Nostalgipriser över tid

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
De som åkte Honda 750 1970 är nu 65+ hur många av dem är villiga att betala dessa fantasipriser?
Han den i vardagsrummet duger den väl till, inte mycket mer:gnissla

Fyller 70 basst om två månader, kör hoj så mycket det går. Mellan 500 och 1000 mil om året.... Har dock hojar som står still också.... En utav mina gym-kompisar är 77 år. Kör över 1500 mil om året...... Håller dock med dig att äldre hojar är dyra nu..... Så en kopp kaffe på något fancy Cafe..... en bira på stan! Lunch lätt över 100 spänn. För mig är dagens priser svåra att ta in. En kamrat på 70 talet köpte sig en ny HD, slantade upp över 10,000.-- många tyckte han var knäpp.... men lönecheckarna är ju rätt höga för många idag...... stor variation. Tycker jag ser många sporthojs-pärlor för runt 10/15,000.-- också. Kul tjusiga hojar som med lite kärlek ger glädje och förmodligen inte faller lägre i pris. Tycker bilden på hojar spretar ordentligt........... som säljare försöker man alltid minimera förlusten alternativt öka förtjänsten. Sedan att dagens pension för 65+ är USEL:huvet är en annan sak. Heter det oärliga politiker eller något sådant.......... Mvh Toyman. :tummenupp
 

ZX9xpress

Medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Leksand
Hoj
Aprilia RSV Mille 2001 (turbo), GSXR1000 k8, Kawa ZX9 turbo
Eftersom det nu är svinhöga priser på hojar från 1970-1985 cirka, så verkar det läge att köpa nån 90-talsraket och hoppas den stiger i värde om 5-10 år.

Kanske inte skulle sålt den där original polka 1998 R1an som jag fick i inbyte för 5 år sen..:va

Eller den där CBR900 1992an som jag satte turbo på
 
Last edited:

Selinder

Medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
Tranås
Hoj
Ninja 400,RGV 250 VJ23
Har en RGV Vj23-97 helt i org skick svensksåld med regnr som ev kan bli till salu framöver!
 

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Tuono 1100rr
För mig som är född -56 är Eddie Lawson replikan det fräckaste som fanns då jag körde rookie med en 1000J på den tiden..
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
23e maj -17 (2) - kopia.JPG

De här snyggingarna säljs ofta så fort de kommer ut på Blocket, iallafall om de har ett anständigt yttre. Senast var en -77:a ute som försvann på ett mindre än ett dygn. Men när når de toppen på värdekurvan? :va
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top