Norra Roadracing Sällskapet

Oj oj oj... Det där är nästa Valentino Rossi, det ser ju jag, bra jobbat tjejen! :tummenupp
 
Väntan

Varför är denna årstid en enda lång väntan? Själv väntar jag på små saker som att få mina kraschkåpor lackade, fjädringen uppdaterad och motorn servad. Sedan kan man vänta på stora saker som barn :tummenupp, sommar, varm härlig asfalt och snabba varvtider. För att få tiden att gå fortare tycker jag att ni skall surfa in på www.mortec.se och ta er en titt på det team jag skall köra för i sommar!
 
Varför är denna årstid en enda lång väntan? Själv väntar jag på små saker som att få mina kraschkåpor lackade, fjädringen uppdaterad och motorn servad. Sedan kan man vänta på stora saker som barn :tummenupp, sommar, varm härlig asfalt och snabba varvtider. För att få tiden att gå fortare tycker jag att ni skall surfa in på www.mortec.se och ta er en titt på det team jag skall köra för i sommar!
Ja det där med väntan kan man bli tokig på :) Roligt med sponsen från banåkning.nu + Bridgestone m.fl De är alltid bra att ha att göra med. Roligt också med racing i mortec-teamet. Då får du säkert ännu större uppbackning med ett team i ryggen och det kan man alltid behöva. Vad som händer i N-TRADE RACING teamet läser man självklart på vår hemsida www.n-trade.se/racing :tummenupp
 
Försäkringsfråga.

Finns det nån RR försäkring?
Har en garageförsäkring idag, men finns nån skräddarsydd för tävligsmaskiner som inte körs på gata?
Nån som vet?
 
Finns det nån RR försäkring?
Har en garageförsäkring idag, men finns nån skräddarsydd för tävligsmaskiner som inte körs på gata?
Nån som vet?
Sist jag kollade så hittade jag inget Svenskt bolag som försäkrade rena racehojar till fullvärde eller så. Det finns utländska bolag som gör detta men kostnaden är så hög så det är i princip inte lönt. De flesta som har en svenskreggad racehoj kör med garageförsäkring precis som du och så pyntar man själv vid vurpa. Oreggade hojar försäkrar TryggHansa (typ som garageförsäkring. Täcker stöld, brand och transport) upp till en summa av 75000:- tror jag att det var för ca 4000:-/år
 
Nu e jag kraftigt slokörad. Ska inte vintern ta slut snart?!?!?!?!?!?!

Nåväl. Under tiden har jag spanat på några ex av Nissan Serena?? dom e ju sjukt läckra. Duger lastutrymmet tro?

Om nån är sugen så har jag en LT31 besinare till salu, endast 1,5l milen till ett sagolikt högt pirs.
 
Nu e jag kraftigt slokörad. Ska inte vintern ta slut snart?!?!?!?!?!?!

Nåväl. Under tiden har jag spanat på några ex av Nissan Serena?? dom e ju sjukt läckra. Duger lastutrymmet tro?

Om nån är sugen så har jag en LT31 besinare till salu, endast 1,5l milen till ett sagolikt högt pirs.

Jag vet att ThomasS tittade på en Nissan Serena för ett tag sedan och lastutrymmet räcker gott till för en cykel, men jag gissar att det kan bli tajt att få in 2 st om du nu skulle vilja det...

1,5 liter/mil och ett sagolikt högt pris... Tjaa, låt mig fundera en stund...

Sist jag kollade så hittade jag inget Svenskt bolag som försäkrade rena racehojar till fullvärde eller så. Det finns utländska bolag som gör detta men kostnaden är så hög så det är i princip inte lönt. De flesta som har en svenskreggad racehoj kör med garageförsäkring precis som du och så pyntar man själv vid vurpa. Oreggade hojar försäkrar TryggHansa (typ som garageförsäkring. Täcker stöld, brand och transport) upp till en summa av 75000:- tror jag att det var för ca 4000:-/år

Jag kollade upp samma sak för 2 år sedan eller något liknande och kom fram till ovanstående jag med. Men det finns fler försäkringsbolag som försäkrar hojar enligt ovanstående villkor, så är du intresserad går det givetvis, som vanligt, att ringa runt och pressa dem lite. Jag vet t.ex att även Länsförsäkringar försäkrar banhojar på samma sätt som Kenneth beskriver.
 
Last edited:
Jag vet att ThomasS tittade på en Nissan Serena för ett tag sedan och lastutrymmet räcker gott till för en cykel, men jag gissar att det kan bli tajt att få in 2 st om du nu skulle vilja det...

1,5 liter/mil och ett sagolikt högt pris... Tjaa, låt mig fundera en stund...

Jasså, ja då kanske en Nissan är nått för mig då. Låter ju som att man kan knöla in 2st i nödfall då. Jag tyckte dom verkade så billiga. -98 -00 runt 10.000mil för runt 30 laxar. Låter behagligt tycker jag.

Den som lever får se var det slutar.

Hej hej
 
Jasså, ja då kanske en Nissan är nått för mig då. Låter ju som att man kan knöla in 2st i nödfall då. Jag tyckte dom verkade så billiga. -98 -00 runt 10.000mil för runt 30 laxar. Låter behagligt tycker jag.

Den som lever får se var det slutar.

Hej hej
Blev nyfiken på Serena då jag själv är i behov av skåpbil..
Sökte på Google o hittade detta och blev lite skeptisk, men o andra sidan så är väl det vi håller på med på somrarna inte helt riskfritt heller.. hehe.. :näsblod
 
Blev nyfiken på Serena då jag själv är i behov av skåpbil..
Sökte på Google o hittade detta och blev lite skeptisk, men o andra sidan så är väl det vi håller på med på somrarna inte helt riskfritt heller.. hehe.. :näsblod

Att serenan har dålig krocksäkerhet kan ju vara sant. Nu kör ju jag en LT31:a så det känns inte som jag sänker ribban i krocksäkerhet om jag byter till en serena :tungan

Fast jag hade av nån anledning lyckas se samma inlägg som du hittade. Kan ju va nått lurt med dom. Men billiga e dom.
 
Last edited:
Jasså, ja då kanske en Nissan är nått för mig då. Låter ju som att man kan knöla in 2st i nödfall då. Jag tyckte dom verkade så billiga. -98 -00 runt 10.000mil för runt 30 laxar. Låter behagligt tycker jag.

Den som lever får se var det slutar.

Hej hej

Då jag kikade efter bil så var jag ute efteren som inte var så stor då den skulle användas till vardags med.

Jag kikade då efter Hyndai h1/h100, Nissan serena cargo, Peugeot expert, Citroen jumpy samt Mercedes vito.

Det blev en Chevrolet trans sport som fungerar bra till vardags och går att lasta i, men det är inte den mest optimala bussen för det.
 
Hackat och malet

Ja, ska man ha en bil till två saker så blir den ju inte bra på varken det ena eller det andra. Men har ni tittat på Cheva Astro, V6 motor som inte drar så kollossalt med soppa (tror jag):va , eller vad är det för fel på en ordinär VW T4. Men Thomas, går hojen verkligen in i en Cheva Transporter??? Då kanske den går in i en Voyager oxå?

// Tommy

Då jag kikade efter bil så var jag ute efteren som inte var så stor då den skulle användas till vardags med.

Jag kikade då efter Hyndai h1/h100, Nissan serena cargo, Peugeot expert, Citroen jumpy samt Mercedes vito.

Det blev en Chevrolet trans sport som fungerar bra till vardags och går att lasta i, men det är inte den mest optimala bussen för det.
 
