NSR Fel

Nu har jag bytt plats på vajrarna vid mitt avgasservo. Var ute o körde igår även i spöregn hela kvällen ute på vägarna söder om sthlm, fyyy fan va glad jag blev mitt "hack" försvann helt och hojen svarar 10ggr bättre känns det som.

Det gjorde susen helt enkelt, kom bara upp i 140km/h innan jag slog av på gasen det va lite blött kände jag för att kunna gäsa på. Den har säkert mer att ge, ska ut nu i det soliga vädret och köra och ska slänga upp en siffra på topphastighet senare i andra tråden. Tack vare er här har jag löst mitt väldigt svårlösta problem!
 
Tja!

Det var ju kul att mitt problem kunde hjälpa andra!

Det tog ju ett antal månader innan jag kunde få rätt på detta problem...
Jag hade ju den inne hos honda center för att dom skulle kolla på avgasporten, men dom såg inget fel...

Sen lämnade jag den hos Ebos och dom såg felet direkt!!!


Ha de

//Mathias
 
Mutiaz skrev:
Tja!

Det var ju kul att mitt problem kunde hjälpa andra!

Det tog ju ett antal månader innan jag kunde få rätt på detta problem...
Jag hade ju den inne hos honda center för att dom skulle kolla på avgasporten, men dom såg inget fel...

Hade också inne på en verkstad fast här i sthlm. Killen hade antagligen satt vajrarna fel, men det är inte så mycket att surra över nu.

Nu är det så jag har ett litet problem kvar. Som sagt tidigare så har jag ställt in så att avgasservot ska öppna o stänga på rätt sätt, men nu är det så att det inte öppnar fullt ut. Jag ska spänna vajrarna så de blir kortare så att servot dras längre för att sedan kunna öppna fullt ut.

Just nu så gör hojen 135-140km/h och felet ligger antagligen i den sista fasen av öppningen av porten. En bekant har troligen lösningen, hur man ska spänna vajrarna. Återkommer med resultat efter helgen troligtvis.
 
Vanish skrev:
Hade också inne på en verkstad fast här i sthlm. Killen hade antagligen satt vajrarna fel, men det är inte så mycket att surra över nu.

Nu är det så jag har ett litet problem kvar. Som sagt tidigare så har jag ställt in så att avgasservot ska öppna o stänga på rätt sätt, men nu är det så att det inte öppnar fullt ut. Jag ska spänna vajrarna så de blir kortare så att servot dras längre för att sedan kunna öppna fullt ut.

Just nu så gör hojen 135-140km/h och felet ligger antagligen i den sista fasen av öppningen av porten. En bekant har troligen lösningen, hur man ska spänna vajrarna. Återkommer med resultat efter helgen troligtvis.
Vill man vara helt säker på att det är avgasporten som krånglar så kan man alltid testa att plocka bort porten helt. Då blir det samma effekt som att köra med öppen port ständigt. Visserligen går hojen piss på låga varv utan port, men den går garanterat som den ska på höga varv. Gör den inte det så har man något annat fel nånstans i motorn.
 
SpeedAbuser skrev:
Vill man vara helt säker på att det är avgasporten som krånglar så kan man alltid testa att plocka bort porten helt. Då blir det samma effekt som att köra med öppen port ständigt. Visserligen går hojen piss på låga varv utan port, men den går garanterat som den ska på höga varv. Gör den inte det så har man något annat fel nånstans i motorn.

Det låter iofs som ett bra alternativ att testa faktiskt, känns ändå ganska säkert att det är det som är felet har gått igenom hela hojen bytt diverse delar och som du läste pulade jag lite med servot men det öppnar fortfarande inte helt. Jag ska helt klart testa!
 
körde söndags morse en liten bit... jag fick upp den i 130 sen kom en kurva
ni får se upp grabbar när jag får min arrow krök :tungan
 
jag vill klara upp en sak om RC ventilerna...

min nsr gör Ca. 130, men de finns inget "hack"??
kan d vara RC ventilen lr kolv??

den varvar ut som vanligt men orkar inte acc. med 6:an... stannar på Ca. 9500rpm

ang. rc vent. ska man byta plats på vajrarna bara?? och vad händer om dom sitter rätt, och jag går o byter plats på dom, händer väll inget farligt med motorn?
om den går ännu sämre så byter man väll bara tillbaka vajrarna som dom va...
 
weeeiii skrev:
jag vill klara upp en sak om RC ventilerna...

min nsr gör Ca. 130, men de finns inget "hack"??
kan d vara RC ventilen lr kolv??

den varvar ut som vanligt men orkar inte acc. med 6:an... stannar på Ca. 9500rpm

ang. rc vent. ska man byta plats på vajrarna bara?? och vad händer om dom sitter rätt, och jag går o byter plats på dom, händer väll inget farligt med motorn?
om den går ännu sämre så byter man väll bara tillbaka vajrarna som dom va...

Nej det händer inget farligt med motorn. Hehe, bara för en hade det här problemet betyder det inte att alla har det :)
 
kolla att de öppnar fullt, min gjorde 130 då de var felinställda och inte öppnade fullt.
 
Mutiaz skrev:
Tja!

Det var ju kul att mitt problem kunde hjälpa andra!

Det tog ju ett antal månader innan jag kunde få rätt på detta problem...
Jag hade ju den inne hos honda center för att dom skulle kolla på avgasporten, men dom såg inget fel...

Sen lämnade jag den hos Ebos och dom såg felet direkt!!!


Ha de

//Mathias

Ja Ebos kan man lita på, de kan sina grejor!

Kul att du fick ordning på det, grattis! :fyllisar
 
Vanish skrev:
Nu är det så jag har ett litet problem kvar. Som sagt tidigare så har jag ställt in så att avgasservot ska öppna o stänga på rätt sätt, men nu är det så att det inte öppnar fullt ut. Jag ska spänna vajrarna så de blir kortare så att servot dras längre för att sedan kunna öppna fullt ut.

Just nu så gör hojen 135-140km/h och felet ligger antagligen i den sista fasen av öppningen av porten. En bekant har troligen lösningen, hur man ska spänna vajrarna. Återkommer med resultat efter helgen troligtvis.

Jag är mycket intresserad av lösningen, berätta!!
 
någon som vet hur man får bort tätningen som sitter på rc-ventilens axel innanför ventilhuset? :va
 
Den här tråden va mycket intressant, har bara skummat lite och skitit i den iom att jag inte haft nått problem med hojen, den va strypt... Innan :D

Nu ska den va ostrypt, men, hmm, den gör 130, med fel drevning! det är precis innan rött på 6an den toppar 130, så omdrevning ska se, efter det får jag börja undersöka vad som mer kan va galet så det går riktigt bra sen....

Hmm, min hoj går lite halvkasst runt 6-7 tusen varv, den bluddrar lite osv, känns som den vill igång istället för och ligga i det varvtalet, är det normalt, eller är det nått som är galet, och isf vad?



EDIT, jippie, jag tog 100ade inlägget i tråden! :) :tungan
:rolleyes:
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top