NSR Fel

Larco skrev:
Jag är mycket intresserad av lösningen, berätta!!

Finns inte mycket att berätta än, har varit en upptagen helg då jag inte pillat något på hojjen men förväntas väl pill kommande helg, den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge!
 
weeeiii skrev:
jag vill klara upp en sak om RC ventilerna...

min nsr gör Ca. 130, men de finns inget "hack"??
kan d vara RC ventilen lr kolv??

den varvar ut som vanligt men orkar inte acc. med 6:an... stannar på Ca. 9500rpm

ang. rc vent. ska man byta plats på vajrarna bara?? och vad händer om dom sitter rätt, och jag går o byter plats på dom, händer väll inget farligt med motorn?
om den går ännu sämre så byter man väll bara tillbaka vajrarna som dom va...


Du kan ju bara skruva av locket till RC-huset o kolla att dom öppnar o stänger som de ska. Och det händer verkligen inget med motorn att vajrarna sitter fel. Jag har kört med felvända vajrar i 2år utan att ha fått reda på vad som varit fel... hehe..
 
Ingen som kan svara lite snabbt på om det är normalt att det bluddrar o går lite kasst precis innan effekten börjar komma ,dvs, typ vid 6-7 tusen varv sådär? går lite halvkast då, ska den det? Eller är nått galet? ISF. vad?
 
NSR_Martin skrev:
Ingen som kan svara lite snabbt på om det är normalt att det bluddrar o går lite kasst precis innan effekten börjar komma ,dvs, typ vid 6-7 tusen varv sådär? går lite halvkast då, ska den det? Eller är nått galet? ISF. vad?
Min gör så nu eftersom styrservot till rc-valven är paj. Testa och vrid styrservot så att portarna är helt öppna innan du startar. Då ska den ställa in portarna som dom ska vara vid låga varv. Händer det ingenting när du vrider på tändningen så är det något fel. Funkar det så är det iaf inget problem med avgasportarna. På en så ny hoj ska detta inte vara något problem men man vet ju hur det är med elektronik, den gör som den själv vill.
 
Nykan skrev:
Min gör så nu eftersom styrservot till rc-valven är paj. Testa och vrid styrservot så att portarna är helt öppna innan du startar. Då ska den ställa in portarna som dom ska vara vid låga varv. Händer det ingenting när du vrider på tändningen så är det något fel. Funkar det så är det iaf inget problem med avgasportarna. På en så ny hoj ska detta inte vara något problem men man vet ju hur det är med elektronik, den gör som den själv vill.

Okej, får kolla det... Tack för hjälpen!

Måste dreva om den, jag tycker den går skitgött nu :) Låg och pressade fullt lite, kom upp i 120-130, sen kom det en uppförsbacke, den fortsatt i samma tempo, gick ner lite, 115-120 typ, rätt brant backe ändå, så den borde gå bra om man bara drevar om den :Bugar
 
NSR_Martin skrev:
Okej, får kolla det... Tack för hjälpen!

Måste dreva om den, jag tycker den går skitgött nu :) Låg och pressade fullt lite, kom upp i 120-130, sen kom det en uppförsbacke, den fortsatt i samma tempo, gick ner lite, 115-120 typ, rätt brant backe ändå, så den borde gå bra om man bara drevar om den :Bugar

Vad har du för drev på nu?
 
NSR_Martin skrev:
Vet inte! Ska kolla, måste skruva bort kåpan fram osv för o kunna se det, ska se om jag orkar göra det ikväll...

Okej vet inte om det e samma till din som min, original 14, 36.
 
NSR_Martin skrev:
Öh, förrvirrande, MC-butiken jag snackade med sa att det är 13 fram orginal...?? :confused:

Min är fortfarande -97 som sagt jag vet inte om det är ändrat i nyare årsmodellerna!
 
Ur stickyn:

Honda NSR 99-03

Driftsäker, samma här, billiga delar även lätt att få tag på reservdelar.

Fakta: går inte att montera cylinder med större borrning
Hastighet enligt Hastighetsmätaren ca: 150km/h
hk: 25
Antal Växlar: 6
Förgasare: 28mm
Orginal Drev: 14 x 35
0-402m:
Pris ca: 20000 - 30000 kr
 
Vanish skrev:
Min är fortfarande -97 som sagt jag vet inte om det är ändrat i nyare årsmodellerna!

Ofan, då är det nog 14-35, 13-36 kanske är på gammla modellen isf? Han kollade i nån katalog när han sa det...
 
Nu har jag skruvat bort kåporna och kollat, det sitter ett 12-kuggsdrev på!! :skrämd :huvet

Inte undra på att man får ligga med 9 tusen varv i motorvägsfart, hehe (drygt 110)
 
Hur kollar man Rc ventilerna på en NSR?? Måste man plocka bort cyllen för att göra det? Min Nsr går inge vidare.. värken i botten eller högvarv. tappar efekten vid typ 8-9000.. :( Någon med erfarenhet som vet?
 
Wärniss skrev:
Hur kollar man Rc ventilerna på en NSR?? Måste man plocka bort cyllen för att göra det? Min Nsr går inge vidare.. värken i botten eller högvarv. tappar efekten vid typ 8-9000.. :( Någon med erfarenhet som vet?
1. Ta bort locket för rc-valven nere vid cyllen 2. starta motorn och varva, kolla om hjulet rör sig.

Låter som att det är avgasportarna, är nästan 100% säker.
 
Nykan skrev:
1. Ta bort locket för rc-valven nere vid cyllen 2. starta motorn och varva, kolla om hjulet rör sig.

Låter som att det är avgasportarna, är nästan 100% säker.

Ja hjulet snörra :( eller :) Vet inet riktigt va jag ska säga! Vad kan man kolla mer på Rc'n? vad är det mer som kan vara knas. luftfiltret sitter inte helt på som det ska.. Man ser ingen glipa eller så, men kan det vara något med det??
 
jaha.. nu testade jag att koppla ur rc'n i öppet läge.. emn den gick lika dant :( Fan också! Va fan kan det vara för fel nu då!? Är det någon som har en aning. Det är ingen efekt på höga varv, och den orkar inte varva högre än 10-11000.. då låter den som en jävla motorsåg som maxar :S Vet inet va jag ska ta mig till! Någon som vet något mer man kan kolla?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top