Normalt pris för Honda CBR 1000 RR nyservad o 2000 mil?

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Hej allihopa...

Jag måste ställa frågan (då jag kanske hittat det jag söker inför sommaren).

Vad skulle ni anse vara ett normalt ca pris för en Honda CBR 1000 RR -05 som rullat just över 2000 mil och ny servad? :va

Är det någon som känner till något speciellt som man borde tänka extra på vid den årsmodellen?
Alltså något som brukar kunna krångla eller så.

40-50 beroende skick. brukar vara skottsäkra hojar utan problem.
Skicket på ägaren speglar alltid skicket på hojen!

Skabbig ägare = skabbig hoj

Skicket på ägaren speglar alltid skicket på hojen!

Skabbig ägare = skabbig hoj

OK, så enligt dig ska man alltså fråga hur många Armani-kostymer snubben äger för att veta i vilket skick hojen är i...... :va
Enligt min åsikt är det hojens skick som är avgörande, inte ägarens........

OK, så enligt dig ska man alltså fråga hur många Armani-kostymer snubben äger för att veta i vilket skick hojen är i...... :va

Han menar nog att om ägaren inte är kapabel till att ta hand om sig själv lär hojjen i fråga inte heller vara omhändertagen. :)

Mitt problem just nu är att det inte finns så många på blocket att jämföra med och jag har kollat hela hösten, men inte sett en enda -05'a som haft ett pris på 40 (om det inte stått att kåpor är repiga för att den "vält" eller något sånt).
Kollar man på vad som finns, så brukar 03'or alltså 954 eller R1'or oxå de -03'r ligga i de låga 40k klassen.
Så visst borde väll priset vara något mer än mellan 40-50??
Kanske 45-55k eller något?

Eller har jag fel?

Hittade en -05 med 3500 mil på Blocket för 55k
Såg ut att vara i bra skick, så det är nog på den nivån man får räkna med +/- någon tusenlapp kanske.
Runt 55-60 skulle nog jag tycka var rimligt för en -05 i bra skick med låga mil

Last edited:

Ja hade nog snarare kollat på verktygen i garaget.
.
Hylsnycklar, ringnycklar, momentnycklar, depåstöd och verkstadshandboken / Haynes = Armani för mig.
Och hojen ren och snygg.
Såg en Honda 600(?) med rostig kedja. Då undrar man om ägaren enbart fyller på olja i motorn när oljelampan lyser? Smörja kedjan varför det? Den blir bara kladdig.
(Jag har faktiskt mött en bilägare med den inställningen. Bilen gick inte bra. Oljestickan helt torr. "Jag fyller bara på när oljelampan lyser". "Byta olja, varför då")

Last edited:
Jag tror att jag kan bedömma helhetsintryck osv... det jag undrade över var om just den här hojjen och årmodell grejjor som man kanske ska hålla extra koll på.
Det finns ju en del årmodeller som har problem med vissa delar mm.

Är det ingen mer som har en uppfatting om ett rimligt pris?

Skulle gå på en -06:a, lite bättre, lite snyggare. inte så mycket dyrare. Har haft 2st -04:or 1 st -05 och en 06:a. Så jag har åkt några mil på dessa. Lycka till med köpet, mycket bra hojar.

Sitter tyvärr inte på någon info om just de hojarna, men ett tips kan vara att slänga ett öga i "modellspecifika diskussioner" om du inte får något matnyttigt här.

Åtminstone i R1-tråden sitter folk med massor av kunskap, borde vara likadant i CBR-tråden.

Motorerna i dessa hojar är kända för att dricka ganska mycket olja. Dvs, inget farligt så länge man har koll på nivån.

Så då finns det inte mycket mer att tänka på än olja.. hehe.. det låter bra, det ska jag nog klara av..=)
Och det är klart jag har läst en hel del i cbr forumet. Men diskuteras så mycket annat där, det var därför jag passade på att slänga in en sidofråga här också.
Den riktiga frågan var ju priset, man vill ju inte överbetala.

Har ägt en cbr1000 dock var det en 04:a men hade aldrig några problem med den. Fungerade felfritt.
Ang. priset så gör som andra skrivit. Jämför andra annonser som du säkert redan gjort.
Jämför även med andra märken så du kan se vad du kan få för ca samma peng. Eller det måste vara en cbr1000?
Tror faktiskt jag hellre hade haft en k5/k6. Tyckte min 04:a var ganska tung och lite slö i motorn. (nåja allt är relativt). Har för mig det är likadan motor i 05:an. Eller?
Lycka till!

