norrlands-mc / skoterhybrid

  • Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
lagom hybrid mellan skoter och mc kanske..

26årig tysks bidrag till michelin designchallange,
men bara en mockup än så länge..
 

Bifogat

  • Michelinhyanide2.jpg
    Michelinhyanide2.jpg
    24.8 KB · Visningar: 173
  • Michelinhyanide4.jpg
    Michelinhyanide4.jpg
    27.9 KB · Visningar: 229
Last edited:
Tja, kanske funkar i Skövde. Men inte uppe på Billingen för där kan det ju finnas snö. :D
Men en kul idé.:tummenupp
 
Last edited:
Den såg ju helt klart annorlunda ut... Frågan är ju om den tar sig fram i snön... Kul o se om inte annat :tummenupp
 
R2 skrev:
2474801 lagom hybrid mellan skoter och mc kanske..

26årig tysks bidrag till michelin designchallange,
men bara en mockup än så länge..
Fränare än frän :Bugar

Verkar vara ett lätt bygge, kanske i minsta laget. Ett gem till stöd.
 
Ja jösses om man hade en krona för varje ogenomtänkt och hopplöst projekt som folk ägnat tid åt att "designa".

Visst, den såg läcker ut i sin 1/5 skal modell, med sitt gemstöd, och datoranimerade bilder kan ju bli hur tuffa som helst, typ.

Men har han någonsin satt sig in i hur ett banddrivet fordon fungerar, vad gyroskopkrafterna gör med ett band som snurrar fort, och hur man öht styr en motorcykel.

Det kommer möjligen att bli en modell som går att knuffa framför sig, med ideliga bandkrängningar som följd, och sedan glöms hela skiten bort....

Den här snubben har lovat leveransklara exemplar av "skycar" sedan innan internet fanns...
http://www.moller.com/
Folk har trott på iden och plöjt ner massor med pengar för att förhandsboka sitt exemplar, mig veterligen har inga verkliga framsteg gjorts dom senaste tio åren, medans utseendet har designats om varje år...

Men visst är det kul att folk har visioner...

För dom som gillar att titta på fordon där design har fått gå före funktion är det här en bra sida http://www.dh.umu.se/default.asp?sida=141
Det finns en del motorcykelrelaterat där också.
 
Last edited:
"Ops, där knipsade jag av min andra fot men det var tufft så länge det varade."

Man får nog jobba lite på säkerheten med det där bandet.
 
Larven?
Sid35bild1.jpg
 
Last edited:
Det var tamefan det dummaste jag någosin sett och jag hoppas att killen i fråga fick sparken så det sjöng om det!

Design? vem fan som helst som sett en 80-tals framtids film kan väl rita upp den där skiten på papper.
 
R2 skrev:
2474801 lagom hybrid mellan skoter och mc kanske..

26årig tysks bidrag till michelin designchallange,
men bara en mockup än så länge..

...urartad belt drive.

/J
 
GuW skrev:
2475861 Den här snubben har lovat leveransklara exemplar av "skycar" sedan innan internet fanns...
http://www.moller.com/
Folk har trott på iden och plöjt ner massor med pengar för att förhandsboka sitt exemplar, mig veterligen har inga verkliga framsteg gjorts dom senaste tio åren, medans utseendet har designats om varje år...

Vet inte hur det går med massproducering men när han var med i CBS 60 minutes så hade han ett fungerade exemplar som dom prov"körde" alla fall

stephenj skrev:
2476252 Häftig, undrar vad en sådan går loss på....vad heter dom?

Om jag inte missminner mig så är det 2st vanliga motocrossar som e ombyggda med banddrift och en skida längst ner på framgaffeln, ungefär samma typ som dom sätter på 4hjulingar. Gick väl köra i förpistade backar och på hård mark, djupsnön var dock ett problem.
 
Last edited:
Wagge skrev:
2474997 Den såg ju helt klart annorlunda ut... Frågan är ju om den tar sig fram i snön... Kul o se om inte annat :tummenupp

Jag tror inte den skulle ta sig en meter i snön men skulle dom sätta ditt lite värre kammar på mattan såå :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top