NSR med effektrör, håller det?

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
som de står där uppe, håller den ihop med effektrör och bra olja samt rätt munstycke. eller räcker det med att bara byta till koniskt luftfilter och sen går de ungefär lika bra som med effektrör?

Ungefär hur stort munstycke ska man ha med koniskt luftfilter?

är det väldigt stor skillnad mellan en vanligt ostrypt NSR, eller en NSR med effektrör?

Kanske verkar lite dum nu men alltid bra att höra vad andra som är lite mer insatta säger.
 
Last edited:
Håller ska den allt göra!

Men det ger inte speciellt mkt effekt att byta luftfiltret, blir större skillnad om du enbart skaffar effektrör.

Angående munstyckestorlek till NSR har jag nollkoll. Får väl köra med klassikern..Testa! :tummenupp
Detta kan ju även skilja ganska mkt mellan maskin och maskin..olika NSR'er kan behöva olika stort munstycke.

Sen om det blir skillnad..ja du nog märka skillnad, kommer bli ettrigare med effekten högre upp i registret och förmodligen kommer du bli av med det lilla bottendrag som fanns tidigare. Sen kommer säkert det vassare ljudet kunna göra en del för fartkänslan med.




Sen om jag är så himla instatt kan man säkert diskutera... :rolleyes:
 
PL0J skrev:
Håller ska den allt göra!

Men det ger inte speciellt mkt effekt att byta luftfiltret, blir större skillnad om du enbart skaffar effektrör.

Angående munstyckestorlek till NSR har jag nollkoll. Får väl köra med klassikern..Testa! :tummenupp
Detta kan ju även skilja ganska mkt mellan maskin och maskin..olika NSR'er kan behöva olika stort munstycke.

Sen om det blir skillnad..ja du nog märka skillnad, kommer bli ettrigare med effekten högre upp i registret och förmodligen kommer du bli av med det lilla bottendrag som fanns tidigare. Sen kommer säkert det vassare ljudet kunna göra en del för fartkänslan med.




Sen om jag är så himla instatt kan man säkert diskutera... :rolleyes:



hehe okej! men de va så att jag var till en sån därn motorbutik där dom reparerar och servar motorcyklar, mopeder osv och fråga om just effektrör till NSR så skratta han å sa att de inte sku hålla. därför blev ja lite skrajj. men ska endå höra här vad folk säger.
 
knaZ skrev:
hehe okej! men de va så att jag var till en sån därn motorbutik där dom reparerar och servar motorcyklar, mopeder osv och fråga om just effektrör till NSR så skratta han å sa att de inte sku hålla. därför blev ja lite skrajj. men ska endå höra här vad folk säger.
Ser du bara till att ha rätt munstycken och bra olja ska det inte vara några problem.
 
vad skulle möjligen skapa högre slitage med ett effektrör?.. bara för att röret är mer ampassat eller bättre utformat optimalt för just din motor betyder det att den slits mer?.. Om du kör som tidigare, samma varv osv så ser jag ingen anledning till högre slitage.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top