Så vitt jag förstår så är 04 och 05 samma hoj.
Visst måste jag säga att jag har en liten förkärlek till Hondan, men jag är inte låst till den.
Det har dock mest att göra med att jag tycker den är snäppet snyggare och att jag alltid har hållt på Honda i GP sammanhang.
Jag har inte kört någon riktig sporthoj på många år, så hur de är att köra vs något annat märke, som jag inte heller kört, vet jag ju inte.

Jag kollar på R1, gixxer och det händer, om inte så ofta, att jag kollar på kawa om den är i rätt färg (alltså inte deras irriterande pastell färger, vilket för att de ser väldigt plastiga ut i mina ögon).

Men, just nu har jag fått syn på en Honda, som jag frågar om och... jag skulle inte må dåligt av att få åka på en sån i sommar.
Sommar... sommar... jag vill verklign att det ska bli sommar....

Något som jag också försöker lista ut är ägande kostnader med de olika märkena.
Det är inte lätt att lista ut.
Då menar jag inte försäkring, utan service, normala slitage delar osv.

Men det är ju att glida iväg i från huvudfrågan. Ställer man för många frågor på en gång, får man sällan svar på någon av dom.
Folk har ju en tendens att glida iväg från ämnet (ibland).

Last edited:
jo stämmer 04-05 är samma. 06-07 är kortare, starkare och snabbare ;)
New for 2006

- New cylinder-head porting for improved engine power in mid- and upper-rpm ranges.

- New cylinder-head combustion chamber shape raises the compression ratio.

- New intake cam increases power at high engine speeds.

- New intake valves help increase power.

- Intake valve springs change from a single spring to new double-spring design for optimum performance at high rpm.

- Redline increased for improved performance.

- Left engine ACG cover is made of magnesium for lighter weight.

- New transmission gears for improved engagement.

- New clutch needle bearings improve engagement feel and durability.

- Redesigned ram-air intake screen grid reduces air resistance for optimum flow.

- New exhaust system is lighter and increases flow for more power.

- New chassis geometry for improved handling.

- New, larger full-floating 320mm front disc brakes (up from 310mm) with four-piston radial-mounted calipers deliver superior braking performance and progressive feel.

- Revised front suspension settings for superior suspension action.

- Revised rear suspension includes new linkage for improved handling.

- All-new bodywork includes upper, middle and lower cowl for aggressive, race-ready look.

- Improved seat foam for additional rider comfort.

- Exciting new colors are: Candy Blue/Yellow, Red/Black, Silver/Metallic Silver and Black.

Jag har en 06:a som gått ca 3800 mil som e till salu.

Last edited:
Ok i see!
Ägandemässigt så var Hondan för mig hyffsat billig med service och försäkring. Har haft två st fireblade och aldrig haft ett enda problem. Generellt sett så är väl honda stabila angående motorn, växellåda m.m.
Är ju det ryktet dom har i alla fall. Stabila och lite tråkiga. Sen om det är en myt vet jag inte men med mina erfarenheter så stämmer det i alla fall.
Även förbaskat läckra hojar från 04-07. :tummenupp

Hej jag tycker du ska vänta till det är körbart väglag och prova lite olika märken. Det kan skilja en hel del mellan olika årgångar på samma märke. Om du är inne på 2005 så är ju zx10 en riktigt brutal maskin. Den vann många tester tätt följd av k5. Men testa dig fram vilken som känns bäst för dig. Tror inte det blir någon rush i vår prismässigt. Lycka till. /Jon

Vi får se vad som händer och när, men...

Måste bara säga. Riktigt snygga filmer där, Pär.
Men, nu har du på ditt samvete att jag längtar ännu mer efter sommar!!

Dom har väl legat runt 60 i somras (?)

För att det ska kännas värt att köpa mitt i vintern vill man kanske göra ett kap iofs. 40-45 lax skulle jag nog känna FI FAN vad mycket hoj för stålarna. Men om det är bra skick så kan man ju lägga mer såklart.

I slutändan kommer det kosta satan ändå så jag tycker du inte ska oroa dig så mycket över att betala "för mycket". Pengar e bara pengar liksom.

Edit: när jag skriver bra skick menar jag mer eller mindre pedantskött

Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti