts, sist jag var uppe hade de sönder rutan för att få en 8 år gammal stereo... Grattis, tycker jag, den kan väl vara värd max 50 spänn... :tummenupp

Det mest irriterande är allt jävla merjobb och krångel och alla kostnader för att få ny ruta o ny stereo... Även om man har glas och stöld är det ju självrisk... :(

Bara för att folk inte kan hålla reda på mitt och ditt!

Biturbo skrev:
Stackars.. :pannkyss

Här får du en älgbild som kanske kan pigga upp lite!

Där ska älgarna vara och inte http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109615

Tråkigt att läsa anja. :(

"En matkasse stals på söndagskvällen ur en bil vid Hemsegården. Matkassen värderas till cirka 100 kronor men var tillräckligt för att en tjuv skulle krossa en ruta och ta kassen. Anders Magnusson vid polisen säger att det just nu är mycket farligt att lämna något i bilar som kan locka till inbrott - även en värdelös plastkasse kan få en tjuv att bryta sig in i tron att det kan finnas värdeföremål i kassen."

:mad:

Last edited:
Ni som får "nyare" stereor stulna, tar ni inte med er fronten in när ni kommer hem? Jag menar.. Vad ska tjuven med en frontlös stereo till?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg