Larco skrev:Jag är mycket intresserad av lösningen, berätta!!
Finns inte mycket att berätta än, har varit en upptagen helg då jag inte pillat något på hojjen men förväntas väl pill kommande helg, den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Larco skrev:Jag är mycket intresserad av lösningen, berätta!!
weeeiii skrev:jag vill klara upp en sak om RC ventilerna...
min nsr gör Ca. 130, men de finns inget "hack"??
kan d vara RC ventilen lr kolv??
den varvar ut som vanligt men orkar inte acc. med 6:an... stannar på Ca. 9500rpm
ang. rc vent. ska man byta plats på vajrarna bara?? och vad händer om dom sitter rätt, och jag går o byter plats på dom, händer väll inget farligt med motorn?
om den går ännu sämre så byter man väll bara tillbaka vajrarna som dom va...
Min gör så nu eftersom styrservot till rc-valven är paj. Testa och vrid styrservot så att portarna är helt öppna innan du startar. Då ska den ställa in portarna som dom ska vara vid låga varv. Händer det ingenting när du vrider på tändningen så är det något fel. Funkar det så är det iaf inget problem med avgasportarna. På en så ny hoj ska detta inte vara något problem men man vet ju hur det är med elektronik, den gör som den själv vill.NSR_Martin skrev:Ingen som kan svara lite snabbt på om det är normalt att det bluddrar o går lite kasst precis innan effekten börjar komma ,dvs, typ vid 6-7 tusen varv sådär? går lite halvkast då, ska den det? Eller är nått galet? ISF. vad?
Nykan skrev:Min gör så nu eftersom styrservot till rc-valven är paj. Testa och vrid styrservot så att portarna är helt öppna innan du startar. Då ska den ställa in portarna som dom ska vara vid låga varv. Händer det ingenting när du vrider på tändningen så är det något fel. Funkar det så är det iaf inget problem med avgasportarna. På en så ny hoj ska detta inte vara något problem men man vet ju hur det är med elektronik, den gör som den själv vill.

NSR_Martin skrev:Okej, får kolla det... Tack för hjälpen!
Måste dreva om den, jag tycker den går skitgött nuLåg och pressade fullt lite, kom upp i 120-130, sen kom det en uppförsbacke, den fortsatt i samma tempo, gick ner lite, 115-120 typ, rätt brant backe ändå, så den borde gå bra om man bara drevar om den
![]()
Vanish skrev:Vad har du för drev på nu?
NSR_Martin skrev:Vet inte! Ska kolla, måste skruva bort kåpan fram osv för o kunna se det, ska se om jag orkar göra det ikväll...
Vanish skrev:Okej vet inte om det e samma till din som min, original 14, 36.
NSR_Martin skrev:Öh, förrvirrande, MC-butiken jag snackade med sa att det är 13 fram orginal...??![]()
NSR_Martin skrev:Öh, förrvirrande, MC-butiken jag snackade med sa att det är 13 fram orginal...??![]()
Vanish skrev:Min är fortfarande -97 som sagt jag vet inte om det är ändrat i nyare årsmodellerna!
15 är det största jag får in på min nsr, annars får man göra som på moppetiden, börja kapa i blocketcRoC skrev:Satan i gatan vad litet, 125or brukar ha 16-17

1. Ta bort locket för rc-valven nere vid cyllen 2. starta motorn och varva, kolla om hjulet rör sig.Wärniss skrev:Hur kollar man Rc ventilerna på en NSR?? Måste man plocka bort cyllen för att göra det? Min Nsr går inge vidare.. värken i botten eller högvarv. tappar efekten vid typ 8-9000..Någon med erfarenhet som vet?
Nykan skrev:1. Ta bort locket för rc-valven nere vid cyllen 2. starta motorn och varva, kolla om hjulet rör sig.
Låter som att det är avgasportarna, är nästan 100% säker.
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |