Fordonsdeal.se skickar sms och vill köpa

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S BMW F900XR
Någon som råkat ut för Fordonsdeal.se? Undrar bara varifrån de fått info om mitt telefonnummer - vad jag vet så har inte Transportstyrelsen den infon. Köper de uppgifter från Bilprovning o motsvarande?

Transportstyrelsen har nog ditt telefonnummer någonstans, men frågan är om det ska vara kopplat till/skickas med när det köps upplysningar.
Annars får dom ju namnet och det finns andra ställen att hämta telefonnummer om man har det, en dator kan ju samköra hur många register som helst.

Jag behövde ett telefonnummer till en person som aldrig någonsin har haft ett registrerat nummer eller givit ut sitt telefonnummer eller e-post adress, en person som medvetet inte vill synas.

Jag sökte på hans namn på nätet och i typ den fjortonde träffen på google som var ett dokument från hans dotters skola stod hans namn och telefonnummer och e-postadress.

Personlig integritet är bara en illussion i en datoriserad värld.

Vad är det för bil/mc som dom vill köpa av dig?
Vet folk som haft gamla Toyota av olika modeller som blivit kontaktade av personer som vill köpa och exportera

Någon som råkat ut för Fordonsdeal.se? Undrar bara varifrån de fått info om mitt telefonnummer - vad jag vet så har inte Transportstyrelsen den infon. Köper de uppgifter från Bilprovning o motsvarande?
De har köpt dataset från någon aggregattjänst, och vet vad du har för fordon, bostäder, kreditkort, mobiler och telefonnummer. Minst.

Vad är det för bil/mc som dom vill köpa av dig?
Vet folk som haft gamla Toyota av olika modeller som blivit kontaktade av personer som vill köpa och exportera

Afrika...
En bekant sålde sin avställda Toyota minibuss för många år sedan, halvt troende att det var lurendrejeri, men sa bara ett pris och kontant betalning vid avhämtning och det kom tydligen en lastbil och hämtade den.
Dom tog även det upprostade liket till reservdelsbil han hade ståendes och blev eld och lågor när dom fick den gratis.

Själv såg han det som att han slapp två resor till skroten

Att meddela Transportstyrelsen registerspärr för försäljning av mina uppgifter har gjort att jag slipper brevlådan full av denna skit med massa konstiga "vi köper din bil" jadajada.

Och det borde vara opt-in och inte opt-out standard anser jag. Transportstyrelsens uppdrag är inte att tjäna pengar på oss fordonsägare. Jävla oskick är vad det är.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger