Nu är det helt vilt med popupannonser!

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Finns det inga andra reklamleverantörer att använda i stället för Google Ads?.

Googles enda agenda är ju att tjäna massor med pengar på att kartlägga folk och förstöra sidor med pissreklam.:tummenner.
Förstår inte biltillverkarna som använder Android i bilarna.

Jag har varit frånvarande från Sporthoj en längre tid och kom nyss tillbaka igen, men nu tar jag nog en paus igen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Finns det inga andra reklamleverantörer att använda i stället för Google Ads?.

Googles enda agenda är ju att tjäna massor med pengar på att kartlägga folk och förstöra sidor med pissreklam.:tummenner.
Förstår inte biltillverkarna som använder Android i bilarna.

Jag har varit frånvarande från Sporthoj en längre tid och kom nyss tillbaka igen, men nu tar jag nog en paus igen.
Håller fullständigt med. Kombinationen med skitreklam och forummedlemmar som hellre skapar osämja än trivsel gör att suget att vara här inte direkt ökar...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag kan köpa reklam för bikiniunderdelar, sådana kläder som strippor använder och annat ögongodis. Men "prisvärda elfordon", genomgångna scooters och elrullstolar...??? Vad i h-vetes jävlar...???

De pengar dessa skitannonser inbringar kan knappast vara skillnaden mellan forumets överlevnad eller inte. Och är det verkligen på det sättet så är det nog tamejfan bättre att bara döda SportHoj på en gång, för ser det ut så här så kommer alla medlemmar att självmant vara borta inom en vecka...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ska vi ta det en gång till?
Motorrad Tyskland äger inte sporthoj.com.
Motorrad Nordic AB Är ett svenskt företag som har ett franschisingavtal med Motorrad Tyskland. Motorrad Nordic äger Sporthoj. De äger också Bike (powered by Motorrad)

Men nya annonserna suger absolut!
Tror dock som flertalet andra att det kommer att lösa sig. Eller hoppas iaf…
Men ursäkta bäste Hr Lofterud. Du kan väl inte komma med fakta när forummedlemmar har åsikter förstår du väl? :7peta
Numera trumfar åsikter fakta inte bara på detta forum. :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu ska jag visserligen snart ta färjan till Åland med Eckerölinjen men...
Ahvenanmaa on ruotinkielin! Och jag pratar inte finska.
Tässa on paska :fakta
1683319667757.png
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Superduperfnissreklam! Jag vuxensurfar inte, och har Icloud relay på plus använder inga Facebook-produkter, använder DuckDuckGo etc. Så när annonsalgoritmen inte har något att hänga upp på mig, så är det back to basics, dvs sex och spel. :rofl

Skärmavbild 2023-05-06 kl. 18.47.15.png
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
De där stora vita fälten är kvar fortfarande...
View attachment 484615
De beror ju på annonserna till höger, "billackfri kropp buckla reparation..." och "Vill du bli LPG-terapeut", som lägger beslag på utrymme innan nästa trådrubrik får plats. Men de är rätt irriterande, särskilt när det blir fyra fem st i rad.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har aldrig förstått varför Handelsboden annonserar ut sina genomusla kinesskinnkläder och fula hoodies på ett forum för sporthojar. Men nu kan de högaktningsfullt fara åt helvete…! Jag har redan lyckats komma in på deras sida tre gånger om under denna morgon, på grund av en stor jävla annons högst upp som rör på sig någon halvsekund efter att sidan laddats.

Det här var ett bra och intressant forum med många profiler för mindre än tio år sedan. Nu är medlemmarna färre och innehållet betydligt mer meeehh och det blir inte bättre när annonser sabbar funktionaliteten. Snart dags för någon initierad att ta hela skiten någon annan stans…?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Haha, ja det där händer mig också ofta. Man ska klicka på "Nya inlägg", precis när man klickar så hoppar annonsen fram och menyraden flyttar sig en bit neråt och man klickar på annonsen. Har lärt mig att vänta den där halva sekunden...
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Haha, ja det där händer mig också ofta. Man ska klicka på "Nya inlägg", precis när man klickar så hoppar annonsen fram och menyraden flyttar sig en bit neråt och man klickar på annonsen. Har lärt mig att vänta den där halva sekunden...
Det där hände ju hela jämrans tiden långt innan annonsvolymen skruvades upp till elva å andra sidan. Lika störigt varje gång, mest för att man inte lärde sig att vänta 30 millisekunder med att klicka.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
.

Det här var ett bra och intressant forum med många profiler för mindre än tio år sedan. Nu är medlemmarna färre och innehållet betydligt mer meeehh och det blir inte bättre när annonser sabbar funktionaliteten. Snart dags för någon initierad att ta hela skiten någon annan stans…?

Eller så tillbringar man mindre tid på forumet när intresset inte längre är lika stort.
Man kan istället köra en motorcykel man gillar och ibland tillsammans med andra motorcyklister. På vintern kan man vara mer i garaget och ge sin motorcykel kärlek och omvårdnad.
Allt har sin tid och när det ändras till något man inte gillar lika mycket längre blir det lättare...
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Är det inte fler än jag som har forumet via tapatalk i mobilen? Inga annonser alls o lättläst.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så var vi tillbaka till rulla in annonser som täcker forumet och som måste klickas bort igen då....

Jag kan säga det igen, om det krävs att jag skall klicka bort annonser för att få tillgång till forumet så är det ett klart irritationsmoment. Dessutom är jag tvungen att göra det varje gång jag klickar på något. Så för att skriva detta inlägg så har jag fått klicka bort annonser 4 gånger från startsidan till denna tråd.

Då tappar jag intresset för att surfa här eller så installerar jag en addblocker. Det sistnämnda har jag inte velat göra för att jag vill verkligen att SH skall kunna dra in $ för att kunna hålla igång sidan.


Sh_reklam.jpg

Som bonus är jag inte intresserad av att köpa overknee-stövlar....
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top