Norge är rasande vackert...

norge,,,

jag funderar på att fara dit på mc-träff 1:a helgen i september,,träffen är starxt söder om kristiansund,,.
har väl tänkt att det får ta ca:5 dagar med lite rundturer,,
vill gärna se "prekestolen" i lysefjorden....

några som är sugna på äventyr ?
singelbrud e ett måste ;)

Nicke skrev:
Det där såg ju inte helt kasst ut :)

Tips på vart/var man ska köra. Funderar själv på nån långhelg, 4-5 dagar, i Norge. Hinner man det från Stockholm? Jag har för mig att det fanns nåt reportage i nån gammal BIKE där de rejsade till och från Norge på 4 dar. Kanske inte blev så mycket sightseeing då...

GSXR1100R skrev:
Nu slutar du, du är ju gift :mad:

;)

nu har iaf jag varit på tryckeriet och beställt planscher på mad honda..50x50!! kommer att sälja dom vi sporthoj.com alla inkomster går oavkortat till singelklubben. :finger :D

Instämmer fullständigt.

Jag och Penguin var på Norge-äventyr sommaren 95.
Det var den bästa hojresa jag gjort, än så länge..... :rock
Reserutten var:

TUR: Skövde-Trollhättan-Strömstad-Oslo-Hönefoss-Gol-Geilo-Över Hardangervidda-Eidfjord-Ringöy-Granvin-Kvanndal-Öystese-Eikedalen-Norheimsund-Bergen

RETUR: Bergen--Norheimsund-Folkedal-Färja till Utne-Odda-Röldal-Åmot-Drammen-Oslo-Karlstad-Mariestad-Skövde

Får nog bli en revivaltour inom kort!!

På den tiden kaskade vi runt på Transalp och GPX600. :skrämd

Lite bilder finns på : http://ninjaz.kicks-ass.net/davve/

Last edited:
Mattias skrev:
Aaaaah! Grymt kass bild, Lithium! Packad? :crash

hehe hmm kanske.. :rolleyes: ........................
bilden är från en liten by som heter Ølen... :fakta , ca 5 mil från haugesund, strax efter solnedgång...

jocke i köping skrev:
jag funderar på att fara dit på mc-träff 1:a helgen i september,,träffen är starxt söder om kristiansund,,.
har väl tänkt att det får ta ca:5 dagar med lite rundturer,,
vill gärna se "prekestolen" i lysefjorden....

jag har varit uppe på preikestolen två gånger...
härligt att gå i två-tre timmar uppåt i bergsmiljö... för att sedan sitta o dingla med bena på kanten med +-1000m ner till fjorden... :fakta
:rock

Kan inte Svensken införa maxbredd på bilder?
Grymt jobbigt att läsa en tråd där man är tvungen att scrolla i sidled. :4skrika

Jag håller med, Norge är för jävla vackert. Jag kom precis hem från en veckas superhojåka i fjord-Norge, det var en av de bästa resor jag gjort alla kategorier :tummenupp.

Tyvärr var Trollstigen avstängd pga ras från tidigare regnoväder, men vad gjorde det när 90% av alla vägar vi åkte på var hysteriskt balla. Att åka hoj över kalfjäll och upp på fjälltoppar slår Tungelstavägen med hästlängder, jag vill redan tillbaka :).

Jobbigaste på resan var färden tillbaka hem, 75 mil i hällande regn, men det var det värt :).

Gustav1 skrev:
Ja..nu var väl inte bredden på din bild det största problemet. :p

eh hm vadårå... :D Bilden är tagen i samband med jazzfestivalen i oslo. Det finns åtskilliga orsaker till att bilden blev suddig..hm :rolleyes:

Lithium skrev:
eh hm vadårå... :D Bilden är tagen i samband med jazzfestivalen i oslo. Det finns åtskilliga orsaker till att bilden blev suddig..hm :rolleyes:

Ja då är det ju helt acceptabelt. :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...