Är det klokt att köpa en 520 sx om man vill åka både motard/SM? Har läst en gammalt test från 2000 på off-road.com/dirtbike och funnit att KTM själv inte rekommenderar att man använder crossarna som multimaskiner då inte är anpassade till ex stadskörning! Vidare kunde jag läsa att dessa cyklar enbart passar proffs och då helst på supercrossbana? Låte inte som det är så lämpligt alltså, men stämmer detta eller är det någon som har andra erfarenheter av 520 sx?
Anledningen tilll att jag tittar på en sx är att jag är så jävla sugen och här uppe i norr är det inte många hojar att välja på. Skulle förstås helst köpa en exc men dessa är dyrare och svårare att få tag i. Hur blir sx:en om man sätter i drev för 5:e och 6:e växeln på landsvägen och i skogen?
MVH
Nisse
Anledningen tilll att jag tittar på en sx är att jag är så jävla sugen och här uppe i norr är det inte många hojar att välja på. Skulle förstås helst köpa en exc men dessa är dyrare och svårare att få tag i. Hur blir sx:en om man sätter i drev för 5:e och 6:e växeln på landsvägen och i skogen?
MVH
Nisse