raukroland
-3,1
Vad ligger den på när du åker out stan då?!?TERMINATOR skrev:falcon ligger runt 65 grader när man inte åker in stan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad ligger den på när du åker out stan då?!?TERMINATOR skrev:falcon ligger runt 65 grader när man inte åker in stan
possörer lämnar aldrig stan....raukroland skrev:Vad ligger den på när du åker out stan då?!?![]()
![]()
![]()
Nej, det gör den inte men det är rätt märkligt att alla -00Poacher skrev:Som sagt det är inte alls säkert att termostaten sitter där mätkroppen sitter.
min hoj är hetare än dinraukroland skrev:Nej, det gör den inte men det är rätt märkligt att alla -00r visar 65-70 grader medan -00 och nyare visar 85-90 grader vid normal körning...
Tempgivarna sitter på samma ställe och det är samma artikelnummer på termostaterna så det borde inte vara någon skillnad, ändå är det det...
Kan någon förklara det så vore jag tacksam...
raukroland skrev:Nej, det gör den inte men det är rätt märkligt att alla -00r visar 65-70 grader medan -00 och nyare visar 85-90 grader vid normal körning...
Tempgivarna sitter på samma ställe och det är samma artikelnummer på termostaterna så det borde inte vara någon skillnad, ändå är det det...
Poacher skrev:Det finns en nyhet numera på hojarna, vätskekylning kallas den, därav tempmätare för vätskan.
Personligen saknar jag både och, så jag måste vara ännu racigare.
raukroland skrev:Tänkte fråga er som åker ZX-9R vad ni har för motortemp vid normal körning?
Provkörde en kompis (crashtestdummy) -01:a idag och hans motortemp låg mellan 88 och 93 grader när jag körde normalt på vägen medan min -00:a bara kommer upp i mellan 64 och 68 vid samma förhållande.![]()
![]()
![]()
Skulle vara intressant att höra vad era ligger på, tycker det verkar som om jag behöver byta termostat...
De har väl digitalmätare på de nyare gissar jag.Jas-95 skrev:Dum fråga :kocko Hur vet ni den exakta motortempenPå min 98 är det bara streckgradering.
JB
Tja den måste gå kallare helt enkelt, är kylaren större eller hojen på nåt annat sätt ändrad som kan göra att den har bättre kylkapacitet?raukroland skrev:Nej, det gör den inte men det är rätt märkligt att alla -00r visar 65-70 grader medan -00 och nyare visar 85-90 grader vid normal körning...
Majoren skrev:Har läst på ett amerikanskt forum att Kawa bytte termostat då det var många som hade problem med "icing".
Såvitt jag förstår är "icing" att bränsle/luftblandningen i princip fryservilket resulterar i att hojjen går dåligt när det är kallt.
Det var även en del ägare som bytt sina termostater själva för att avhjälpa fenomenet, tror dom bytte till en termostat från nån bil.
jag har tre streck vid normal körning.
jag pratade med en ´RR-snubbe igår om detta, han påstod att man vill hålla tempen nere i motorn för att få mer effekt ur den, inget gott som inte har något ont med sig som alla vet. nackdelen är att motorn slits mer, och jag skulle vilja påstå mycket mer.Majoren skrev:Har läst på ett amerikanskt forum att Kawa bytte termostat då det var många som hade problem med "icing".
Såvitt jag förstår är "icing" att bränsle/luftblandningen i princip fryservilket resulterar i att hojjen går dåligt när det är kallt.
Det var även en del ägare som bytt sina termostater själva för att avhjälpa fenomenet, tror dom bytte till en termostat från nån bil.
jag har tre streck vid normal körning.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT