Nordic BoTT-tråden!

Det tycker jag verkligen. Kan rekomenderas. Så här roligt som jag haft har jag inte haft sedan kompisen draggade efter sin Honda i fel sjö.
Men först måste du fixa en fotograf som tar över efter dig. :-)

BoTT´n 07

Takk for en kjempeserie! Grattis til Swedie med seieren, og ikke minst til DonQ som med sadomasocistisk stail har piska Pinky fram til andre plass sammenlagt:tummenupp En nedslagen norbagge takker for en mer sosial enn sportslig sesong, og satser på å komme sterkere tilbake neste år! Grattis også til Henrik som tok 3 plassen fra Danish dynamite i siste løpet - imponerende:tuttar

Takk for en kjempeserie! Grattis til Swedie med seieren, og ikke minst til DonQ som med sadomasocistisk stail har piska Pinky fram til andre plass sammenlagt:tummenupp En nedslagen norbagge takker for en mer sosial enn sportslig sesong, og satser på å komme sterkere tilbake neste år! Grattis også til Henrik som tok 3 plassen fra Danish dynamite i siste løpet - imponerende:tuttar

Får också tacka för en riktigt rolig säsong, och det har varit grejt att träffa nya vänner! Jag är glad att Pinky höll ihop hela året. Nu ska hon få vila och omvårdnad och en ny ägare som kan ge henne den kärlek hon förtjänar! :) Tar fr.o.m idag emot bud på denna nästan-vinnarhoj! Får jag 25? 28?

Får också tacka för en riktigt rolig säsong, och det har varit grejt att träffa nya vänner! Jag är glad att Pinky höll ihop hela året. Nu ska hon få vila och omvårdnad och en ny ägare som kan ge henne den kärlek hon förtjänar! :) Tar fr.o.m idag emot bud på denna nästan-vinnarhoj! Får jag 25? 28?
Jag skambudar 20K osedd (om liket funkar)

Tack själv för trevligt umgänge! :rock

Jag hade gärna fortsatt köra BoTT nästa år, men min huvudsatsning är i Superbike där jag behöver lite mer effekt.

Dock vet jag att jag kommer sakna Aprilian. Den är fantastisk på alla sätt. Ljudet, vibrationerna, de lösa skruvarna... mysigt! :)

Jag hade gärna fortsatt köra BoTT nästa år, men min huvudsatsning är i Superbike där jag behöver lite mer effekt.

Dock vet jag att jag kommer sakna Aprilian. Den är fantastisk på alla sätt. Ljudet, vibrationerna, de lösa skruvarna... mysigt! :)

Slänger in Grattulationer till Swedie oxå. Mycket bra kört och det mest imponerade var nog i regnet på sviesta. :tummenupp :yoparty
Och tack till alla som tävlat och de som satt igång serien. :tummenupp

Blir fortsatt nästa år med lite nya delar i och på hojen och mer horn i pannan.

Da er det jo bare å skaffe deg en Duc, du får mer effekt og i tillegg lyd, vibrasjoner og masse løse skruer:tummenupp Ollys kjørte bra med 999 ifjor - 2 i NM-Superbike, og greit med 1098 i år på tross av masse trøbbel. Og som bonus, med en Duc kan du jo vinne både Superbike og ikke minst BoTT igjen:yoparty

Hej på er!
Jag går och funderar på att bygga en lätt hoj att ställa upp med. Är hemmafnulat välkommet, eller vad säger reglerna?

Last edited:
Hej på er!
Jag går och funderar på att bygga en lätt hoj att ställa upp med. Är hemmafnulat välkommet, eller vad säger reglerna?

Ramarna för cyklarna borde finnas på http://www.nordicbott.net/ ! Dock verkar sidan inte tillgänglig just nu :confused: Lycka till i BoTT d e mkt skoj att kolla på BoTT o hoppas startfälten fortsätter att fyllas på :tummenupp

Hej på er!

Det är Rookie 1000 reglemente har jag för mig. Fast med tillägg att bara twin motorer är tillåtna.

Hej på er!

Har inte sett reglementet, men watz körde med nåt hopplock med delar från nån 250GP-hoj, så det brode vara ok med hemmapulat.

http://www.nordicbott.net/ ligger uppe och snurrar igen!
Reglemente
Reglemente hittat du på SVEMOs sida här. (SVEMO Motorkalender och Roadracingkalendern 2005-06)

SVEMOs nationella tävlingsreglemente och specialreglemente för Roadracing. För MC gäller punkten 3.1 med följande förtydligande.

Tilläggsregler:
A- och B-förare
Både A- och B-förare kör i samma race.
Ljudkrav
I Nordic BoTT kommer mätningen att göras vid förbifart. Max 95 dB(A) tillåts.
Motor
I Nordic BoTT gäller 2 cylindrar, fyrtakt, slagvolym 748 cc - 1247 cc.
Trimning
Fri trimning gäller.
Däck
Fritt antal däck.
Antal startande i race
Begränsning av antal startande görs i första hand efter vad banan är klassad för.
107 %-regeln eller motsvarande tillämpas inte.
Tävlingsledaren tar beslut om långsam förare får starta.

Har inte sett reglementet, men watz körde med nåt hopplock med delar från nån 250GP-hoj, så det brode vara ok med hemmapulat.

Heh, en aprilia rsv mille, med ducati 999 kåpor och ett eget avgassystem. Har inte sett någon racer-del på den faktiskt ;)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back