Normalt pris för Honda CBR 1000 RR nyservad o 2000 mil?

CBR1000RR från 04-06 är väldigt lättkörda, med jämn och fin effektkurva. De är inte tunga, men lite tungstyrda. Dock med väldigt väldigt liten marginal jämfört med liknande hojar från samma årgångar.

När det kommer till underhåll och du utgår ifrån att serva hos en auktoriserad verkstad så är Honda lätta att ha och göra med samt har ofta lite lägre priser än andra auktoriserade märkesverkstäder. Försäkring.. jah.. det är vad det är.. pest..

Jämför du med tex, ZX10R så är den som en käftsmäll, då motorn har lätt ursinnig karaktär. (Kul men galet)
Gixxern verkar vara lite, hata eller älska den. Har inte kört själv. Dyrare att försäkra.
R1.an är lite som ZX10R men inte fullt så galen. (Känns lite större)

Hur som haver som är alla hojar bra hojar. Det är en smaksak, huvudsaken är att den du hittar är i bra skick och att du gillar den och känner dig trygg i dess sällskap.

Kör hårt!

Vi får se vad som händer och när, men...

Måste bara säga. Riktigt snygga filmer där, Pär.
Men, nu har du på ditt samvete att jag längtar ännu mer efter sommar!!

tackar , ja längtar efter sommaren ... då är vi två, vad gällande ägande och service kostnader så tror jag att alla nämda japaner är nog ganska lika, det är olja och filter 1-2 ggr om året, nya luftfilter ca varannat, tändstift runt 3600 mil ( bör inhandlas i USA, då de kostar 1/4 av priset än här hemma) , drivpaket vid 2000 mil, ventil kontroll/justering 3600mil, bromsar slits oxo, kör man mycket bandagar kan det både bli 1 och 2 ggr per år... men det som kostar tveklöst mest är däck !! för dessa liter maskiner tycker om däck , kanske inte lika mycket som stora twinnar men det är en stor börda ändå! ( nu har jag aldrig kört på "bakelit-delux" så jag vet inte hur länge sådana håller men jag har aldrig klämt ut mer än 400 mil ur ett bakdäck) ..

Jag använder http://www.hondaoriginalparts.com/ när jag kollar upp priser på originaldelar, finns kanske billigare nånstans, men det ger i alla fall ett hum om vad det kan kosta.

jag har handlat här .. bra priser, dock dyr frakt .. men det löste jag igenom att maila dem och pruta på frakten då det var ett litet paket jag köpte och tyckte frakten var för hög .. var inga problem de justerade fraktkostnaden till ett betydligt lägre pris ... http://www.ronniesmailorder.com/fiche_select.asp

fast fördelen med din länk är att det är i UK , d.v.s det fastnar inte i tullen

Last edited:
Har haft en -04 och det var en grymt fin hoj. Gick som på räls i kurvorna och hela hojen andas kvalité, motorn har väldigt jämn effektutveckling.

Enda nackdelarna var att motorn kunde kännas lite karaktärslös pga den jämna effektutvecklingen och att den inte är lika lätt att köra bakhjul med pga högre vikt och längre hjulbas. Men effekten finns ju där så det är klart att man tar upp den på bakhjulet om man vill det.

Vad det gäller priset så är 40-50k för en fin hoj inte realistiskt om du inte har turen att hitta någon som är desperat efter pengar. Hittar du en fin hoj med få mil för under 55k kan du nog vara nöjd, 50-55k för en 04-05 borde inte vara omöjligt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti