Nsr-fick mitt avgassystem idag = :)

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Hej alla. Idag fick jag äntligen mitt begagnade Figaroli system som jag köpt över Ebay, satte på det och skulle ut och köra en runda och nu när jag precis kommit hem efter en lång tur så kan jag är SJUKT nöjd med det. Det låter bra och den orkar acca till rött i alla växlarna, så jävla gött.. Sen att den har ett acc som är ca 3 gånger bättre än innan gör det inte sämre ju.. Han jag köpte det av sa att man skulle kunna komma upp i 160 med rätt "tuning", vet inte om det stämmer men 145 var inga problem, sen kom en rondell så jag fick bromsa in..
Men är det någon som funderar på effekt system så kan jag rekommendera det stort :tummenupp
Är kanske en del pengar men kolla Ebay där finns en del billigare. Fick mitt för 115 Euro.. Men sen hade jag ju en fråga jag tänkt ställa samtidigt som jag skrev resten.. Alla på tyska sidor och engelska tjatar om Tuning. Vad fan står tuning för??
Tuning = ???
Sen om någon som bor i eller runt Malmö vill ut och köra någon dag nu så skicka pm, så drar vi ut så länge som det är plus och inte översvämmning på vägarna..
Kanske ett onödigt inlägg men det var jävligt kul att köra.. :)
FIGAROLI = :yoparty :yoparty
 
Mr.Dna skrev:
Hej alla. Idag fick jag äntligen mitt begagnade Figaroli system som jag köpt över Ebay, satte på det och skulle ut och köra en runda och nu när jag precis kommit hem efter en lång tur så kan jag är SJUKT nöjd med det. Det låter bra och den orkar acca till rött i alla växlarna, så jävla gött.. Sen att den har ett acc som är ca 3 gånger bättre än innan gör det inte sämre ju.. Han jag köpte det av sa att man skulle kunna komma upp i 160 med rätt "tuning", vet inte om det stämmer men 145 var inga problem, sen kom en rondell så jag fick bromsa in..
Men är det någon som funderar på effekt system så kan jag rekommendera det stort :tummenupp
Är kanske en del pengar men kolla Ebay där finns en del billigare. Fick mitt för 115 Euro.. Men sen hade jag ju en fråga jag tänkt ställa samtidigt som jag skrev resten.. Alla på tyska sidor och engelska tjatar om Tuning. Vad fan står tuning för??
Tuning = ???
Sen om någon som bor i eller runt Malmö vill ut och köra någon dag nu så skicka pm, så drar vi ut så länge som det är plus och inte översvämmning på vägarna..
Kanske ett onödigt inlägg men det var jävligt kul att köra.. :)
FIGAROLI = :yoparty :yoparty


Nej nej klart det inte var en onödig tråd du var ju glad :) :)
Jag kanske får en mito nästa vecka bor i kristianstad så i sommar kan vi dra en runda kommer vara där nera väldigt mycket och köra.

MVH alex///////
 
hej! jag bor i malmö jag kör gärna nån dag så lenge det är torrt
 
Fetta på blandningen i förgasaren, annars är det risk att din kolv kommer att se ut som min gjorde i min nsr.
 
tuning betyder också trim...men i ditt fall skulle jag tro att han menade inställning
 
Mitt tips är att du lyssnar på CayLe. Med effektsystem till NSR'en så skulle jag starkt rekommendera att gå upp några sizes. Annars är det möjligt att du får smaka aluminiumsoppa så småningom, och det vill du inte!
 
Eftersom munstycken är så billiga kan du köpa ett antal. Sätt på större och större, ända tills den börjar fyrtakta, då går du ner tills den slutar ;)
 
cRoC skrev:
Eftersom munstycken är så billiga kan du köpa ett antal. Sätt på större och större, ända tills den börjar fyrtakta, då går du ner tills den slutar ;)
Nja...det trista i kråksången är att munstycken till NSR'ens orignal dellorto-förgasare kostar en hel del slantar. Helt lätta är de inte att få tag på heller tyvärr.
Men det är definitivt billigare än den dagen då man står med ett grovfilat cylinderlopp i alla fall.
 
