Nsr 04

Njutarn, För det är så jäkla lite drag i dom? Skulle ta en 2-taktare any time, skulle hellre köpa en bättre beg. Aprillia RS125 än en helt ny CBR125RR.

Fan, min moppe hade ju runt 9 hästar :lol
 
Vafan de e ju ingen här som har fattat hur det ligger till! Dem sätter ju en så låg effekt för att man ska fara å porta den å sen sätta dit en turbo me dump. Du vet då jävlar blir man poppis bland tjejjerna!
 
Pungis skrev:
Njutarn: 10,000 minst för att komma upp i 32hk. Värt?

32hk? :hihi skulle vara med 1bar laddtryck, helsystem, annan förg, portad topp osv osv. då är det nog 30000pix++++ vi snackar om
 
Det e 2-takt som gäller när det e 125! om du får ur en 125 4-t 32 hk e det
jävligt bra! men! vm-125 hojarna i motocross pressar dem ur ca 55 hk! och road racing 125:orna e nog ännu mer i!
och en standard cross 125 ligger på ca 40 hk.
så en 125 4-t e ingen racer!
 
Emil 125 skrev:
Det e 2-takt som gäller när det e 125! om du får ur en 125 4-t 32 hk e det
jävligt bra! men! vm-125 hojarna i motocross pressar dem ur ca 55 hk! och road racing 125:orna e nog ännu mer i!
och en standard cross 125 ligger på ca 40 hk.
så en 125 4-t e ingen racer!

KTM uppgav 53 hästar på hjulet på sin GP-racer, en cross har mindre.
 
ja mena inte att en cross har 40 hk på bakhjulet utan ja mena på vevaxeln.
jag har läst att ktm:s 125:a e på 55 hk men men..
 
Njutarn skrev:
OlleR6: precis. Det går ju o trimma 4-t mer än 2-t! eller?
2takt ger alltid mer effekt, dock ger det sämmre hållbarhet och närvösare gång
Dessutom väger 2t mycket mindre...

det finns ju en anledning att det finns klasser där du t.ex. bara får ha 250cc 2t men 400cc 4t

eller att en 500cc 2t hoj kan hänga på 1000cc hojjarna i motoGP

En otrimmad NSR500 ger nästan 150hk ...gämnför det med att 600cc hojjarna som finns ute ger ca 110-120hk och väger minst en halv gång mer...
 
Har kört en DT 50 MX som har fler hästar på bakhjulet än den där så nej tack.
 
Har inte sett några mätningar på VM-crossar och heller inga angivelser från fabriksstall. Standardcrossar, har ju ca 40 hk enligt fabrik och brukar ha 30-35 på hjulet, jag tror Bike hade något test där de för en gång skull uppgav bakhjulseffekt istället för effekt vid koppingen :rolleyes:

Honda NSR500 hade i någon version (00, tror jag) , över 200 hästar på bakhjulet.
 
Estremo skrev:
Har kört en DT 50 MX som har fler hästar på bakhjulet än den där så nej tack.

Det tvivlar jag jävligt mycket på....alltså en DT med typ 15-16 Hkr på veven.... om den ska ha 13+ på bakhjulet.....njaaaa

Har fan svårt att tänka mig att ens en mopperacer Dt har så mycket effekt....Yamaha motorn är skit, man plockar inte ut den effekten där !

Du snackar skit :fatta!
 
Last edited:
Busgrabb skrev:
Det tvivlar jag jävligt mycket på....alltså en DT med typ 15-16 Hkr på veven.... om den ska ha 13+ på bakhjulet.....njaaaa

Har fan svårt att tänka mig att ens en mopperacer Dt har så mycket effekt....Yamaha motorn är skit, man plockar inte ut den effekten där !

Du snackar skit :fatta!

En dt50 med 70cc eurokit, högkompstopp och 16,5mm fugge ger 7,5hk på bakhjulet. Och nej, kan får inte fler hästar med större förgasare.
 
CayLe skrev:
En dt50 med 70cc eurokit, högkompstopp och 16,5mm fugge ger 7,5hk på bakhjulet. Och nej, kan får inte fler hästar med större förgasare.

Jo det kan du väl få.....24 mm funkar utmärkt till det trimmet, jag tor lätt att man hämtar lite effekt på att montera en 24 mm istället för 16.5
Däremot är jag jävligt skeptisk till dom 7.5 Hkr på bakhjulet med dom nämnda prylarna.

Minns när polaren bänkade sin MT (Som förövrigt alltid går bättre trimmat än DT) i skolan. Han hade fan allt som går att köpa och en mycket välbestyckad motor med ändrad tändning m.m
Cylindern var en Eurocylindo med 45 mm borrning.
Han hade 6.5 Hkr på bakhjulet och då kan jag säga att den MT:n gick fan bra för att vara moppe !
 
Busgrabb skrev:
Jo det kan du väl få.....24 mm funkar utmärkt till det trimmet, jag tor lätt att man hämtar lite effekt på att montera en 24 mm istället för 16.5
Däremot är jag jävligt skeptisk till dom 7.5 Hkr på bakhjulet med dom nämnda prylarna.

Minns när polaren bänkade sin MT (Som förövrigt alltid går bättre trimmat än DT) i skolan. Han hade fan allt som går att köpa och en mycket välbestyckad motor med ändrad tändning m.m
Cylindern var en Eurocylindo med 45 mm borrning.
Han hade 6.5 Hkr på bakhjulet och då kan jag säga att den MT:n gick fan bra för att vara moppe !

Jag har ett moppetest där dom bänkade olika cylindrar, och där så var 16.5mm fuggen bättre än 24mm. 45mm eurokit lämnade 7,5 på bakhjulet i det testet.
 
CayLe skrev:
Jag har ett moppetest där dom bänkade olika cylindrar, och där så var 16.5mm fuggen bättre än 24mm. 45mm eurokit lämnade 7,5 på bakhjulet i det testet.
Jag vet av en som tävlar i moppedragracing. De trim som det står ska ge 12hk ger inte ofta över 5hk på bakhjulet. Däremot tar dem ut 26,7hk på bakhjulet på FS1 och K50 :} Me nitro, kompressor och lustgas då!
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top