nsr prolem..

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ingen för tillfället
tja!
jag har lite problem med nsr:en...
när jag drar upp den på ca 11 tusen varv på trean och sen saktar ner igen så dör den bara om jag försöker gasa direkt, så då måste jag vända en stund innan jag kan dra på igen...? :confused: det funkar även ibland att dra på choken så kan jag varva upp igen.
tänstiftet är rätt färg och så...
va kan det vara för fel? :va
 
jag har lite småbucklor i kröken oxå... men kan det vara något annat förutom det? :va
 
zippo skrev:
tja!
jag har lite problem med nsr:en...
när jag drar upp den på ca 11 tusen varv på trean och sen saktar ner igen så dör den bara om jag försöker gasa direkt, så då måste jag vända en stund innan jag kan dra på igen...? :confused: det funkar även ibland att dra på choken så kan jag varva upp igen.
tänstiftet är rätt färg och så...
va kan det vara för fel? :va

Är ingen mc mekaniker men kolla förgasaren?
 
Hmm, kan man ha problem med en Honda? :rolleyes:


Men det låter som något mindre allvarligt fel iaf.

Antingen är det väl något med tändningen som slår ifrån på nåt konstigt sätt eller så är det bara förgasarinställning som behövs.

Lycka till NSR-broder! :tummenupp
 
philsson skrev:
Den tanken slog mig med, men hur går det ihop med att det bara är efter att han varvat ur den ordentligt? Iofs blir suget större vid högre varv så den kanske suger in massa luft som tar lite tid o försvinna.... :va
 
ursäkta om jag kladar i din tråd :)

Men men när jag var å körde för första gången med NSR :en (gammla).
funka fin fint i 5-7 min sen hände de..

Efter en stund så dog den bara när jag gasa!!! : :confused:

så jag fick stå å försöka starta den i 2-3 min sen startade den, men höl på att dö hela tiden.


\\ är ganska så färsk på hoj
 
Unamed, låter som soppatorsk :hihi

Annars är väll som philsson sa tjuvluft en rätt kvalificerad gissning....
 
NSR_Martin skrev:
Unamed, låter som soppatorsk :hihi

Annars är väll som philsson sa tjuvluft en rätt kvalificerad gissning....


hehe.. nä någon soppa torsk var det inte! .. var de första som jag tänkte på också, men jag tanka fullt när jag åkte :hihi

Men var ska jag kolla om det tar in tjuvluft? :va
 
unamed skrev:
hehe.. nä någon soppa torsk var det inte! .. var de första som jag tänkte på också, men jag tanka fullt när jag åkte :hihi

Men var ska jag kolla om det tar in tjuvluft? :va


Köp en flarra startgas och spruta runt motorn, föreslår att du inte sprutar i din förgasare, men runt om där, på insugsplattan, vid cylindern, överallt* men inte i insuget.


*Vid motorn, inte hela hojen.
 
Solid snake skrev:
Köp en flarra startgas och spruta runt motorn, föreslår att du inte sprutar i din förgasare, men runt om där, på insugsplattan, vid cylindern, överallt* men inte i insuget.


*Vid motorn, inte hela hojen.

okey.. får bli en sväng med Cykeln (tramp) :hihi till Mekonomen imorgon
å köpa en flarra startgas.
 
Solid snake skrev:
Köp en flarra startgas och spruta runt motorn, föreslår att du inte sprutar i din förgasare, men runt om där, på insugsplattan, vid cylindern, överallt* men inte i insuget.


*Vid motorn, inte hela hojen.
...Och vad ska hända...? :va
 
Kom på en liten sak, har du kollat soppafiltret?

Det som satt på min var märkt 1989. :kocko

Det var dags att byta kan jag lova, men den gick iofs fortfarande bra.

Men kolla de..... :rolleyes:
 
Bara rygg slangen och kolla så du har schysst flöde, kolla så det inte sitter en hare i luftfiltret också :lol
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top