Lägg upp bilder och nån kul film så man får höra på skapelsen. :Bugar
 
Tack för svaren :Bugar , beställer större munstycke imorgon..Vill ju trots allt att det ska gå fint utan något haveri...
Kan kanske fixa en liten film, förmodligen inte större än 20sek eftersom det är vad man kan spela in på min kassa digitalkamera... Erbjudandet kvarstår om någon nära/ i malmö vill köra till helgen, Willey du har pm..
 
Vad har du för NSR?

Nyare än 94? Dvs, nya modellen?

Ska ju trimma min till nästa år, men jag ska övningsköra o ta körkortet innan jag trimmar, så man inte hoppar från 2 hästars moppe till typ 30 nsr, hehe, vill ju inte köra ihjäl mig de första jag gör, måste ju hinna njuta lite först... :)

Om man skulle ta o komam till sak då:
NSRn har ju plugg i abgasröret, därför funderar jag på effektavgassystem, dels för att det ger mer effekt och dessutom kan man lätt skruva tillbax det gammla o få den strypt den dagen man ska sälja den...

Vi kör väll ltie frågor på det då:
1. Vilket ska man ha? Prisvärt? Och ska man ha helsystem, dvs, från motorn till slutet, inkl. ljuddämparn?
2. Kan MC-firman hjälpa mig att få rätt munstycke?
3. Hur stor blir skillnaden mellan ostrypt och med effektavgass.? Ostrypt är det väll ca 25-30 hk, hur många blir det med effekt?

Längtar faktiskt till nästa år, kan inte fatta varför?? :va :)
 
Min Nsr är en -99 asså den nyare modellen, importerad av mig själv från Tyskland..
Kan ju svara så gott jag kan på dina frågor.
1:Vilket ska man ha? Prisvärt? Och ska man ha helsystem, dvs, från motorn till slutet, inkl. ljuddämparn?
Svar: köp hela, skaffa ett visa kort eller liknande och bli medlem på Ebay.de och köp ett därigenom för en billigare peng, man tjänar på det och många av säljarna är jävligt hjälpsamma..Bara maila dem innan så du vet om dem vill skicka det till Sverige.

2. Kan MC-firman hjälpa mig att få rätt munstycke? Svar: Bara ring och fråga ska själv beställa imorgon.

3. Hur stor blir skillnaden mellan ostrypt och med effektavgass.? Ostrypt är det väll ca 25-30 hk, hur många blir det med effekt? Svar: Skit i effekt siffror, det är helt enkelt Sjukt mycket roligare att köra ostrypt..
Det räcker med orginal när man övningskör, blir ju roligare sen när man märker "lite" skillnad....

Just pga att man lätt kan byta när man ska sälja etc gjorde också att jag valde köpa annat avgassystem. Och det kan jag rekommendera jävligt starkt..

Längtan till våren eller en varm sommarkväll är jävligt stor, kör ju ändå fortfarande men mycket roligare ju om det är varmt och sånt, nu slipper man i och för sig insekterna så det är ett plus..
 
En mc-firma kan inte säga på rak arm vad du ska ha för munstycke. Det varierar från mc till mc - modell till modell. Antingen så ber du dem bänka den och ställa i ordning det, eller så fixar du det själv.
 
cRoC skrev:
Eftersom munstycken är så billiga kan du köpa ett antal. Sätt på större och större, ända tills den börjar fyrtakta, då går du ner tills den slutar ;)

Varför inte börja uppifrån o gå ner istället? :va
 
SpeedAbuser skrev:
Nja...det trista i kråksången är att munstycken till NSR'ens orignal dellorto-förgasare kostar en hel del slantar. Helt lätta är de inte att få tag på heller tyvärr.
Men det är definitivt billigare än den dagen då man står med ett grovfilat cylinderlopp i alla fall.

Det är inte så svårt o få tag på. Bara att ringa Sulas MC o beställa hem ett par stycken! Dyrt e det la kanske för att vara munstycken. Men jag har beställt alla jag kan tänka mig behöva o prislappen landade på lite under 200. Överkomligt iaf!
 
cRoC skrev:
Då måste du vara rätt duktig, gissa bra på vart du ska börja :)

Jag gjorde så att jag beställde ett par munstycken och det högsta är högre än vad jag tror den kommer att gå bäst på. Men så börjar jag uppifrån o gå ner. Börjar du nerifrån så lär den ju med all säkerhet gå för snålt. Och det e ju inget vidare :)
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top