Novemberkåsan

Trist att alla intressanta enduro- och crosstävlingar ska gå så långt från Stockholm :( Stångebro- är väl annars den närmaste, 23 mil enkel liksom.

Trist att alla intressanta enduro- och crosstävlingar ska gå så långt från Stockholm :( Stångebro- är väl annars den närmaste, 23 mil enkel liksom.

Det är väl typ lika för alla, Stockholm är ju precis inget centrum bara för att det är huvudstad eller :tungan

Tänk för skåningar och norrlänningar som åker land och rike runt...

///Micke

Det är väl typ lika för alla, Stockholm är ju precis inget centrum bara för att det är huvudstad eller :tungan

///Micke

Jo dom tänker ofta så, men just i detta fallet tror jag han tänkte mest på att dom var långt ifrån honom :rolleyes:

///Micke

Nja, säg om man bor i Jönköping har man väl ändå närmare både till flertalet endurotävlingar och dessutom cross-vm! Men det är klart, bor man i Jönköping ska man väl ha något som plåster på såren ;)

Nu kör ju inte jag enduro men jag kan ju säga att avstånden inte alltid är mindre i andra grenar, i somras åkte jag vid flera tillfällen 45-48 mil enkel för att köra minimoto bara för att det är kul.....men visst är det riktigt trist att det ska behöva vara såna avstånd. åker 7,5 mil enkel för att träna en gång i veckan det är närmsta banan nästa bana ligger 22 mil bort.....

38 brutna redan låter mycket, hade gärna varit där om det vore lite närnare.

Jocke Ljunggren från karlskoga vann årets manligaste tävling Novemberkåsan 2007.:cpparty

Jocke Ljunggren från karlskoga vann årets manligaste tävling Novemberkåsan 2007.:cpparty

Gör ett trådlyft delux,,, Jocke Ljunggren vann för några minuter sedan Kåsan 2012. Det var nog ett av det värsta surhål på länge, enligt en snubbe som körde så var det flera kilometer lervälling.

Grattis till Joakim Ljunggren.

Jag stod en stund uppe vid värsta hålet vid parkeringen på SS10. Fy fan vad lerigt. Men några andra sträckor var sjukt fina och snabba. Ica sträckan var ju 9 km nydraget utan en enda rot eller sten.

Jag stod en stund uppe vid värsta hålet vid parkeringen på SS10. Fy fan vad lerigt. Men några andra sträckor var sjukt fina och snabba. Ica sträckan var ju 9 km nydraget utan en enda rot eller sten.

Ja 1:an var den skitigaste och Sveconsträckan var förmodligen den absolut torraste.

Ännu ett exempel på fantastisk marknadsföring av evenemang i motorsverige.

Jag var också förbi en sväng och fotade lite på förmiddagen. Jag och tjejen kände dock att vi tappade bort oss lite efter ett tag. Jag tror man hade haft bättre koll om man hade varit på en 20-30 kåsor innan... Men förbannat bra kämpat av dom som tog sig i mål! :Bugar

Jag var också förbi en sväng och fotade lite på förmiddagen. Jag och tjejen kände dock att vi tappade bort oss lite efter ett tag. Jag tror man hade haft bättre koll om man hade varit på en 20-30 kåsor innan... Men förbannat bra kämpat av dom som tog sig i mål! :Bugar

var där under dagen och jajävlarns natten var nog inte nån dans på rosor för förarna!
enduro är ju inte riktigt nån publiksport, hade några bekanta lite längre bak i startledet vilket gjorde att vi bara såg till täten och ljungren en gång, men men det är en upplevelse att vara där!

årets kåsa stämmer bra in på suddens referat!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park