Nu är jag irriterad. Bilinbrott.

Det måste ju vara värre att försöka dölja slutsteg och högtalare - något jag våndas över då jag planerar för en ljudinstallation i bilen.

EN kompis fick inbrott i sin gamla rekord diesel för länge sedan.

Tjuvarna hade kofot, först försökte dom bända upp förardörren sedan i tur och ordning dom andra tre dörrarna, innan dom helt sonika slog in rutan på förardörren och drog upp låsknoppen.

Skadorna som lagades på garantin innefattade fyra rostiga dörrar, två rostiga bakskärmar och dörrlåset på passagerardörren, som tidigare varit omöjlig att låsa. (han frågade försäkringsbolaget om han fick lägga till själv och få dom rostiga framskärmarna fixade och en hellack samtidigt, och det gick bra, sedan fick han ingen faktura på det jobbet eftersom försäkringsbolaget hade ansett att nyansskillnaden skulle ha blivit för stor om man inte hade hellackat bilen :tummenupp )

Vad snodde tjuvarna då?
En blaupunkt två-ratts radio med trasig kasettbandspelare.
Dom lämnade dock en hel-elektrisk Recaro stol som hade kostat multum, men som killen behövde för han hade ryggproblem.

Jösses, bilen blev som ny, den såldes senare för nästan dubbla inköpspriset utan recarostolen....

Killen har inte bytt försäkringsbolag efter händelsen, även om andra bolag kanske är billigare.

Fick en Grand Vitara som jag hade ägt i 4 veckor sönderbruten, och min 2 veckor gamla stereo stulen. Jag kom hem en tidig morgon från en jakt när jag upptäckte det. Såhär i efterhand är jag glad att jag inte kom på den lille rackaren...

Madhonda skrev:
Jo, för jag vet ju att nu kommer vissa att vrida sig i plågor över mitt brutala uttalande.

Du är ju fan inte klok. Fattar du hur länge bonny och korvgubbe legat och vridit sig nu? De kunde ju ffs dött! Senaste rapporten säger att korvgubbe inte kommer kunna jobba innan påsk, och jag får pröjsa plasma-moderatens sjukpenning. Tack för det. :mad: :mad: :sju kpenning

FreddaGädda skrev:
Ni som får "nyare" stereor stulna, tar ni inte med er fronten in när ni kommer hem? Jag menar.. Vad ska tjuven med en frontlös stereo till?

Att stereon saknar front har ingen betydelse. Jag har min front liggandes hemma i hallen och bilstereon vet nog bara tjuven var finns.
Ofta tror dom nog att fronten ligger i handskfacket för det hade dom rotat igenom. Så den lyckliga tjuven fick en frontlös stereo och tre brända skivor med sig. Räckte säkert till nålen på en spruta. Grannen blev med ett galonöverdrag till förarsätet, ett par 19 kronors solglasögon och en tändare.

FreddaGädda skrev:
Ni som får "nyare" stereor stulna, tar ni inte med er fronten in när ni kommer hem? Jag menar.. Vad ska tjuven med en frontlös stereo till?

Jag sa ju att det var en gammal häck till bilradio. "Spjong-knappen" på fronten hade ju upphört att fungera, så fronten fick man bara av om man tog nyckeln, körde in i cd-hålet och bände loss skiten.

Mamma har gjort efterforskningar, och lämnat polisanmälan hos NÄRpolisen idag.

mamma: jo, jag vill anmäla att jag haft inbrott i min bil och radion har blivit stulen.
NÄRpolisen: var skedde det?
mamma: lötkärr.
NÄRpolisen: var ligger det?

glasmästaren vet mer än polisen. han vet att det är en våg som pågått i ungefär två månader, och att det är estländare. granne a har observerat en röd peugeot 205 lämna området mycket hastigt vid halvtretiden på natten, och granne b som inte röker har hittat en fimp på sin entretrappa samma morgon. är det nån som bryr sig? nej.

ska man behöva patrullera själv eller?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...