NSR med.....

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
NSR med.....Turbo!

Vet inte om de kommer att fungera? Men de är definitivt värt ett försök!!:)
För er som undrar så är kompressorn lite större än en knuten näve.
 

Bifogat

  • Bild004.jpg
    Bild004.jpg
    108.2 KB · Visningar: 81
  • Bild015.jpg
    Bild015.jpg
    107.9 KB · Visningar: 106
  • Bild009.jpg
    Bild009.jpg
    107.1 KB · Visningar: 68
Last edited:

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
NSR_MAN skrev:
2624825 ... Roterande ljuddämp!:yoparty

Vet inte om de kommer att fungera? Men de är definitivt värt ett försök!!:)
För er som undrar så är kompressorn lite större än en knuten näve.

Fan vad fränt om det funkar:p vad är det för turbo??
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
!ante skrev:
2624846 ska du använda den som en turbo eller ska du bara låta skiten rotera?:va
Som turbo såklart:tummenupp

Söderen_ skrev:
2624843 Fan vad fränt om det funkar:p vad är det för turbo??
En GARRETT GT17, får hoppas att den inte är förstor men avgas ingången är mindre än utblåset på NSRen så jag ska slipa lite i turbon föratt få lite bättre flöde.:)
 
Last edited:

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
NSR_MAN skrev:
2624864 Som turbo såklart:tummenupp


En GARRETT GT17, får hoppas att den inte är förstor men avgas ingången är mindre än utblåset på NSRen så jag ska slipa lite i turbon föratt få lite bättre flöde.:)
fan va grymt coolt om du får det att fugera :tummenupp :Bugar
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
har sett en rs350 med turbo.. han hade en låda med skit för turbon på hojjen

men lycka till
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Intressant projekt. Hur löser det efterlängtade motståndet i utblåset som för en 2t annars är så grundläggande för att inte tala om det variabla motståndet vid olika varv. Kanske inte är intressant när man satt på turbo? Min första tanke kommer direkt till ett projekt där turbon på 2t just var svår att utnyttja pga just detta, motståndet i utblåset. Att de mästa av bränslet bara flöt förbi hela systemet pga det höga trycket. Sen en väldigt intressant lösning är givetvis också smörjningen till turbon, det blir ett annat avsnitt när vi snackar 2t också. Är själv "helt" oinförstådd i hur en turbo fungerar på en 2t så du får gärna beskriva, gärna med tekniska lösningar.
Här har du en länk till RD 350n med turbo som det snackades om i tidigare inlägg. Tyvär finns det inte mycket att läsa om projektet för de som är intresserade. Alldeles för lite 2t turbo över huvudtaget, kanske just för att det är så svårt.
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html
RD350th.jpg

Har även läst om en turbokonverterad TZR här på forumet för något år sedan där de fick ur runt 70hk strax innan kopplingen rasade.
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
philsson skrev:
2625194 Intressant projekt. Hur löser det efterlängtade motståndet i utblåset som för en 2t annars är så grundläggande för att inte tala om det variabla motståndet vid olika varv. Kanske inte är intressant när man satt på turbo? Min första tanke kommer direkt till ett projekt där turbon på 2t just var svår att utnyttja pga just detta, motståndet i utblåset. Att de mästa av bränslet bara flöt förbi hela systemet pga det höga trycket. Sen en väldigt intressant lösning är givetvis också smörjningen till turbon, det blir ett annat avsnitt när vi snackar 2t också. Är själv "helt" oinförstådd i hur en turbo fungerar på en 2t så du får gärna beskriva, gärna med tekniska lösningar.
Här har du en länk till RD 350n med turbo som det snackades om i tidigare inlägg. Tyvär finns det inte mycket att läsa om projektet för de som är intresserade. Alldeles för lite 2t turbo över huvudtaget, kanske just för att det är så svårt.
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/rd350.html
RD350th.jpg

Har även läst om en turbokonverterad TZR här på forumet för något år sedan där de fick ur runt 70hk strax innan kopplingen rasade.