Ni glömmer Opel Vivaro, Renault Trafic eller Nissan Primastar alla varianter på samma bil. Jag har Renaulten och den fungerar finfint, kör min till och från jobbet dagligen, fungerar utmärkt med att skjutsa två små barn i med varsin bilbarnstol. Drar ca 0,8 l/mil med full last och en marschfart på 120 km/h, har varit nere på 0,67 l/mil med tom bil.
Jumpyn och Experten är fina bilar men eftersom jag inte besitter en fakirs kunskaper så går den bort p.g.a att den måste vara trångt att lasta.
Viton är också en bra bil men ack så många som är rena rosthögar, innan jag köpte min bil så tittade jag på en vito där sidohandtaget lossnade när jag öppnade sidodörren...
VW Transporter är en kungbil men mer transportbil än min Renault som känns som en stor personbil. Går man på dieselvarianten fick jag rådet att inte köpa den lilla motorn (88 hk) utan välja någon av de större motoralternativen.
Ang. de amerikanska bilarna så visst det funkar ju men oftast är de väl ganska törstiga? Ska man bara skjutsa sig själv och hojen går det ju bra men vill/måste man som i mitt fall använda bilen till att köra sina nära och kära bör man nog tänka på att ha en riktig lastvägg mellan kupén och "skåpet", förutom att slippa få en R6:a över sig plus en massa däck så minskar även diverse lukter avsevärt. För än hur gott du och jag tycker Shells V-power luktar så finns det hör och häpna de som inte uppskattar det...
 
Ja, ska man ha en bil till två saker så blir den ju inte bra på varken det ena eller det andra. Men har ni tittat på Cheva Astro, V6 motor som inte drar så kollossalt med soppa (tror jag):va , eller vad är det för fel på en ordinär VW T4. Men Thomas, går hojen verkligen in i en Cheva Transporter??? Då kanske den går in i en Voyager oxå?

// Tommy

Den går in utan problem jag får in två hojar om det behövs, däremot måste jag luta den lite när jag passerar öppningen.

Grand voyagarn är samma storlek så det borde vara samma där.

Jag kommer fortfarande att köra med släp till träning, däremot blir det bil och husvagn till tävlingarna är det tänkt.
 
Blogg

Tänkte blogga lite...

Kära dagbok!

Tjackat diselskåp....22k mil. Bes UA.

Ägaren sa att det var rost och bucklor.
Kom dit.
Hittade ingen rost. Inga bucklor.

Frågade om jag skulle köpa verkstadsinredningen till.
Sa nej.
Fick verkstadsinredningen.

Mastig baslåda. mastigt slutsteg.

31 skattade.
Skrev papper.

Fick en piratCD med Eye of the tiger.

Åkte hem.
 

Bifogat

  • 2005589978.jpg
    2005589978.jpg
    47.1 KB · Visningar: 130
  • 2016497269.jpg
    2016497269.jpg
    37.7 KB · Visningar: 152
  • 2082895842.jpg
    2082895842.jpg
    22.8 KB · Visningar: 136
Tänkte blogga lite...

Kära dagbok!

Tjackat diselskåp....22k mil. Bes UA.

Ägaren sa att det var rost och bucklor.
Kom dit.
Hittade ingen rost. Inga bucklor.

Frågade om jag skulle köpa verkstadsinredningen till.
Sa nej.
Fick verkstadsinredningen.

Mastig baslåda. mastigt slutsteg.

31 skattade.
Skrev papper.

Fick en piratCD med Eye of the tiger.

Åkte hem.

Den där ser ju helrätt ut! Jag har alltid gillat Viton.

Jag kan avslöja att jag inte heller legat på latsidan vad gäller inköp av leksaker... Jag sålde min gamla R6:a till en trevlig norrman från Mo-I-Rana och köpte istället en R6:a från 2006 som jag tänkt åka både gata och bana med istället...

Men inte nog med det, köpte mig en Sea-Doo RXP 2006 också i förrgår...

För er som inte vet, men som ändå är nyfikna. kan jag berätta att det är en ,vattenskoter på 1500 kubik, 4-takt, med kompressor och intercooler = 215 hk...

Måtte det bli sommar snart...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top