nsr prolem..

Anton_Ljunghusen skrev:
Hm tjao borde finnas... tzr har iaf.. När det slår i bryts tändningen i nån sekund eller ett par


Jo det gör det, skitkul i en kurva när man slår i varvstoppet. :5sure

För er som inte vet vad som händer när tändningen dör i en kurva så kan jag säga att hela hojen lutar inåt jävligt fort.

Vettefan hur jag klarade mig från vurpa men det klarade sig.
 
NSR_Martin skrev:
Hur tidigt ligger varvtalsstoppet på TZR egentligen? :va
Avtar inte effekten lååångt innan?

Tjao, solid var ligger det? 12000?
Jo men ibland måste man ju varva ur henne ordentligt så hon inte sotar igen ;-)
 
NSR_Martin skrev:
Tss, är nog solid som inte lärt sig växla ännu :mattias


Blaha blaha, var det en nsr jag hörde? :D

Nämen varvstoppet kommer runt 11750, alltså precis efter 11500 och precis innan 12000, man kollar fan inte på varvmätaren när man ligger och pressar i en kurva.

Brukar gå efter hur mycket motorn skriker när jag kör aktivt.

Men fyfan vad äckligt det kändes när hojen bara dök inåt, koppla och styra åt andra hållet så löste man det, men sen var ju hojen på väg åt andra hållet. :näsblod

Edit: slänger in din effektfråga Martin, den tar slut vid 11000-11500 men det känns inte speciellt mycket i en kurva när man bara ger full gas, brukar slå i nästa växel precis vid utgången på kurvan.
 
Solid snake skrev:
Blaha blaha, var det en nsr jag hörde? :D

Nämen varvstoppet kommer runt 11750, alltså precis efter 11500 och precis innan 12000, man kollar fan inte på varvmätaren när man ligger och pressar i en kurva.

Brukar gå efter hur mycket motorn skriker när jag kör aktivt.

Men fyfan vad äckligt det kändes när hojen bara dök inåt, koppla och styra åt andra hållet så löste man det, men sen var ju hojen på väg åt andra hållet. :näsblod

Edit: slänger in din effektfråga Martin, den tar slut vid 11000-11500 men det känns inte speciellt mycket i en kurva när man bara ger full gas, brukar slå i nästa växel precis vid utgången på kurvan.
Det hör man ju tydlig när den börjar varva ansträngt, så att säga.... Dumt att varvtalsstoppet går i så tidigt om nu effekten går så långt som du säger...
 
NSR_Martin skrev:
Det hör man ju tydlig när den börjar varva ansträngt, så att säga.... Dumt att varvtalsstoppet går i så tidigt om nu effekten går så långt som du säger...


Tjao, det är inte jag som har byggt den, förmodligen så är det ett lätt varvstopp, bara en fjäder eller liknande.

Det är ju inte så lätt att växla i en vänsterkurva med en massa nerlägg på hojen direkt. :näsblod
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top