Nää men 50 eller 55.
Den va tydligen med i en Biketidning.
Har alla årgångar har inte orkar leta upp den än.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
philsson skrev:
2625194 Intressant projekt. Hur löser det efterlängtade motståndet i utblåset som för en 2t annars är så grundläggande för att inte tala om det variabla motståndet vid olika varv. Kanske inte är intressant när man satt på turbo? Min första tanke kommer direkt till ett projekt där turbon på 2t just var svår att utnyttja pga just detta, motståndet i utblåset. Att de mästa av bränslet bara flöt förbi hela systemet pga det höga trycket. Sen en väldigt intressant lösning är givetvis också smörjningen till turbon, det blir ett annat avsnitt när vi snackar 2t också. Är själv "helt" oinförstådd i hur en turbo fungerar på en 2t så du får gärna beskriva, gärna med tekniska lösningar.
Vet vad du menar med det där med bensinen men de finns för å nackdelar på bilar brukar man sätta en bensininjektor strax innan turbon (avgas sidan) föratt få mera snurr på turbon och föratt hålla varvet uppe då man släppt gasen så om de åker ut lite bensin så kan de nog leda till att turbon eldar upp de å den får ett helvettes varv:tungan. Sen så kommer jag nog montera expantions kammarn efter turbon (modifierar orginal)

Lundgren skrev:
2625268 Kan bli coolt det här:) Vad ska du använda för oljepump?
turbon är ju som sagt från en saab (lätt trycks turbo) och den smörjs med motoroljan så jag ska troligt vis bygga en behållare med olja (0W30 betekning på olja) sen vet jag inte riktigt om jag behöver en pump eller om turbon pumpar runt oljan själv. Jag ska höra med några killar på saab imorgon å se om dom kan hjälpa mig:tummenupp

Jösse skrev:
2625289 Nää men 50 eller 55.
Bara de e jävligt bra för en 125a tycker jag :tummenupp








Nu har jag ett litet delimma (visserligen är de inte så interessant nu för turbon är ju inte monterad ännu) men jag vet inte om jag ska använda wastegaten eller om jag ska skaffa dumpventil:va de klart att dump e coolaste valet älskar pyset då man lättar på gasen:yoparty men vilket är bäst?
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_MAN skrev:
2625973 Vet vad du menar med det där med bensinen men de finns för å nackdelar på bilar brukar man sätta en bensininjektor strax innan turbon (avgas sidan) föratt få mera snurr på turbon och föratt hålla varvet uppe då man släppt gasen så om de åker ut lite bensin så kan de nog leda till att turbon eldar upp de å den får ett helvettes varv:tungan. Sen så kommer jag nog montera expantions kammarn efter turbon (modifierar orginal)
Aja.. där hade vi det jag undrade över. :tummenupp
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Blir ju bra CoooLT :yoparty..

Men borde man egentligen inte sätta turbon efter expansionskammarn.. Vore väll det bästA? Iofs blir det jääävligt svårt men men :D
 

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
yeah du får lägga upp film på den sen :D Men jag har hört att det är svårt att få jämt ladd på enstånkor men det lär ju bli kul allafall :D
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
_Nille_ skrev:
2626105 Blir ju bra CoooLT :yoparty..

Men borde man egentligen inte sätta turbon efter expansionskammarn.. Vore väll det bästA? Iofs blir det jääävligt svårt men men :D
Får se vad som blir bäst:) har sätt en skoter med turbo en gammal vespa tror jag de var, den hade bara ett rakt rör efter turbon.

SCRAP skrev:
2626133 yeah du får lägga upp film på den sen :D Men jag har hört att det är svårt att få jämt ladd på enstånkor men det lär ju bli kul allafall :D
Jag vill ju ha ketchup power gånger 3:yoparty !
 
Last edited:

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
NSR_MAN skrev:
2624825 Vet inte om de kommer att fungera? Men de är definitivt värt ett försök!!:)
För er som undrar så är kompressorn lite större än en knuten näve.

nå? går det frammåt?
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top