Nu är det vår!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har iaf lyckats intala mig det! :D

Har kört ca. 3-4 h i helgen. :tummenupp Riktigt skoj! Blev kanske lite mkt speedway stuket på körningen med ställ i varje kurva. Tog inte lång tid att konstatera att det va absolut omöjligt att få upp tempen i däcken när det är blött & kallt :( Det va ett jäkla kämpande för att wheela, bakhjulet vill bara spinna istället. Får definitivt bli nya sulor så fort 5"-fälgen dykt upp.

Men jag har inte sett till en enda annan 2-hjuling ute på vägarna. Vart håller alla hus? :va

Jag var oxå ute och körde i helgen(lördag). :)

Jag har enduro däcken på så jag har inga som helt problem att wheela. :tungan

Däremot sladdar det litta när man bromsa och det är så blött och kallt som det är fortfarande.

Jag hade funderingar på att slänga på motardhjulen i veckan, me det ska jag nog vänta med tills mars iallafall. Med tanke på vad du skrev. :)

Och i dag tog jag en mini mini runda på TLRen... :kär
Fy fan, man glömmer fort hur mkt 145hk är... :D

Blev några timmar för mig också på hojen. Var gott att rasta bettan på både grus och asfalt. Dröjer nog till det blir riktigt varmt innan det blir nåra mängder med hojar ute.

En del är ju dessutom skraja för rullgrus saltrester mm. :va Känner folk som ogärna kör om det är under 20 g (ej motardförare).
:tummenupp

Här i Lappland "norr om dalälven" så åker vi nog is fortfarande eller inomhus..... snöar för fullt ute nu :tummenupp

He he...
Ni använder vad jag, Sara och Månsa kallar för "Södertälje-regeln".

Den kläcktes under vårt eviga åkande mellan Belgien och Stockholm med bil för några år sedan. I slutet var det så trist att köra så vi började ställa in oss på att när vi är i Södertälje så är vi framme för därifrån är det ju bara några mil.
Numera används och överanvänds denna regel i det mesta i våra liv...
De positiva sidorna är att man kan säga att det är vår i januari för några veckor går fort vilket får saker och ting att te sig lite lättare.
De negativa är att i juni är det snart höst. Och när man är 30 så är man i stort sett 35 för de sista 5 åren har ju gått så djävla snabbt...

Rätt använd är "Södertälje-regeln" ett bra instrument för att dra sig upp ur tunga perioder od (typ vinter) fel använd så blir man mer deppad... :3freak

Lösningen...

Så då är ju den enda lösningen att sluta pendla och flytta söderut :tummenupp

Tom Byron skrev:
Här i Lappland "norr om dalälven" så åker vi nog is fortfarande eller inomhus..... snöar för fullt ute nu :tummenupp

:va Det är kanske på g med en flytt till uppsala för mig & damen. Får väl se till skaffa isdäck och grejer då. Man kan ju inte bara sitta inne & dega hela vintern.

BTW. Hur fan skaffar man lägenhet där uppe, verkar ju halv omöjligt. Tips om jobb? Kan tänka mig jobba med lite vad som helst (får gärna ge hyffsat med deg så klart)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back