Norge är rasande vackert...

norge,,,

jag funderar på att fara dit på mc-träff 1:a helgen i september,,träffen är starxt söder om kristiansund,,.
har väl tänkt att det får ta ca:5 dagar med lite rundturer,,
vill gärna se "prekestolen" i lysefjorden....

några som är sugna på äventyr ?
singelbrud e ett måste ;)

Nicke skrev:
Det där såg ju inte helt kasst ut :)

Tips på vart/var man ska köra. Funderar själv på nån långhelg, 4-5 dagar, i Norge. Hinner man det från Stockholm? Jag har för mig att det fanns nåt reportage i nån gammal BIKE där de rejsade till och från Norge på 4 dar. Kanske inte blev så mycket sightseeing då...

GSXR1100R skrev:
Nu slutar du, du är ju gift :mad:

;)

nu har iaf jag varit på tryckeriet och beställt planscher på mad honda..50x50!! kommer att sälja dom vi sporthoj.com alla inkomster går oavkortat till singelklubben. :finger :D

Instämmer fullständigt.

Jag och Penguin var på Norge-äventyr sommaren 95.
Det var den bästa hojresa jag gjort, än så länge..... :rock
Reserutten var:

TUR: Skövde-Trollhättan-Strömstad-Oslo-Hönefoss-Gol-Geilo-Över Hardangervidda-Eidfjord-Ringöy-Granvin-Kvanndal-Öystese-Eikedalen-Norheimsund-Bergen

RETUR: Bergen--Norheimsund-Folkedal-Färja till Utne-Odda-Röldal-Åmot-Drammen-Oslo-Karlstad-Mariestad-Skövde

Får nog bli en revivaltour inom kort!!

På den tiden kaskade vi runt på Transalp och GPX600. :skrämd

Lite bilder finns på : http://ninjaz.kicks-ass.net/davve/

Last edited:
Mattias skrev:
Aaaaah! Grymt kass bild, Lithium! Packad? :crash

hehe hmm kanske.. :rolleyes: ........................
bilden är från en liten by som heter Ølen... :fakta , ca 5 mil från haugesund, strax efter solnedgång...

jocke i köping skrev:
jag funderar på att fara dit på mc-träff 1:a helgen i september,,träffen är starxt söder om kristiansund,,.
har väl tänkt att det får ta ca:5 dagar med lite rundturer,,
vill gärna se "prekestolen" i lysefjorden....

jag har varit uppe på preikestolen två gånger...
härligt att gå i två-tre timmar uppåt i bergsmiljö... för att sedan sitta o dingla med bena på kanten med +-1000m ner till fjorden... :fakta
:rock

Kan inte Svensken införa maxbredd på bilder?
Grymt jobbigt att läsa en tråd där man är tvungen att scrolla i sidled. :4skrika

Jag håller med, Norge är för jävla vackert. Jag kom precis hem från en veckas superhojåka i fjord-Norge, det var en av de bästa resor jag gjort alla kategorier :tummenupp.

Tyvärr var Trollstigen avstängd pga ras från tidigare regnoväder, men vad gjorde det när 90% av alla vägar vi åkte på var hysteriskt balla. Att åka hoj över kalfjäll och upp på fjälltoppar slår Tungelstavägen med hästlängder, jag vill redan tillbaka :).

Jobbigaste på resan var färden tillbaka hem, 75 mil i hällande regn, men det var det värt :).

Gustav1 skrev:
Ja..nu var väl inte bredden på din bild det största problemet. :p

eh hm vadårå... :D Bilden är tagen i samband med jazzfestivalen i oslo. Det finns åtskilliga orsaker till att bilden blev suddig..hm :rolleyes:

Lithium skrev:
eh hm vadårå... :D Bilden är tagen i samband med jazzfestivalen i oslo. Det finns åtskilliga orsaker till att bilden blev suddig..hm :rolleyes:

Ja då är det ju helt acceptabelt. :D

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back