Video Nu är det vår!

Själva växlingen kommer inte gå fortare, skillnaden blir väl tiden det tar för dig att från det du släppt gasen - växlat - gasen tillbaka till där den var kontra spark-/injectioncut-tiden (ursäkta anglofieringen) som väl ligger i storleksordningen 50 ms.
Du har ju filmat, mät tiden det tar för dig från det du släppt till du är tillbaka med gasen på samma ställe.
Fördelen med qs tycker jag är att man slipper blippa på gasen öht, går mjukt och fint utan ryck, inte nödvändigtvis att det går fortare.

Själva växlingen kommer inte gå fortare, skillnaden blir väl tiden det tar för dig att från det du släppt gasen - växlat - gasen tillbaka till där den var kontra spark-/injectioncut-tiden (ursäkta anglofieringen) som väl ligger i storleksordningen 50 ms.
Du har ju filmat, mät tiden det tar för dig från det du släppt till du är tillbaka med gasen på samma ställe.
Fördelen med qs tycker jag är att man slipper blippa på gasen öht, går mjukt och fint utan ryck, inte nödvändigtvis att det går fortare.

hur ska jag mäta detta på ett bra sätt, ser ju inte höger handen :va undra hur mycket "human error" jag får räkna med genom o lyssna på när jag går på gasen igen. men jag skall givetvis testa.

Det sistnämnda där e något jag har tänkt på, och det ligger nog väldigt mycket i det, ffa i kurvor kan det vara extra bra o ha om man skulle behöva växla i en kurva

Edit: en annan sak jag kom o tänka på med quickshifter är väl att den är mer eller mindre konstant, alltid den tiden mellan varje växel varje gång medans när man gör det själv är det väldigt operatörs beroende, varje gång är inte lik den andre, så där e ju ytterligare en fördel med tekniken...

Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...