Nu är det klart!

DP #70 skrev:
Jag får det till ca: 170,000:- inkl.moms & tull men plus frakt och den tror jag ligger på ca 2,500:-.

Svenska priset ligger nog på ca: 220,000:-, det är i alla fall däromkring det brukar ligga.
Det är väl en marginell skillnad. :)

Vad får du till 170.000 SEK?

Priset för en 05:a om man inte köper via generalagenterna.

Edit: Du kan köpa en farbiksny TZ-05 inkl reservdelar för 170 000+moms via Watz.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Vad får du till 170.000 SEK?

Pris Honda RS 250 = 1,850,000 Yen omräknat till SEK = 123,950:-

Honda + tull + moms = 123,950 x 1.08 x 1.25 = 167,332.50:- som är ungerfär 170,000:-

100 yen = 6.70 SEK Är den växelkurs jag har använt.

DP #70 skrev:
Pris Honda RS 250 = 1,850,000 Yen omräknat till SEK = 123,950:-

Honda + tull + moms = 123,950 x 1.08 x 1.25 = 167,332.50:- som är ungerfär 170,000:-

100 yen = 6.70 SEK Är den växelkurs jag har använt.

Ok, tack för upplysningen. Är förvånad! Trodde de kostade ca 250.000 kr.

Nyteknik skrev:
Ok, tack för upplysningen. Är förvånad! Trodde de kostade ca 250.000 kr.

Nädå, det är inte fullt så dyrt att köpa ny hoj som många tror även om det trots allt är en hel del pengar.

För ovanlighetens skull tycker jag Oscar gör nånting rätt!! :D .. Nya hojar är bättre än gamla helt enkelt..

Blir det bara en fresten??! :hihi

Ska bli kul att få köra ihop med dig i SM:s bästa huvudklass!! :tummenupp

Jag kommer gärna och tittar på när du ska packa upp den! :)

Fräckt Oscar

Vad ska man säga.....den hojjen är en pojkdröms våtaste dröm, Lycka till!!

Ska troligtvis flytta 05 ( från detta kalla j**la land), så jag får vänta med nya inköp

Mvh//ZS

Stort grattis till nyförvärvet. Efter att du packat upp den kommer nog julafton inte kännas som den brukar.

Pålle skrev:
Oscar kommer rocka nästa år. Med lite (o)tur har han en halvkass meck med :gnissla

JA JAA JAAAAAA!!!!!!!!!!!! Kom igen nu tunnis! Ullis kommer ju få proffsmekar!!! :) Sorry Ullis, men jag måste ju iaf ge det ett försök! :D

Hojen hade kostat 178+moms om man hade köpt den av Honda Sverige, men nu gör vi inte riktigt så utan köper den härifrån www.tsrworldwide.com (kolla senaste beställningsdatum :gnissla )
Dock så får man ju inte allt man vill ha, och därför ska det även skaffas...
extra hjul med bromsskivor o sånt
sambapipor
datalogger
detonationssensor
+ lite annat småkrafs

Tur att hojen kommer efter julen så att jag iaf får uppleva den på ¨riktigt¨ en gång till! :tomten

DP #70 skrev:
...Honda + tull + moms = 123,950 x 1.08 x 1.25 = 167,332.50:- som är ungerfär 170,000:-
...
På sätt och vis tycker jag att 170000 är billigt, i alla fall när man betänker att det är den värsta hojen i sitt slag och att den tillverkas i så små kvantiteter. Jag har svårt att förstå de som pungar ut 140000 på ett serietillverkat ånglok när man för futtiga 30000 till kan få en tvättäkta, flång ny racer. Nåja det finns nog ett par som inte skulle hålla med mig men betänk hur många som villigt dyngar iväg över 200000 på en Ducce. Jag vet, jag är insnöad, men om jag hade 170000 och skulle köpa en hoj så skulle jag inte tveka på att köpa en racer även om det bara var för att motionsköra.

Teddy skrev:
På sätt och vis tycker jag att 170000 är billigt, i alla fall när man betänker att det är den värsta hojen i sitt slag och att den tillverkas i så små kvantiteter. Jag har svårt att förstå de som pungar ut 140000 på ett serietillverkat ånglok när man för futtiga 30000 till kan få en tvättäkta, flång ny racer. Nåja det finns nog ett par som inte skulle hålla med mig men betänk hur många som villigt dyngar iväg över 200000 på en Ducce. Jag vet, jag är insnöad, men om jag hade 170000 och skulle köpa en hoj så skulle jag inte tveka på att köpa en racer även om det bara var för att motionsköra.

Amenvafan en sån där tåvtaktsrejser får man ju inte ens köra med på vägarna ju! Man måste va helt dum i huvet om man köper en j-a tvåtaktare för 170 loppor. :kocko

Nyteknik skrev:
Amenvafan en sån där tåvtaktsrejser får man ju inte ens köra med på vägarna ju! Man måste va helt dum i huvet om man köper en j-a tvåtaktare för 170 loppor. :kocko
gåR juh iNnte änns att uuuiiila meH hojJen :kocko :kocko :kocko :mad: :mad: :finger :kulspruta :kulspruta

oscar skrev:
Då såg du inte Watz målgång på Assen i somras va...!? :7peta[/QUOTE
mAn kann kAnnse rYka i sTyRet o kOpla öpp deNn??????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oscar skrev:
Jag kör en sån här modell 2005 nästa år! :banana

Glömde jag säga att jag ska komma topp 5 också...!? :D

Grattis!! Men lite synd är det att det inte blev en sån här.

Oscar i priset har du missat förmedlingsavgiften, den är dyr...

Bifogat

• 28m_leftside.gif
    28m_leftside.gif
    38.8 KB · Visningar: 86
  • 28m_front.gif
    28m_front.gif
    15.6 KB · Visningar: 17
  • 28m_rear.gif
    28m_rear.gif
    15.8 KB · Visningar: 14
  • 28m_rightside.gif
    28m_rightside.gif
    41.2 KB · Visningar: 64
Nordgren skrev:
Grattis!! Men lite synd är det att det inte blev en sån här.

Oscar i priset har du missat förmedlingsavgiften, den är dyr...

Den där vill jag ha... Nån som har ett bra förslag på vilken bank man ska råna?

oFFkeFF skrev:
Den där vill jag ha... Nån som har ett bra förslag på vilken bank man ska råna?
Du borde satsa på Yamaha eller Aprilia. I nästa liv ska jag köra Yamaha och skulle jag mot all förmodan ha pengar då skulle det bli Aprilia. De hojarna har både bättre chassi och motor. Medans det på Hondan är lättast att komma åt att bestycka annars finns det väl inga andra fördelar. Den är förstås billigare i drift än Aprilia men dyrare än Yamaha.

*/ ?>
Back