Norge är rasande vackert...

Lithium skrev:
jag har varit uppe på preikestolen två gånger...
härligt att gå i två-tre timmar uppåt i bergsmiljö... för att sedan sitta o dingla med bena på kanten med +-1000m ner till fjorden... :fakta
:rock
2-3 timmar? Slöfock. :) Jag var uppe på stolen idag. 1,5 h tog det att gå upp i lugn takt. Tyvärr var det risigt väder på toppen, så man såg inte mycket. Träffade 4 svenskar nere på parkeringen som blev avskräckta av det dåliga vädret. 2 på Africa Twin, 1 på en svart VFR och en på BMW-någon-offroader-sak... någon härifrån?

Jag, tidigare idag:

Bifogat

• 117-1732_img.jpg
    117-1732_img.jpg
    24.7 KB · Visningar: 416
Vid finare väder ser samma kant ut såhär... (inte min bild)... lite längre ifrån.

Bifogat

• preikestolen.jpg
    preikestolen.jpg
    36.9 KB · Visningar: 440
Last edited:
rerell skrev:
2-3 timmar? Slöfock. :) Jag var uppe på stolen idag. 1,5 h tog det att gå upp i lugn takt. Tyvärr var det risigt väder på toppen, så man såg inte mycket. Träffade 4 svenskar nere på parkeringen som blev avskräckta av det dåliga vädret. 2 på Africa Twin, 1 på en svart VFR och en på BMW-någon-offroader-sak... någon härifrån?

Jag, tidigare idag:

Vadå GÅ :skrämd Kan man inte köra dit så vill inte jag vara med!

rerell skrev:

Jag, tidigare idag:

vem har sagt att man har kondis...:), ok 1-2 timmar då, hur som helst så tar det rätt bra i benen att gå upp där, men det är iaf värt det! nån som vet exakt hur högt det är?

Lithium skrev:
vem har sagt att man har kondis...:), ok 1-2 timmar då, hur som helst så tar det rätt bra i benen att gå upp där, men det är iaf värt det! nån som vet exakt hur högt det är?
604 m.

Bifogat

• 117-1740_img.jpg
    117-1740_img.jpg
    85.9 KB · Visningar: 289
rerell skrev:

Jag, tidigare idag:

Herregud, sitter där på kanten och dinglar med benen! e han inte klok eller? Jag hade satt mig i mitten på hela den ytan så jag inte trillar ner....

Quaya skrev:
Herregud, sitter där på kanten och dinglar med benen! e han inte klok eller? Jag hade satt mig i mitten på hela den ytan så jag inte trillar ner....
Nej han kan f-n inte vara riktigt klok. :D

det är inte så jävla farligt innan o under man sitter där.. men jag kan lova att det ska i benen efteråt... och när jag såg en annan som gjorde likadant!

är det säkert,,,,,,,
ska verkligen ingen till Norge nästa vecka ????
sticker tisdag hemma måndag veckan därpå,,,

det blir "bara ca:280 mil att åka på dom dagarna,,
okidoki då sticker jag väl själv då...

Quaya skrev:
Jag hade satt mig i mitten på hela den ytan så jag inte trillar ner....

Japp.... det va vad jag gjorde oxå.... lite lätt svindelkänsla av att stå däruppe... men fint som fan...!!!

Bifogat

• översiktpreikeSH.JPG
    översiktpreikeSH.JPG
    135.1 KB · Visningar: 268
  • madelene-preikestol.JPG
    madelene-preikestol.JPG
    22.8 KB · Visningar: 262
  • preikestolshytta-madelene.JPG
    preikestolshytta-madelene.JPG
    126.1 KB · Visningar: 246
Det finns mycket vackert att se helt klart. Väl värt en resa!

/Shag

Bifogat

• Norge-1.jpg
    Norge-1.jpg
    137.9 KB · Visningar: 140
  • Norge-2.jpg
    Norge-2.jpg
    135.5 KB · Visningar: 141
  • Norge-3.jpg
    Norge-3.jpg
    139.7 KB · Visningar: 100
  • Norge-4.jpg