NSR 89, 10.000 eller NSR 98 1200 Euro

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Så här är det. Farsan vill köpa en NSR 98:a för 1200 Euro som har gått 35.400 km, står ingenting om att han har bytt kolv eller någonting.

Jag vill köpa en NSR 89:a som gått 1900 mil, bytt kolv och cylinder. Pris: 10.000 kr.

Vilken skulle ni köpt?

Har en till fråga angående importering:

Hur mycket kostar det att regga en mc här från Tyskland?
 
Last edited:
Skulle köpa tyskingen. Är cylindern bytt har den skurit, jag köper hellre en hoj som inte skurit. Det kostar 1800kr att regga.
 
Men om vi säger att jag får reda på att 98:an har skurit, kolv och cylinder bytta... hade den fortfarande varit bästa köp?
 
Bojje skrev:
Men om vi säger att jag får reda på att 98:an har skurit, kolv och cylinder bytta... hade den fortfarande varit bästa köp?


Räkna ut totaltpris för tyskhojen, inköp, reggning och transportkostnader till att börja med.

Kolla även försäkringsskillnader
 
Du kan kommer kunna sälja tysken sen för dyrare peng än du lagt ut på den , (förmodligen)
 
Om kolven inte är bytt på 98:an så är det väl dags...

Av vilka anledningar brukar kolv och cylinder gå sönder? Grabben med 89:an visade kolven och cylindern... kolven var lite sprucken här och där och den tog i cylindern som blev också lite skadad. Hur stor chans är det att 89:an kommer att skära igen?

ja du Croc, de är rätt så billiga i Tyskland samt att den har gått så djävulskt mycket.
 
Last edited:
89an kanske håller i 3000 mil till, vem vet? Beror på vad som orsakade raset.
En 2t rasar oftast pga antingen slitage (kolv, lager), överhettning, eller brist på olja.
 
Men hur ska man avgöra vad som har hänt?

Kan man inte kolla på kolven och liksom se det hela?
 
Bojje skrev:
Men hur ska man avgöra vad som har hänt?

Kan man inte kolla på kolven och liksom se det hela?

Visst, ofta går det. Fråga om han kan ta bilder, som du sedan kan lägga upp här (snarare i raceformet/mekforumet).
 
Ett annat alternativ är att du helt enkelt köper hojen, plockar isär cylinder/kolv kollar så det är fint, sedan justerar så hojen verkligen får tillräckligt med soppa och olja.
 
Det är bra att jag har en farsa som kan meka lite.

Om jag lyckas pruta NSR 89:an till 10.000 så köper jag den, han vill ha 11.500 för den..

Tack för alla fina svar.
 
Varför vill du ha den äldre modellen och inte den nya?

:va
 
Bojje skrev:
Gått nästan dubbelt så mycket.... samt att den är i Tyskland.

Att den har gått långt behöver inte betyda att den inte går bra. Och det är klart att det blir lite jobb att hämta hem den men så kommer du ju till Tyskland också.

:fyllisar


McFille skrev:
För att det är mer klös in den äldre modellen... :fatta!

Ja jo, det är klart.
 
Last edited:
Padde skrev:
Att den har gått långt behöver inte betyda att den inte går bra. Och det är klart att det blir lite jobb att hämta hem den men så kommer du ju till Tyskland också.

:fyllisar




Ja jo, det är klart.

Går den bättre?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top