Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För er gamla.
![]()
Antar att handtaget sitter på insidan? Det gör det i alla fall på "svenskekruset" jag fått av mina norska kollegor.
Språkförbistringen är ett kapitel för sig.
Jag fann det rätt så fascinerande att svenskar har så stora problem med att hänga med när det pratas norska. (undantag finns, så om det inte passar in på "dig", bli inte förolämpad)
Jag flyttade hit i slutet på 80 talet och hade då sett på svensk TV i +10 år, så jag kacklade på i mitt vanliga tempo eftersom jag inte hade några större bekymmer med språket, men samlingen med "fågelholkar" blev bara större och större, upptäckte rätt snart att dom knappt fattade vad jag sa.
Och nä, ingen jobbig dialekt, rakt upp o ner en östlandsdialekt(Oslo liknande)
Och fungerer ser ut till att ha blivit vanligare i norskan eller mitt minne sämre, kommer inte ihåg att jag använde det innan jag flyttade hit.
Och jag som trodde att det var dom Norska spikarna han kastade (dom som blir krokiga)
Det är tur att man äger både ett rejält Norgebräck och en riktig Hagalundsnyckel.
Jag är dessutom medlem av föreningen för Norges oberoende. Kravet för att bli medlem är att man har ett rekordeligt spett för när vi blir tillräckligt många ska vi samlas längs gränsen och bända ut Norge i Atlanten.![]()
Är det en rip på "gräv bort skåne"?
Ja den norgehistorien skrattade jag mycket åt när jag gick i lågstadiet i början på 70-talet. "Fungerer, fungerer ikke, fungerer, fungerer ikke"
Den här bilden talar sitt eget språk... Vilka som inte har alla grävlingar i grytet, som man säger..![]()
Den här bilden talar sitt eget språk... Vilka som inte har alla grävlingar i grytet, som man säger..![]()
Vilket jävla jobb han måste haft med att få hem denDen här bilden talar sitt eget språk... Vilka som inte har alla grävlingar i grytet, som man säger..![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |