NSR etanolkonvertering

Tycker också att den lätt ballt, är det föratt du har etanolkonverterat den låter så? Tänkte eftersom bushidos bros inte lätt lika ballt.

kul att skiten funkar :tummenupp

hur blir det med lack ? svart/vit ? biltema sprayfärg är ju billig

2833614 kul att skiten funkar :tummenupp

hur blir det med lack ? svart/vit ? biltema sprayfärg är ju billig
Ja den blir svart och vit. Hur kunde du veta. :hihi

Har ju min vita twinlampa över så den blir det. Sedan vit framskärm, samt några kåpor på tanken och ibka så det blir som en vit linje över den. Hehe.

Inget överdrivet direkt. Den kommer ju som sagt inte säljas för en så svindlande dyr peng direkt. :rolleyes:

Kan uppdatera att jag stötte på problem med oljan i tanken. Även denna avsöndrade detta bruna kletet. (någon som vet vad det är över huvud taget?) Så kör nu endast på separatsmörjning. Fungerar klanderfritt. Skaffade en ganska tunn olja men som var vegetabilisk så den skall nog fungera fint.

Hade problem i början då jag använde olja i tanken som senare utsöndrade detta klet och satte sig precis över allt i förgasaren och satte igen munstycken mm och gjorde den omöjlig att starta. Men när jag ändrade på det går den klockrent igen. Ingen skillnad mot bensin och är det skillnad så är det åt det bättre hållet. :hihi

Jaha såhär slutade utseendet. Ganska orginal. Hade itne orken att göra något speciellt med denna. CRM:en jag har är ett heltidsjobb som äter upp plånboken. Men här kommer några bilder på spritmoppen.

spritmoppe2wo5.jpg

spritmoppe1fp1.jpg

spritmoppe3sc5.jpg

Den lilla plastbiten som fattas bak på tanken finns men hittade inte bultarna till den bara. :rolleyes:

Last edited:
Back